Ursus: wprowadza na rynek autobus elektryczny | MOTOFAKTOR

Ursus: wprowadza na rynek autobus elektryczny

person Joanna Piszcz 15/04/2015

Ursus otrzymał homologację na autobus elektryczny. Pierwsze pojazdy pojawią się na ulicach Lublina.

Nowy produkt opracowano w odpowiedzi na rosnące krajowe zapotrzebowanie na pojazdy ekologiczne w związku z unijnymi wymogami zielonego transportu. Pojazd jest efektem prac polskich inżynierów i konstruktorów z ośrodka badawczo rozwojowego Ursus R&D w Lublinie przy wsparciu firmy AZM Kutno. Pierwszym użytkownikiem autobusów Ursus będzie Lublin.

Przy obecnym poziomie zanieczyszczenia powietrza i ruchu kołowego w miastach autobusy ekologiczne to przyszłość w transporcie drogowym. W związku z wdrażaniem polityki zielonego transportu, oczekujemy zwiększonego popytu na tego typu autobusy w Polsce i innych krajach unijnych. Wierzymy, że naszym pojazdem zdobędziemy nie tylko Lublin czy inne polskie miasta, ale także perspektywiczne rynki Europy Zachodniej. Karol Zarajczyk Prezes Zarządu Ursus S.A.

 

Wprowadzenie do oferty spółki nowego pojazdu to efekt realizacji strategii rozwoju marki Ursus, w tym między innymi dywersyfikacji produktowej w oparciu o polską myśl technologiczną i krajowe zakłady produkcyjne. Autobus elektryczny Ursusa jest jednym z pierwszych projektów ośrodka badawczo-rozwojowego Ursus R&D, a jego produkcja będzie realizowana w zakładach spółki w Lublinie.

Autobus elektryczny to kolejny produkt marki Ursus – po reaktywacji legendarnej serii ciągników C – którym potwierdzamy naszą konsekwencję w rozwoju firmy Ursus i pokazujemy pierwsze sukcesy w odbudowie polskiego centrum motoryzacji w Lublinie. Karol Zarajczyk

 

Autobus elektryczny Ursusa jest zasilany bateriami litowo-jonowymi o łącznej pojemności 120 kWh. Jest wyposażony w 4 pakiety wymiennych baterii do użycia przez 6 lat. Na jednym naładowaniu może przejechać ok. 200 km. Baterie będą ładowane na przystankach końcowych, na których zostanie zamontowana infrastruktura do tzw. szybkiego ładowania – w 15 minut można będzie naładować baterię w 80 procentach, co pozwoli na przejechanie kolejnych 100 km. Pojazd ma 12 metrów długości, może przewieźć 70 pasażerów, w tym 23 na miejscach siedzących. Wyróżniają go innowacyjne rozwiązania techniczne, dobra cena oraz łatwość obsługi. Baterie są wymienialne i umieszczono je po bokach pojazdu na wysokości podłogi, a nie na dachu jak w przypadku konkurencyjnych marek. Dzięki temu jest do nich łatwy dostęp, co pozwala na szybką wymianę zasilania.

 

W ramach rozwoju marki Ursus, przy wykorzystaniu zaplecza produkcyjnego i badawczego Ursus R&D, spółka dywersyfikuje zakres produktów w ofercie na rynek krajowy i rynki eksportowe. W 2013 r. Ursus zawarł umowę z Zarządem Transportu Miejskiego w Lublinie na zakup i dostawę 38 sztuk nowych niskopodłogowych trolejbusów miejskich w latach 2013-2015. W roku 2014 roku spółka dostarczyła 19 szt. pojazdów. W 2015 r. Ursus realizuje ostatnią transzę, 19 trolejbusów. W 2014 roku firma przeznaczyła ok. 17 mln zł na rozwój oferty i rozbudowę zaplecza produkcyjnego.W bieżącym roku spółka planuje przeznaczyć kolejne 24 mln zł na inwestycje.

 

Jednym z priorytetów strategicznych Ursus S.A. jest rozwój nowoczesnego zaplecza produkcyjnego w kraju oraz kolejne inwestycje w badania i rozwój. W 2013 r. spółka podpisała umowę z PARP na dofinansowanie projektu budowy nowoczesnego laboratorium Ursus R&D w Lublinie, którego celem jest zwiększenie innowacyjności procesów produkcyjnych i wzrost konkurencyjności oferty. Całkowity koszt projektu to ok. 23,6 mln zł do realizacji do końca pierwszego półrocza 2015 r. Ośrodek badawczo-rozwojowy Ursus R&D rozpoczął działalność w 2010 r. i współpracuje z inżynierami z Politechniki Lubelskiej i z Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie. W 2014 r. spółka przeznaczyła 5,6 mln zł na modernizację hali produkcyjnej, która w bieżącym roku zostanie wyposażona w nowoczesny sprzęt badawczo-rozwojowy. Inwestycja w latach 2014-2015 pochłonie ok. 16 mln zł.

 

Źródło: Ursus S.A.

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).