Technologia Continental w Volkswagenie ID.3 | MOTOFAKTOR

Technologia Continental w Volkswagenie ID.3

W sprzedawanym już Volkswagenie ID.3 znajdziemy szereg technologii produkcji Continentala, od opon po komputer.

W związku z rozwojem mobilności, nowoczesnym pojazdom elektrycznym i autonomicznym są stawiane coraz wyższe wymagania dotyczące elektroniki. Auta elektryczne i autonomiczne generują ogromne ilości danych, a nowe koncepcje łączności sprawiają, że współczesne systemy elektroniczne stają się coraz bardziej złożone. Continental z powodzeniem rozwija i wdraża zaawansowane cyfrowe systemy łączności i sterowania w samochodach elektrycznych.

Innowacyjny komputer na pokładzie VW ID.3, opracowany przez Continental

Nowy elektryczny Volkswagen ID.3 jest wyposażony w dwa wysokowydajne komputery na pokładzie. Jeden z nich, odpowiadający za zarządzanie różnymi funkcjami i przepływem danych w samochodzie, został opracowany przez Continental.

Continental opracował wysokowydajny komputer, odpowiadający za zarządzanie różnymi funkcjami i przepływem danych w samochodzie VW ID.3

To dla nas wielkie osiągnięcie, że nasza koncepcja serwera jest obecnie wdrażana do produkcji seryjnej w firmie Volkswagen. Nie chodzi tylko o nową erę rozwoju złożonej architektury elektronicznej, to kamień milowy w cyfrowej transformacji.

szef działu projektowania rozwiązań do wnętrz pojazdów w Continental - Helmut Matschi

Vitesco Technologies: wysokie kompetencje w zakresie elektroniki i oprogramowania

Vitesco Technologies, oddział firmy Continental i międzynarodowy dostawca inteligentnych technologii napędowych i rozwiązań elektryfikacyjnych, wspiera rozwój elektromobilności m.in. dostarczając jednostkę sterującą napędem elektrycznym dla nowego modelu auta elektrycznego Volkswagen ID.3.

 

Vitesco Technologies opracował nowoczesny system sterowania napędem dla nowej modułowej platformy MEB grupy Volkswagen. W  Volkswagenie ID.3 urządzenie to przejmuje szereg kluczowych funkcji w elektrycznym systemie napędowym: aktywuje silnik elektryczny, koordynuje wszystkie polecenia inicjowane przez pedał gazu, a także odgrywa integralną rolę w ładowaniu i zarządzaniu energią, jak również w zarządzaniu systemem elektrycznym wysokiego napięcia.

 

Element ten działa również jako interfejs do innych jednostek sterujących wewnątrz pojazdu. Urządzenie umożliwia również łączność z otoczeniem samochodu w celu zapewnienia aktualizacji oprogramowania i ulepszeń funkcjonalnych w dowolnym momencie. W związku z tym, podczas opracowywania nowego elementu pojazdu elektrycznego, inżynierowie Vitesco Technologies zwrócili uwagę nie tylko na bezpieczeństwo funkcjonalne, ale także cybernetyczne.

Vitesco Technologies opracował nowoczesny system sterowania napędem elektrycznym dla nowej modułowej platformy MEB grupy Volkswagen, który m.in. umożliwia łączność z otoczeniem samochodu w celu zapewnienia aktualizacji oprogramowania i ulepszeń funkcjonalnych w dowolnym momencie

Opracowując nową jednostkę sterującą napędem, firma Vitesco Technologies wykorzystała swoje wieloletnie doświadczenie w dziedzinie elektroniki oraz wysokie kompetencje w zakresie rozwoju oprogramowania. Urządzenie to nie tylko zawiera komponenty programowe opracowane przez Vitesco Technologies, ale także służy jako platforma integracyjna dla części dostarczanych przez Volkswagena i zapewniać ma bezproblemowe działanie całego systemu. Dzięki ścisłej współpracy pomiędzy zespołami inżynierów Continental i Volkswagen, obie firmy mogły wprowadzić system sterujący napędem do produkcji w ciągu około dwóch lat.

 

Komponent ten ma zostać wprowadzony do produkcji seryjnej w kolejnych pojazdach elektrycznych innych marek grupy Volkswagen, zbudowanych na modułowej platformie MEB.

Continental dostarcza opony na pierwsze wyposażenie dla elektrycznego Volkswagena ID.3

Opona letnia Continental EcoContact™ 6

Volkswagen wybrał opony Continental na pierwsze wyposażenie do  ID.3. Opona letnia Continental EcoContact 6 i opona zimowa Continental WinterContact TS 850 P zostały specjalnie dostosowane do indywidualnych wymagań modelu ID.3: auto elektryczne musi być wyposażone w opony o niskim oporze toczenia, które pozwolą oszczędzać energię i maksymalnie wydłużyć czas użytkowania pojazdu pomiędzy ładowaniem. Oprócz tego, opony Continental do VW ID.3 zapewnić mają komfort pasażerom dzięki niskiemu poziomowi hałasu, a ich specjalna konstrukcja ścian bocznych ma pomagać zminimalizować opór aerodynamiczny pojazdu.

 

Opona zimowa Continental WinterContact™ TS 850 P

Zarówno letnie, jak i zimowe opony na pierwsze wyposażenie do auta elektrycznego VW ID.3 są zaopatrzone w technologię ContiSeal, która automatycznie ma uszczelniać przebicia bieżnika opony o średnicy do pięciu milimetrów, eliminując w ten sposób około 90% wszystkich możliwych przebić.

 

Opony Continental do nowego pojazdu elektrycznego Volkswagena są łatwo rozpoznawalne dzięki oznaczeniu ⊕ („+”) na ścianie bocznej. Znak ten jest dowodem na to, że opony zostały poddane różnym testom i zapewniają najwyższą jakość i osiągi.

 

Źródło: Continental

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).