Sukces Sachs Roadshow 2013 przerósł oczekiwania organizatorów, czyli polskiego oddziału firmy ZF Friedrichshafen. Rynek oczekiwał powtórki, a poprzeczka została ustawiona wysoko.
Chcieliśmy rozwinąć nasz pomysł, ponieważ zrobienie drugi raz tego samego byłoby po prostu krokiem wstecz. Długo zastanawialiśmy się, co można było w naszej koncepcji poprawić tak, by zaproponować naszym klientom coś ciekawszego i odnieść jeszcze większy sukces.
Peter Rothenhöfer
dyrektor polskiego przedstawicielstwa ZF
Tym razem tematem przewodnim spotkań będzie rallycross, czyli forma wyścigów samochodowych rozgrywanych na specjalnym torze o zróżnicowanej nawierzchni (częściowo szutrowej). Uczestnicy Sachs Race Challenge 2014 wezmą udział najpierw w treningu jazdy, a potem kwalifikacje wyłonią najlepszych, którzy zmierzą się ze sobą w finałowym wyścigu o nagrody.
Bardzo poważnie potraktowaliśmy kwestie bezpieczeństwa, by umożliwić jednoczesny wyjazd na tor kilku samochodów. W takich warunkach może dość do drobnych kolizji, ale nasze samochody będą przygotowane tak, by zagwarantować bezpieczeństwo ich kierowcom. To nie było proste, tu naprawdę nie wystarczy posadzić kogoś za kierownicą i powiedzieć: jedź!
Peter Rothenhöfer
Takie atrakcje będą jednak dostępne dla mniejszej niż przed rokiem liczby uczestników. Organizatorzy zaplanowali 12 jednodniowych eventów:
- 22 – 24 maja we Wrocławiu (Tor Rakietowa)
- 29 – 31 maja w Debrznie, k. Człuchowa (Rallyland)
- 5-7 czerwca w Słomczynie, k. Grójca (Tor Słomczyn)
- 12-14 czerwca w Słomczynie, k. Grójca (Tor Słomczyn)
Każdego dnia dla uczestnikow zarezerwowanych jest 100 miejsc, co oznacza, że w Sachs Race Challenge 2014 weźmie udział maksymalnie 1200 osób, podczas gdy rok temu uczestników było 2328.
W ubiegłym roku nie wszyscy zaproszeni przez nas goście przyjechali na Sachs Roadshow, dlatego tym razem organizujemy bardziej ekskluzywne wydarzenie.
Peter Rothenhöfer
Nie bez znaczenia jest też budżet organizatorów. Sachs Roadshow kosztowało ok. 700 euro w przeliczeniu na jednego uczestnika, a w przypadku Sachs Race Challenge każdy z eventów będzie dłuższy, a program bogatszy.
Co czeka na uczestników? Poza rywalizacją na torze rallycrossowym odbędą się szkolenia techniczne, prowadzone przez specjalistów ZF, na temat układów kierowniczych i systemów hybrydowych. Odrębnym tematem szkoleń będą kwestie postępowań reklamacyjnych, czyli jak rozmawiać z klientem by nieprzyjemną sytuację przekuć w sukces warsztatu.
Podobnie jak w ubiegłym roku, zorganizujemy jazdy próbne, które pokażą jak na bezpieczeństwo jazdy wpływa uszkodzenie amortyzatorów - tym razem przednich.
Monika Chomicka
ZF
Dla przedstawicieli warsztatów ciężarowych specjalną atrakcją będzie spotkanie z Grzegorzem Baranem, który ośmiokrotnie startował w rajdzie Dakar za kierownicą ciężarówki. W Słomczynie zostanie zbudowany specjalny tor offroadowy.
Będzie można tam pokazać jak działa ciężarówka rajdowa MAN, jak funkcjonują jej poszczególne elementy i jak taki 10-tonowy pojazd skacze.
Grzegorz Baran
Zapisy do udziału w Sachs Race Challenge ruszyły już w grudniu 2013 roku. Do udziału zakwalifikują się przedstawiciele tych warsztatów, którzy wezmą udział w rozpoczętej 2 stycznia 2014 akcji zakupowej.
Promocja jest realizowana we współpracy z Inter Cars, Inter-Team, Moto-Profil, Auto Partner SA i Gordon. Umowny termin zakończenia to 10 maja 2014 roku, ale każdy z dystrybutorów ustala datę końcową indywidualnie.
Peter Rothenhöfer, dyrektor ZF Friedrichshafen AG S.A. w Polsce
Organizując Sachs Roadshow 2013 poprosiliśmy uczestników o ocenę naszych eventów. Zdecydowanie najwyżej oceniony został pokaz jazdy samochodem z uszkodzonymi amortyzatorami. Wielu mechaników mogło się przekonać, że nawet jeśli cały samochód jest sprawny, a nie działają “tylko” tylne amortyzatory – to droga zatrzymania auta będzie o wiele dłuższa. To jest przecież informacja w kółko powtarzana na szkoleniach, podczas których pokazuje się prezentacje z ładnie zrobionymi slajdami, ale dopiero praktyczny test uświadamia skalę problemu.
Najniższe oceny zebrało szkolenie sprzedażowe, gdzie pokazywaliśmy jak właściwie obsługiwać klienta warsztatu. Ale nie znaczy to, że oceniono je negatywne. W specjalnej ankiecie, którą wypełniali uczestnicy, można było wystawić ocenę od 1 do 6+. Pokaz jazdy z uszkodzonym amortyzatorem uzyskał maksymalną ocenę, podczas gdy szkolenie sprzedażowe – 4,5. Wyciągamy wnioski, w tym roku będziemy mieć ciekawszą propozycję.