Ursus: najszybszy wzrost sprzedaży ciągników w 2015 r. | MOTOFAKTOR

Ursus: najszybszy wzrost sprzedaży ciągników w 2015 r.

Z danych CEPiK wynika, że liczba nowych rejestracji ciągników Ursus wzrosła w 2015 roku o 47 proc. To najszybsze tempo wzrostu spośród wszystkich marek obecnych na polskim rynku.
11/01/2016

Z informacji Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców wynika, że w 2015 roku zarejestrowano niemal o połowę więcej ciągników Ursus w porównaniu z poprzednim rokiem. Spośród 15 wymienionych w zestawieniu marek tylko cztery mogą się pochwalić poprawą wyniku. Na całym rynku odnotowano spadek liczby rejestracji o 13 proc.

Dane te pokazują sukces naszej strategii, która w tym roku przyniosła wprowadzenie do oferty odnowionych legendarnych ciągników serii C. To kolejny krok w stronę odbudowy i umocnienia najstarszej polskiej marki.

Prezes Zarządu Ursus SA - Karol Zarajczyk

 

Także w kategorii ciągników o mocach 74-110 KM spółka odnotowała ponad 40 proc. wzrost rejestracji, co jest drugim najlepszym wynikiem w tym segmencie. Cała kategoria spadła o 4 proc.

 

W ciągu trzech kwartałów 2015 roku Ursus odnotował 62 proc. wzrost przychodów ze sprzedaży do poziomu 214,1 mln zł oraz zysk netto na poziomie 3,3 mln zł, co oznacza wzrost o 7 proc. w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego. Dla Ursusa 2015 rok był okresem wzmożonych inwestycji, zarówno w opracowanie nowych modeli, rozwój sprzedaży eksportowej, jak i projekt nowej transmisji Vigus oraz ekologicznych autobusów Ekovolt.

 

Spółka posiada obecnie trzy zakłady produkcyjne: w Dobrym Mieście, w Opalenicy i w Lublinie, gdzie zatrudnia łącznie ponad 800 osób. Ursus produkuje rocznie ok. 1,2 tysiąca ciągników i kilka tysięcy maszyn rolniczych sprzedawanych w Polsce i na świecie. Grupa należy do kluczowych inwestorów regionu lubelskiego, gdzie rozwija swoje zaplecze produkcyjne i laboratorium badawczo-rozwojowe.

 

Źródło: Ursus

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).