Technologia RONAL w koncepcyjnym Oplu Experimental | MOTOFAKTOR

Technologia RONAL w koncepcyjnym Oplu Experimental

Koło "Energy Wheel" opracowane przez RONAL GROUP znalazło się wśród innowacji zaprezentowanych na koncepcyjnym Oplu Experimental. Wcześniej pokazano je w Essen.

 

RONAL GROUP, znana jako lider technologii i innowacji, zaprezentowała w zeszłym roku koło „Energy Wheel” na Essen Motor Show. Koło to podczas jazdy generuje energię za pomocą generatora. Teraz po raz pierwszy tę technologię zastosowano w samochodzie koncepcyjnym producenta samochodów: Oplu Experimental. Samochód koncepcyjny, w tym to koło, będzie miał wpływ na konstrukcję przyszłych modeli Opla.

 

Wizjonerskie studium projektowe Opla będzie miało swoją światową premierę przed międzynarodową publicznością podczas targów IAA Mobility w Monachium w dniach 5–10 września. Samochód koncepcyjny producenta samochodów z Rüsselsheim wskazuje na przyszłość i wyznacza kierunek przyszłego rozwoju marki.

 

Florian Theis, główny projektant Future Concepts w firmie Opel, w następujący sposób wyjaśnia przejrzystą filozofię projektowania charakteryzującą samochód koncepcyjny:

 

Opel Experimental pokazuje kolejny etap ewolucji naszego języka projektowania Bold&Pure: czyste rzeźbione powierzchnie połączone z technicznymi i precyzyjnymi detalami. Koło o obrobionej maszynowo i aerodynamicznej konstrukcji odgrywa tutaj kluczową rolę.

 

Futurystyczne koła do Opla Experimental zostały wyprodukowane i dostarczone przez RONAL GROUP. 23-calowe koła przypominające łopatki turbiny mają pośrodku sześciokątny kołpak z niedawno zaprezentowanym nowym logo Opla z błyskawicą, który teraz można podświetlić dzięki technologii RONAL Energy Wheel. Za kołpakiem piasty, niewidocznym z zewnątrz, kryje się ukryty system oświetlenia LED o wysokiej wydajności i trwałości. Diody LED zasilane są energią z akumulatora; ta energia sprawia, że emblemat Opla świeci na biało.

 

Podstawową koncepcją jest „zbieranie energii”, czyli wytwarzanie energii z ruchu obrotowego koła. Generator samodzielnie wytwarza energię podczas jazdy i magazynuje ją w akumulatorze. Nie jest wymagana żadna konserwacja, ponieważ bateria nie wymaga wymiany ani ładowania.

 

Koło Energy Concept zostało opatentowane przez RONAL GROUP.

 

Jesteśmy dumni, że nasza technologia wytwarzania energii jest już wykorzystywana w studium koncepcyjnym przez dużego producenta OEM, takiego jak Opel. Potwierdza to trend, że w przyszłości oświetlenie będzie stosowane także na kołach. Oplowi udało się przenieść zakres potencjalnych zastosowań tej technologii do opracowania projektowego, które charakteryzuje się wysoką jakością i atrakcyjnością wizualną. Jako niezawodny partner zawsze z niecierpliwością czekamy na przekształcenie wizjonerskich pomysłów naszych klientów w rzeczywistość – wyjaśnia Felix Schäfer, dyrektor działu innowacji w RONAL GROUP.

Koła Opla Experimental mają także inne specjalne akcenty. Szczególnie charakterystyczna jest trójstrefowa stylistyka, która posiada metaliczny połysk w kolorze jasnoniebieskim i została dopasowana do koloru auta.

 

Szczelnie zamknięta konstrukcja i zintegrowane klapy aerodynamiczne świadczą o znaczeniu aerodynamiki kół. Zapewniają one wydajność aerodynamiczną i, szczególnie w przypadku pojazdów elektrycznych, umożliwiają większy zasięg, ponieważ stawiają mniejszy opór powietrza. Klapy aerodynamiczne nie są wykonane z włókien węglowych, ale z trwałych włókien naturalnych.

 

Włókna lniane mają właściwości podobne do włókien węglowych, ale ich naturalne pochodzenie sprawia, że są znacznie bardziej zrównoważone. Klapy kół są dobrym przykładem prawidłowego połączenia wydajności i zrównoważonego rozwoju.

 

Techniczny, wizjonerski wygląd kół dopełnia rowkowana struktura, która rozciąga się aż do opony, dzięki czemu felga wydaje się wizualnie jeszcze większa i bardziej futurystyczna, co wymaga ścisłej współpracy z producentem opon.

 

Dzięki tej współpracy opartej na zaufaniu udało nam się stworzyć imponującą konstrukcję, która wykracza poza konwencjonalne konstrukcje kół. Koło i opona wyglądają jak jeden element – wyjaśnia Raphaël Ballu, kierownik projektu w RONAL GROUP – Jako producent kół mamy w swoim portfolio wiele opcji i technologii, które umożliwiają realizację indywidualnych życzeń projektowych naszych klientów.

 

Wizjonerski samochód koncepcyjny Opel Experimental będzie można oglądać na wystawie IAA Mobility w Monachium od 5 do 10 września.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).