Nowa gama RUBIA OPTIMA wykorzystuje technologię Inno-Boost, dzięki której istotnie odróżnia się od produktów starszej generacji. Pozwala to nie tylko na spełnienie najnowszych specyfikacji jakościowych API CK-4, ACEA E8 i E11, ale także na dopasowanie się do wymagań producentów OEM dotyczących maksymalnych interwałów między wymianami oleju. Obserwowany wyraźny wzrost mocy silników ciężarowych z każdego litra pojemności pociąga za sobą wzrost ich obciążenia termicznego i znaczący wzrost tendencji oleju do utleniania. Stanowi tym samym wyzwanie dla producentów środków smarnych. Nowa gama RUBIA OPTIMA z zapasem spełnia te wymagania i – co jest równie ważne – wciąż nadaje się do starszych silników, tak aby spełniać oczekiwanie całych, wielomarkowych i „wielopokoleniowych” flot pojazdów – mówi Andrzej Husiatyński z Działu Technicznego TotalEnergies Marketing Polska.
Gama RUBIA OPTIMA w skrócie:
RUBIA OPTIMA 5100 XFE 5W-20
(do najnowszych silników)
Syntetyczny olej silnikowy typu Low-SAPS o obniżonym współczynniku HTHS=2 przeznaczony do najnowszych silników – MAN D13 i SCANIA DC13.
Specyfikacje:
MAN: M 3977 – silniki D13 SCANIA: LDF-5 – silniki DC13 (173, 174, 175 i 176)
RUBIA OPTIMA 4100 XFE 5W-30
(do najnowszych silników)
Syntetyczny olej silnikowy typu Low-SAPS o obniżonym współczynniku HTHS >2,9 a <3,2 przeznaczony do najnowszych, specjalnych silników Mercedes Benz, Volvo, Renault-Trucks i MACK.
Specyfikacje:
API: FA-4; Mercedes-Benz: 228.61; MACK: MACK EOS-5;
RENAULT TRUCKS: RLD-5 – silnik dTi 13;
VOLVO TRUCKS: VOLVO VDS-5 – silnik D13K5
RUBIA OPTIMA 3500 FE 5W-30
(zarówno do nowych jak też do starszych silników)
W pełni syntetyczny olej typu Low-SAPS, dedykowany do silników wysokoprężnych i zasilanych gazem. Spełnia wymagania najnowszej normy API: CK-4 i ACEA: E8 i E11 oraz rygorystyczne wymagania producentów OEM dotyczące maksymalnych interwałów między wymianami oleju. Olej RUBIA OPTIMA 3500 FE 5W-30 jest szczególnie polecany do najnowszych silników od Euro IV do VI i VId. Takie silniki są montowane przez większość międzynarodowych producentów silników do ciężarówek i autobusów, takich jak Mercedes Benz, Scania, MAN, Volvo, DAF, Iveco, Renault, Ford, itp. RUBIA OPTIMA 3500 FE 5W-30 ma zatem bardzo szerokie zastosowanie. Szczególnie nadaje się do zastosowania przy obsłudze całych flot najnowszych pojazdów ciężarowych. Skutecznie zastępuje także starsze, sprawdzone środki smarne, np. bardzo popularny olej RUBIA TIR 9900 FE 5W-30.
Specyfikacje:
API: CK-4/CJ-4/CI-4+/CI-4/CH-4; ACEA: E6, E7, E8, E9, E11;
MB: 228.51 / 228.52; Renault-Truck: RLD-3; VOLVO: VDS 4.5;
MACK: EO-S 4.5; DAF: PSQL 2.1E LD*; MAN: M 3677 / 3777;
Cummins: CES 20086; FPT IVECO CATEGORY TLS E9*/CK-4*;
SCANIA: LDF-4; FORD: WSS-M2C-213 – A1*
*- poziom jakości
RUBIA OPTIMA 3100 FE 10W-30
(idealny do silników Euro 4-6 i 6d)
Półsyntetyczny, paliwoszczędny olej typu Low-SAPS, dedykowany do silników wysokoprężnych i zasilanych gazem. Spełnia wymagania najnowszej normy API: CK-4 i ACEA: E8 i E11a także rygorystyczne wymagania większości producentów OEM dotyczące maksymalnych interwałów między wymianami oleju. Jest szczególnie polecany do najnowszych silników od Euro 4 do 6 i 6d.
Specyfikacje:
API: CK-4/CJ-4/CI-4+/CI-4/CH-4; ACEA: E6, E7, E8, E9, E11;
MB: 228.51 / 228.52; Renault-Truck: RLD-3; VOLVO: VDS 4.5;
MACK: EO-S 4.5; DAF: LD*; Cummins: CES 20086;
Detroit Diesel: DDC DFS 93K222*
*- poziom jakości
RUBIA OPTIMA 3100 10W-40
(idealny dla całych flot z silnikami Euro 4-6 i 6d)
Półsyntetyczny olej typu Low-SAPS, dedykowany do silników wysokoprężnych i zasilanych gazem. Spełnia wymagania najnowszej normy API: CK-4 i ACEA: E8 i E11 oraz wyśrubowane wymagania większości producentów OEM dotyczące maksymalnych interwałów między wymianami oleju. Jest szczególnie polecany do najnowszych silników od Euro IV do VI i VId. RUBIA OPTIMA 3100 10W-40 spełnia zróżnicowane wymagania wielu producentów silników europejskich i amerykańskich. Zalecany do zastosowania przy obsłudze całych flot najnowszych pojazdów ciężarowych. Skutecznie zastępuje także starsze, sprawdzone środki smarne, np. bardzo popularny olej RUBIA TIR 8900 10W-40.
Specyfikacje:
API: CK-4/CJ-4/CI-4+/CI-4/CH-4;
ACEA: E6, E7, E8, E9, E11; MB: 228.51 / 228.52;
Renault-Truck: RLD-3;
VOLVO: VDS 4.5; MACK: EO-S 4.5; DAF: LD*;
Cummins: CES 20086; FPT IVECO CATEGORY TLS E9*/CK-4*;
MAN M 3477/M 3271-1*
*- poziom jakości
RUBIA OPTIMA 1100 FE 10W-30
(idealny do silników Volvo, Renault Trucks i DAF)
Paliwooszczędny olej typu Low-SAPS do silników (Euro IV, V, VI i VId), wyprodukowany na mieszaninie bardzo nowoczesnych baz olejowych, polecany szczególnie do silników Volvo, Renault Trucks i DAF (PX). Spełnia wymagania najnowszej normy API: CK-4 i ACEA: E11. Przystosowany również do smarowania silników na gaz. Zalecany szczególnie do silników pracujących na paliwie o bardzo niskiej zawartości siarki. Nowy produkt spełnia wyśrubowane wymagania większości producentów OEM dotyczące maksymalnych interwałów między wymianami oleju.
Specyfikacje:
API: CK-4/CJ-4/CI-4+/CI-4/CH-4; ACEA: E7, E9, E11; MB: 228.31;
Renault-Truck: RLD-3; VOLVO: VDS 4.5; MACK: EO-S 4.5;
DAF: PSQL 2.1E*; Detroit Diesel: DFS 94K222*;
Cummins: CES 20086 FORD: WSS-M2C-171 – A1*
*- poziom jakości