Spółka jv Stellantisa i Galloo zajmie się recyklingiem starych aut | MOTOFAKTOR

Spółka jv Stellantisa i Galloo zajmie się recyklingiem starych aut

Stellantis i Galloo oficjalnie przymierzają się do utworzenia spółki joint venture zajmującej się recyklingiem pojazdów wycofanych z eksploatacji.

 

 

Spółka joint venture Stellantis-Galloo ma współpracować z autoryzowanymi stacjami demontażu w celu odbioru pojazdów wycofanych z eksploatacji od ostatniego właściciela, umożliwiając w ten sposób odzyskanie komponentów do ponownego użycia, regeneracji i recyklingu. Usługa ma zostać uruchomiona pod koniec 2023 roku, początkowo we Francji, Belgii i Luksemburgu, a następnie w pozostałej części Europy. Spółka joint venture ma oferować swoje usługi również pozostałym producentom samochodów.

 

Ułatwienie klientom recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji ma kluczowe znaczenie dla zmniejszenia wpływu przemysłu motoryzacyjnego na środowisko –powiedziała Alison Jones, wiceprezes Stellantis ds. gospodarki o obiegu zamkniętym – Dzięki ponownemu wprowadzeniu komponentów i materiałów do łańcucha wartości możemy lepiej chronić ograniczone zasoby, wspierając nasz cel polegający na osiągnięciu zerowej emisji dwutlenku węgla netto do 2038 roku. Z niecierpliwością czekamy na uruchomienie programu jeszcze w tym roku i jego szybki rozwój.

 

Cieszymy się, że możemy ogłosić nowy etap w naszej współpracy, która rozpoczęła się dawno temu, najpierw z Peugeot i Citroën, a teraz ze Stellantis, i kontynuować naszą ścieżkę w kierunku zrównoważonego i odpowiedzialnego modelu biznesowego, przenosząc recykling wycofanych z eksploatacji pojazdów na wyższy poziom – powiedział Rik Debaere, dyrektor generalny Galloo – Wspólnie ze Stellantis torujemy drogę dla innowacji, aby zapewnić bardziej zrównoważoną przyszłość dla wszystkich.

 

Recykling jest fundamentalną częścią strategii 4R jednostki biznesowej Circular Economy firmy StellantisReman, Repair, Reuse, Recycle (naprawa, ponowne użycie, odnawianie i recykling). Do 2030 roku program recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji ma przyczynić się do 10-krotnego (w porównaniu z 2021 rokiem) zwiększenia przychodów z recyklingu, 4-krotnego zwiększenia przychodów wynikających z przedłużenia żywotności części, a także do osiągnięcia celu jakim jest wygenerowanie ponad 2 mld euro przychodów do 2030 roku, zgodnie z planem strategicznym Stellantis Dare Forward 2030. Program recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji wspiera również cel Stellantis, by do 2030 roku 40% materiałów wykorzystywanych w nowych pojazdach było materiałami ekologicznymi.

 

Transakcja podlega uzgodnieniu ostatecznej dokumentacji i zwyczajowym warunkom zamknięcia, w tym zatwierdzeniom organów regulacyjnych.

 

Źródło: Stellantis

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).