Ursus: wprowadza na rynek autobus elektryczny | MOTOFAKTOR

Ursus: wprowadza na rynek autobus elektryczny

Ursus otrzymał homologację na autobus elektryczny. Pierwsze pojazdy pojawią się na ulicach Lublina.

Nowy produkt opracowano w odpowiedzi na rosnące krajowe zapotrzebowanie na pojazdy ekologiczne w związku z unijnymi wymogami zielonego transportu. Pojazd jest efektem prac polskich inżynierów i konstruktorów z ośrodka badawczo rozwojowego Ursus R&D w Lublinie przy wsparciu firmy AZM Kutno. Pierwszym użytkownikiem autobusów Ursus będzie Lublin.

Przy obecnym poziomie zanieczyszczenia powietrza i ruchu kołowego w miastach autobusy ekologiczne to przyszłość w transporcie drogowym. W związku z wdrażaniem polityki zielonego transportu, oczekujemy zwiększonego popytu na tego typu autobusy w Polsce i innych krajach unijnych. Wierzymy, że naszym pojazdem zdobędziemy nie tylko Lublin czy inne polskie miasta, ale także perspektywiczne rynki Europy Zachodniej.

Prezes Zarządu Ursus S.A. - Karol Zarajczyk

 

Wprowadzenie do oferty spółki nowego pojazdu to efekt realizacji strategii rozwoju marki Ursus, w tym między innymi dywersyfikacji produktowej w oparciu o polską myśl technologiczną i krajowe zakłady produkcyjne. Autobus elektryczny Ursusa jest jednym z pierwszych projektów ośrodka badawczo-rozwojowego Ursus R&D, a jego produkcja będzie realizowana w zakładach spółki w Lublinie.

Autobus elektryczny to kolejny produkt marki Ursus – po reaktywacji legendarnej serii ciągników C – którym potwierdzamy naszą konsekwencję w rozwoju firmy Ursus i pokazujemy pierwsze sukcesy w odbudowie polskiego centrum motoryzacji w Lublinie.

- Karol Zarajczyk

 

Autobus elektryczny Ursusa jest zasilany bateriami litowo-jonowymi o łącznej pojemności 120 kWh. Jest wyposażony w 4 pakiety wymiennych baterii do użycia przez 6 lat. Na jednym naładowaniu może przejechać ok. 200 km. Baterie będą ładowane na przystankach końcowych, na których zostanie zamontowana infrastruktura do tzw. szybkiego ładowania – w 15 minut można będzie naładować baterię w 80 procentach, co pozwoli na przejechanie kolejnych 100 km. Pojazd ma 12 metrów długości, może przewieźć 70 pasażerów, w tym 23 na miejscach siedzących. Wyróżniają go innowacyjne rozwiązania techniczne, dobra cena oraz łatwość obsługi. Baterie są wymienialne i umieszczono je po bokach pojazdu na wysokości podłogi, a nie na dachu jak w przypadku konkurencyjnych marek. Dzięki temu jest do nich łatwy dostęp, co pozwala na szybką wymianę zasilania.

 

W ramach rozwoju marki Ursus, przy wykorzystaniu zaplecza produkcyjnego i badawczego Ursus R&D, spółka dywersyfikuje zakres produktów w ofercie na rynek krajowy i rynki eksportowe. W 2013 r. Ursus zawarł umowę z Zarządem Transportu Miejskiego w Lublinie na zakup i dostawę 38 sztuk nowych niskopodłogowych trolejbusów miejskich w latach 2013-2015. W roku 2014 roku spółka dostarczyła 19 szt. pojazdów. W 2015 r. Ursus realizuje ostatnią transzę, 19 trolejbusów. W 2014 roku firma przeznaczyła ok. 17 mln zł na rozwój oferty i rozbudowę zaplecza produkcyjnego.W bieżącym roku spółka planuje przeznaczyć kolejne 24 mln zł na inwestycje.

 

Jednym z priorytetów strategicznych Ursus S.A. jest rozwój nowoczesnego zaplecza produkcyjnego w kraju oraz kolejne inwestycje w badania i rozwój. W 2013 r. spółka podpisała umowę z PARP na dofinansowanie projektu budowy nowoczesnego laboratorium Ursus R&D w Lublinie, którego celem jest zwiększenie innowacyjności procesów produkcyjnych i wzrost konkurencyjności oferty. Całkowity koszt projektu to ok. 23,6 mln zł do realizacji do końca pierwszego półrocza 2015 r. Ośrodek badawczo-rozwojowy Ursus R&D rozpoczął działalność w 2010 r. i współpracuje z inżynierami z Politechniki Lubelskiej i z Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie. W 2014 r. spółka przeznaczyła 5,6 mln zł na modernizację hali produkcyjnej, która w bieżącym roku zostanie wyposażona w nowoczesny sprzęt badawczo-rozwojowy. Inwestycja w latach 2014-2015 pochłonie ok. 16 mln zł.

 

Źródło: Ursus S.A.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).