Usterka napinacza paska rozrządu - rozwiązania Blue Print | MOTOFAKTOR

Usterka napinacza paska rozrządu - rozwiązania Blue Print

Firma Blue Print opisuje jak usunąć usterkę napinacza paska rozrządu na przykładzie egzemplarza o numerze ADG07647 do pojazdów Kia i Hyundai.

Problem

Podczas montażu napinacz paska rozrządu powinien zostać odpowiednio ustawiony. W innym przypadku może dojść do usterki paskowego układu rozrządu.

Przyczyna

Przedwczesne usunięcie kołka blokującego ma bardzo negatywny wpływ na działanie napinacza, co prowadzi do przedwczesnej usterki i ryzyka poważnego uszkodzenia silnika.

Rozwiązanie

Rys. 1. Zamontować nowy napinacz i momentem 55–60 Nm dokręcić śrubę mocującą (1). Poluzować śrubę imbusową (2). Wykorzystując sześciokąt obrócić napinacz w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara (3).

Rys. 1

Powoli obrócić wał silnika o dwa obroty w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara.

 

Rys. 2. Teraz śruba imbusowa powinna znajdować się w górnej części otworu szczelinowego. Sprawdzić czy oznaczenia faz rozrządu ustawione są we właściwej pozycji względem siebie, a następnie momentem 10 Nm dokręcić śrubę imbusową.

Rys. 2

Zdemontować kołek blokujący napinacz, który powinien ustawić się we właściwej pozycji.

 

Źródło: bilstein group

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).