Subaru i Dell pracują nad systemem ADAS opartym o AI | MOTOFAKTOR

Subaru i Dell pracują nad systemem ADAS opartym o AI

Subaru rozpoczęło współpracę z Dell Technologies nad zaawansowanym systemem wspierania kierowcy (ADAS) opartym na AI, by poprawić bezpieczeństwo na drogach.

Arthur Lewis, president Infrastructure Solutions Group, Dell Technologies, Fot. Delphi Technologies
Arthur Lewis, president Infrastructure Solutions Group, Dell Technologies, Fot. Delphi Technologies

„Korzystając z infrastruktury Dell Technologies, Subaru może przetwarzać ogromne ilości danych, aby zapewnić kierowcom innowacyjne rozwiązania w obszarze bezpieczeństwa jazdy, takich jak automatyczne hamowanie awaryjne czy monitorowanie martwego pola. Ta podróż w stronę bezpieczeństwa jest możliwa dzięki infrastrukturze Dell Technologies” – mówi Arthur Lewis, president Infrastructure Solutions Group, Dell Technologies – „Jako platforma danych stworzona w celu obsługi sztucznej inteligencji, pamięć masowa Dell PowerScale pozwala firmom takim jak Subaru integrować, analizować i wykorzystywać dane, a co za tym idzie napędzać postęp branży i zwiększać bezpieczeństwo użytkowników.”

Dzięki systemom pamięci masowej Dell PowerScale Subaru może przechowywać, zarządzać i wykorzystywać ogromną ilość danych, co przyspiesza rozwój technologii bezpieczeństwa EyeSight. Wykorzystywana w ponad 5,5 milionach pojazdów technologia EyeSight monitoruje ruch drogowy, optymalizuje tempomat i ostrzega kierowców, jeśli zjeżdżają ze swojego pasa ruchu. PowerScale odpowiada na zwiększone zapotrzebowanie sprzętowe potrzebne do modelowania i walidacji sztucznej inteligencji. Dodatkowo pomaga klientom końcowym w łatwym skalowaniu pojemności i wydajności danych w dowolnym miejscu.

SUBARU Lab, baza rozwoju AI dla Subaru założona w 2020 roku, może przechowywać około 1000 razy więcej plików na systemach Dell PowerScale niż na poprzednich platformach. Teraz, dzięki łatwemu dostępowi do przechowywanych plików rozmieszczonych w centrach danych w SUBARU Lab i biurach w Tokio, Subaru może usprawnić inteligentną analizę obrazów, co wcześniej nie było możliwe. Możliwość skalowania i elastycznego wykorzystywania danych w różnych lokalizacjach daje firmie nowy potencjał do rozwoju.

„Jako marka, której reputacja opiera się na zaufaniu, stale rozwijamy sztuczną inteligencję, aby zwiększyć niezawodność naszych pojazdów, jednocześnie działając na rzecz bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego” – komentuje Takashi Kanai, deputy chief SUBARU Lab i manager ADAS Development Department, PGM (Advanced Integrated System), Engineering Division – „We współczesnym, dynamicznie rozwijającym się świecie wymagania dotyczące systemów i przechowywania danych stale się zmieniają, dlatego tak ważne jest znalezienie właściwego partnera. Jesteśmy przekonani, że Dell PowerScale to najlepszy wybór infrastruktury dla technologii wspomagania kierowcy EyeSight, który umożliwi nam dalsze rozwijanie inteligentnych systemów bezpieczeństwa.”

EyeSight to pierwszy na świecie system wspomagania kierowcy, który wykorzystuje wyłącznie technologię kamer stereo w celu zwiększenia bezpieczeństwa jazdy. System wykrywa nie tylko samochody, lecz także pieszych, motocyklistów oraz rowerzystów i ostrzega kierowcę o potencjalnym niebezpieczeństwie, a w sytuacji krytycznej hamuje samochód. EyeSight konsekwentnie otrzymuje najwyższe oceny od niezależnych agencji na całym świecie i znacząco przyczynia się do poprawy bezpieczeństwa pojazdów Subaru na przestrzeni lat. Badanie przeprowadzone przez Subaru na podstawie danych Japońskiego Instytutu Badań Wypadków Drogowych i Analizy Danych (ITARDA) wykazało, że wskaźnik wypadków w pojazdach wyposażonych w EyeSight w Japonii wynosi zaledwie 0,06%*.

Zastosowanie Dell PowerScale pomaga przyspieszyć nowoczesne procesy, takie jak analiza danych i sztuczna inteligencja. SUBARU Lab ma możliwość elastycznego klasyfikowania danych do różnych systemów i ich przechowywania w chmurze publicznej, prywatnej lub hybrydowej. Może również szybko wyszukiwać i pobierać dane z tych lokalizacji, aby przyspieszać analizę obrazów.

* Obliczone przez Subaru na podstawie liczby pojazdów Subaru wyposażonych w system EyeSight (wersja 3) sprzedanych w latach 2014-2018 (456 944 sztuk) i danych ITARDA (259 wypadków tylnych).

Źródło: Subaru/Dell

 

Chcesz być na bieżąco z naszymi informacjami?

belka Wiadomości Google

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).