Ursus: inwestycje w segmencie autobusów | MOTOFAKTOR

Ursus: inwestycje w segmencie autobusów

person Katarzyna Ciupek 22/09/2015

W kwietniu 2015 roku spółka otrzymała homologację na autobus elektryczny o nazwie Ursus Ekovolt, dzięki czemu może go produkować i sprzedawać do krajów Unii Europejskiej.

W Polsce zarejestrowanych jest ponad 100 tys. autobusów, a więcej niż 75 proc z nich to pojazdy starsze niż 10 lat. Struktura taboru, wielkość populacji oraz środki finansowe uzyskiwane z UE decydują o tym, że Polska jest dziś jednym z najpoważniejszych rynków autobusowych w Europie.

 

Według raportu PZPM, Polska jest trzecim największym producentem autobusów w UE (prognoza na 2015 rok: 5,3 tys. szt.) i nasz udział rynkowy stale rośnie. Ponad 80 proc. autobusów produkowanych w Polsce jest sprzedawana na rynkach zagranicznych (głównie Niemcy, Francja, Skandynawia). Normy unijne jednoznacznie wspierają rozwój transportu miejskiego o obniżonym poziomie hałasu i emisji spalin, czyli między innymi autobusy elektryczne.

 

Dzięki uzyskanej homologacji spółka Ursus jest już obecna na rynku autobusów elektrycznych i niskoemisyjnych. Firmowe trolejbusy jeżdżą już po ulicach Lublina, jednak Ursus zapowiada walkę z największymi graczami tego rynku i zajęcie na nim istotnej pozycji.

 

Według analiz spółki, w perspektywie najbliższych 3 lat tylko w polskich miastach odbędą się przetargi na zakup 500-600 nowych autobusów elektrycznych. Poza granicami Polski w najbliższym czasie Ursus weźmie udział w przetargach organizowanych w Szwecji, Anglii, Izraelu, Republice Czeskiej i Meksyku na łączną liczbę ponad 500 autobusów elektrycznych.

 

Minimalny koszt takiego pojazdu to 1,6 mln zł i mimo, że jest on około dwukrotnie wyższy od autobusu tradycyjnego to późniejsze koszty eksploatacyjne wynoszą zaledwie 25 proc. kosztów użytkowania autobusu z napędem konwencjonalnym. Autobus Ekovolt posiada istotne z punktu widzenia zamawiającego przewagi konkurencyjne. Dlatego firma Ursus planuje ponieść nakłady na dalszy rozwój swojej oferty produktowej w tym obszarze, ponadto spółka spodziewa się istotnego wzrostu swoich udziałów w tym rynku, co będzie wymagało zaangażowania znacząco większej ilości kapitału obrotowego.

 

Źródło: Ursus

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).