We wrześniu 2023 r. ZF Aftermarket rozpoczął działalność konceptu ZF [pro]Service dedykowanego warsztatom zajmującym się obsługą pojazdów użytkowych.
ZF [pro]Service łączy istniejące dotychczas koncepty: ZF [pro]Tech (pojazdy użytkowe) i WABCO Service Partner w jeden, kompleksowy program obejmujący ofertę wszystkich marek ZF Aftermarket: LEMFÖRDER, SACHS, TRW, WABCO i ZF. Firma oferuje w ten sposób doświadczenie i wiedzę technologiczną wiodącego na świecie dostawcy części zamiennych, technologii oraz rozwiązań serwisowych dla ciężarówek, przyczep, naczep i autobusów. Misją firmy jest wspieranie swoich klientów i dążenie do tego, by partnerzy warsztatowi mieli dostęp do profesjonalnej i najnowszej wiedzy rynkowej oraz szerokich możliwości rozwojowych. Ważnym krokiem w realizacji tej misji jest premiera nowego konceptu, który pozwoli warsztatom ciężarowym lepiej przygotować się na wyzwania związane z pracą na dynamicznie rozwijającym się rynku pojazdów użytkowych oraz poszerzać swoje kompetencje, a tym samym ofertę serwisową.
Fot. 1. Partnerzy ZF [pro]Service zyskują dostęp do najnowszych materiałów, dedykowanych szkoleń oraz osobistych konsultacji, co pozwoli im na dynamiczny rozwój i wypracowanie przewagi rynkowej. Źródło: ZF Aftermarket
Korzyści dla partnerów ZF [pro]Service
Najważniejsze korzyści z członkostwa w ZF [pro]Service obejmują działania z zakresu szkolenia i rozwoju kompetencji pracowników warsztatów. Partnerzy otrzymują również wsparcie biznesowe i marketingowe – poprzez wizyty opiekunów firmy, zapewnienie dostępu do profesjonalnej wiedzy technicznej za pomocą portalu, infolinii i service desk, a także umieszczenie w dedykowanej wyszukiwarce Partnerów, branding warsztatów, regionalne konferencje dla członków konceptu oraz promocję warsztatów wśród flot. Partnerzy mogą również liczyć na certyfikację potwierdzoną audytem, wskazującą na doskonałe przeszkolenie pracowników i najwyższą jakość usług świadczonych w warsztacie.
Fot. 2. ZF [pro]Service łączy istniejące dotychczas koncepty: ZF [pro]Tech (pojazdy użytkowe) i WABCO Service Partner w jeden kompleksowy program obejmujący ofertę wszystkich marek ZF Aftermarket: LEMFÖRDER, SACHS, TRW, WABCO i ZF. Źródło: ZF Aftermarket
Dostęp do profesjonalnego know-how
Warsztaty w ramach konceptu będą miały możliwość wyboru rodzaju partnerstwa oraz specjalizacji poprzez poszczególne moduły, które można ze sobą łączyć:
ZF Driveline Partner lub Partner WABCO oraz 3 typy pojazdów – pojazdy ciężarowe, autobusy i naczepy. Pozwoli to na precyzyjne ustalenie zakresu właściwego wsparcia technicznego dla danego warsztatu.
Oferta ZF [pro]Service w 2023 r. obejmuje następujące warianty szkoleń teoretyczno-praktycznych:
- Szkolenie podstawowe – Uczestnikom przekazywana jest wiedza niezbędna do prawidłowej obsługi i diagnozy układów pneumatycznych WABCO występujących w pojazdach silnikowych oraz naczepach i przyczepach.
- Szkolenie Truck – Uczestnikom przekazywana jest niezbędna wiedza do prawidłowej obsługi i diagnozy poszczególnych elementów układów ABS/ASR, EBS (1,2,3), OnLane, OnGuard, ECAS, E-APU występujących w pojazdach ciężarowych.
- Szkolenie Trailer – Uczestnikom przekazywana jest niezbędna wiedza do prawidłowej obsługi i diagnozy poszczególnych elementów układu ABS, TEBS, TECAS występujących w przyczepach i naczepach.
- Szkolenie BUS – Uczestnikom przekazywana jest niezbędna wiedza do prawidłowej obsługi i diagnozy poszczególnych elementów układu ABS/ASR, EBS (1, 2, 3), OnLane, OnGuard, ECAS, E-APU 1, ATC, MTS (1, 2) występujących w autobusach.
- Szkolenie z układów przeniesienia napędu – Uczestnikom przekazywana jest niezbędna wiedza do prawidłowej obsługi i diagnozy poszczególnych elementów skrzyni biegów ZF TraXon, ZF AsTronic oraz obsługi oprogramowania ZF Testman dla pojazdów ciężarowych.
- Szkolenie sprzęgło i zawieszenie – Uczestnikom przekazywana jest niezbędna wiedza do prawidłowej obsługi i diagnozy poszczególnych elementów sprzęgła i układu zawieszenia.
- Szkolenie OptiTire – Uczestnikom przekazywana jest niezbędna wiedza do prawidłowej obsługi i diagnozy poszczególnych elementów układu IVTM (OptiTire) produkcji WABCO.
- Szkolenie AMT – Uczestnikom przekazywana jest niezbędna wiedza do prawidłowej obsługi i diagnozy poszczególnych elementów AMT produkcji WABCO oraz dostępne zestawy naprawcze dla pojazdów użytkowych.
Fot. 3. Oferta szkoleniowa obejmuje zagadnienia niezbędne do obsługi pojazdów użytkowych, m.in. skrzynie biegów ZF TraXon i AsTronic, układy sprzęgła i zawieszenia, układy pneumatyczne, systemy ABS, OptiTire. Źródło: ZF Aftermarket
Jednym z głównych, bezpłatnych narzędzi przygotowanych w ramach
ZF [pro]Service jest dedykowany portal internetowy z dostępem do praktycznych wskazówek w formie informacji technicznych i produktowych. Znajdują się tam również instrukcje montażowe do konkretnych pojazdów, katalog części online i inne przydatne aplikacje.
Od kilku lat widzimy coraz większe zainteresowanie i potrzebę szkoleń omawiających tematykę diagnostyki pojazdów ciężarowych – mówi Michał Głażewski, Manager Zespołu Sieci Warsztatowych i Wsparcia Technicznego ZF Aftermarket – Rozwój konceptu warsztatowego ZF [pro]Service jest pionierskim krokiem w kierunku wsparcia warsztatów zajmujących się obsługą i naprawą pojazdów użytkowych w Polsce. Koncept jest jednocześnie szansą na poszerzenie zakresu świadczonych usług i rozwój poprzez wyspecjalizowanie się w nowym obszarze. Partnerzy ZF [pro]Service zyskują dostęp do najnowszych materiałów, dedykowanych szkoleń oraz osobistych konsultacji, co pozwoli im na dynamiczny rozwój i wypracowanie przewagi rynkowej.
Fot. 4. Szkolenia oferowane w ramach konceptu ZF [pro]Service prowadzone są w specjalnie przygotowanym Centrum Szkoleniowym ZF Aftermarket pod Warszawą. Źródło: ZF Aftermarket
Więcej informacji na stronie internetowej oraz kanale ZF Aftermarket na Facebooku.
Artykuł sponsorowany przez ZF Aftermarket