Ursus: elektryczny dostawczak na targach w Hanowerze | MOTOFAKTOR

Ursus: elektryczny dostawczak na targach w Hanowerze

Podczas Hannover Messe Ursus pokazał model elektrycznego pojazdu dostawczego i podpisał umowę z zakładami Cegielski na stworzenie do niego napędu.

Zaprezentowany w Hanowerze elektryczny pojazd Ursusa o d.m.c. 3,5 tony to na razie model w skali 1:1 wydrukowany w 3D. Projekt wydruku karoserii pojazdu dostawczego realizowany na zlecenie Ursus S.A. przez Radomskie Centrum Innowacji i Technologii – spółkę należącą do ARP i działającą pod marką Infinitech 3D – jest jednym z największych wydruków zrealizowanych do tej pory w Polsce. Obejmował on przeprojektowanie modeli powierzchniowych, wydruk oraz częściowe przygotowanie elementów pod dalsze prace wykończeniowe.

 

Kolejnym etapem ma być produkcja pojazdu. W tym celu Ursus podpisał umowę z zakładami H.Cegielski-Poznań S.A. Umowa zakłada zaprojektowanie i wyprodukowanie pojazdu przez lubelskiego producenta oraz umieszczenie w nim elektrycznej jednostki napędowej opracowanej przez poznańską firmę.

Mały samochód dostawczy który powstanie na mocy podpisanej dzisiaj umowy, w naszej opinii idealnie wpisuje się w program elektromobilności zapoczątkowany przez Premiera Morawieckiego, a także jest polską odpowiedzią na zapotrzebowanie rynku polskiego oraz rynków europejskich na mały kompaktowy elektryczny samochód dostawczy, który z powodzeniem może być użytkowany zarówno przez służby pocztowe, komunalne czy segment hotelarski.

przewodniczący Rady Nadzorczej Ursus S.A. - Andrzej Zarajczyk

Napęd, którym dysponujemy to najnowocześniejsza technologia na świecie, wyprzedzająca rozwiązania oferowane przez konkurencję. Innowacyjne napędy z indukcyjnymi silnikami pięciofazowymi wyróżnia podwyższony moment obrotowy. Jest o 15 proc. większy niż rozwiązania dostępne na rynku. Nasze rozwiązanie wyróżnia też bezczujnikowe sterowanie silnikiem, które zapewnia ekstremalnie wysoką sprawność. Nasze napędy są mniejsze, a przez to lżejsze, przez co idealnie nadają się do zastosowania w pojazdach. HCP jest też producentem stacji do ładowania tego typu pojazdów. Nasze rozwiązania stwarzają więc dogodne warunki dla rozwoju technologii elektromobilności w Polsce.

Prezes Zarządu H.Cegielski-Poznań S.A. - Wojciech Więcławek

 

Samochód o d.m.c. 3,5 t stworzony wspólnie z firmą H.Cegielski-Poznań S.A. będzie miał minimalną ładowność 1100 kg, zasięg na jednym ładowaniu baterii około 150 km i prędkość maksymalną na poziomie 100 km/h. Wszelkie parametry będzie można dopasować do indywidualnych potrzeb klienta. Wysokość prezentowanego samochodu wyniesie około 2 m, aby bez problemu mógł wjechać na parking podziemny np. w centrum handlowym.

 

Pojazd będzie posiadał 2 rozwiązania silnikowe. W przypadku pierwszego silnik będzie umiejscowiony centralnie i będzie dysponował mocą 60-70 kW. W drugim przypadku możliwe jest rozłożenie mocy na 2 silniki, każdy o mocy 35 kW. W tej chwili rozpatrywana jest możliwość zabudowy silników w kołach. Do prezentowanego modelu istnieje możliwość dobrania każdego rodzaju zabudowy np. zabudowa skrzyniowa, kontenerowa lub specjalistyczna w zależności od potrzeb i specyfiki pracy potencjalnego kontrahenta. Samochód oferowany będzie w wersji 3-osobowej. Zastosowane w nim baterie są litowo-jonowe z możliwością szybkiego doładowania do 90 proc. w czasie 15 min, co zdecydowanie zwiększa jego zasięg.

 

Źródło: Ursus

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).