Opis techniczny prototypowych SFA-4 alfa został zamieszczony w sprawozdaniu z badań dostarczonym do Komisji Oceny Transportu Samochodowego (KOTSam).
Napęd konwencjonalny: na tylną oś z silnikiem (S21) umieszczonym nad przednią osią z lekkim przesunięciem do tyłu pojazdu.
Kierownica umieszczona z lewej strony, (przewidywano możliwość zabudowy kierownicy z prawej strony dla ruchu lewostronnego). Drzwi kierowcy z lewej strony i dwoje drzwi z prawej strony: jedne umieszczone symetrycznie do drzwi kierowcy, drugie pasażerskie za słupkiem działowym. Dostęp do bagażnika możliwy był przez otwierane na zewnątrz dwuskrzydłowe drzwi (od poziomu podłogi do dolnej krawędzi tylnego okna). Koło zapasowe umieszczone było w bagażniku.
Nadwozie ( opis wg. pisowni oryginalnej użytej w dokumentacji technicznej): samonośne, stalowe, konstrukcji cienkościennej, zgrzewane punktowo w przyrządach, technologiczne w wykonaniu. Dach odciążony, „nieniosący”. Słupki między oknami bocznymi wykonane z profili zamkniętych o przekroju prostokątnym w celu zabezpieczenia pojazdu w przypadku przewrócenia na dach. Poszycie zewnętrzne z blach stalowych, poszycie wewnętrzne wykonane z tworzyw sztucznych, lub wykładane tkaninami dekoracyjnymi. Mocowanie poszycia wewnętrznego przy pomocy kleju lub śrub.
Okna w drzwiach przednich i ścianach bocznych, opuszczane ( prototyp nie miał ruchomych szyb, a gięte szyby okna przedniego wykonane były ze szkła organicznego – przyp. A.G). Drzwi skrzynkowe, zgrzewane, z zawiasami krytymi. Fotel kierowcy (zaprojektowany przez Z. Beksińskiego – przyp. AG.), z regulowaną poduszką i oparciem uwzględniający wymagania anatomiczne. Fotele pasażerskie, półanatomiczne, miękko wykładane, 2 podwójne z lewej strony, 2 pojedyncze z prawej strony i 4 w jednym rzędzie z tyłu. Podziałka siedzeń oraz przejście środkowe, zapewniające wygodne wsiadanie i jazdę.
Ogrzewanie i wentylacja: niezależne ogrzewanie spalinowe, wraz z wentylacją 3000 Kcal/h, 150 m3, typu „Sirocco”, tłoczące powietrze tunelem z lewej strony pojazdu. Do przednich siedzeń powietrze doprowadzane będzie wywietrznikami z przodu. Ogrzewanie kierowcy i pasażera na przednim siedzeniu, oraz nadmuch ciepłego powietrza na przednią szybę odbywał się przy pomocy nagrzewnicy wodnej stosowanej do ogrzewania w samochodzie M20 Warszawa.
Dodatkowe przewietrzanie wnętrza zapewnią opuszczane wszystkie okna ścian mikrobusu (prototyp tego jeszcze nie posiadał- przyp. AG). W okresie zimowym, przewietrzanie wnętrza odbywać się będzie za pomocą specjalnych deflektorów z tyłu pojazdu”. W projekcie przewidywano wyposażenie montowania radioodbiornika z trzema niezależnymi głośnikami umieszczonymi w desce rozdzielczej i z tyłu pojazdu.
Bardzo ciekawym, niestosowanym dotychczas rozwiązaniem w polskich samochodach dostawczych, był sposób mocowania silnika wraz z przednim zawieszeniem do nadwozia. Obydwa te elementy, podobnie jak w autobusach, montowane były do specjalnej ramy pomocniczej i w całości łączone z nadwoziem, co miało zapewnić wygodny montaż silnika i zespołów podczas produkcji, jak również łatwość dokonywania późniejszych napraw. Ponadto cała oś przednia przesunięta była do tyłu w stosunku do dotychczas produkowanych w Polsce samochodów dostawczych (Żuk i Nysa), a silnik umieszczony był bezpośrednio nad nią.
Rozwiązanie to miało również na celu stanowić bazę wyjściową do przyszłych rozwiązań napędu na koła przedniej osi. Zupełnie nowo zaprojektowanymi elementami, poza oczywiście całym nadwoziem były: dzielony wał napędowy o długości 1880 mm z podparciem, układ kierowniczy (tzw. tylny trapez), wspomniana przednia rama pomocnicza i zawieszenie silnika, zewnętrzny mechanizm sterowania skrzyni biegów, nagrzewnica przednia, wiszące pedały i tzw. bezpieczne (kielichowe) koło kierownicy wraz z kolumną zaprojektowane również przez Z. Beksińskiego.
Aby w całości przedstawić charakterystykę techniczną SFA-4 Alfa warto dokonać porównania ze zmodernizowaną wersją Nysy N63 pokazanej na Międzynarodowych Targach Poznańskich w 1963 r.
