20 maja br. w Teatrze Kamienica w Warszawie odbyła się konferencja inaugurująca kampanię społeczną "Żyj i pozwól żyć innym".

W konferencji wziął udział Sekretarz Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego – Konrad Romik. Konferencję poprowadził znany aktor, Paweł Burczyk.

 

Wymuszenia pierwszeństwa przejazdu, lekceważenie lub niewystarczająca znajomość przepisów dotyczących pierwszeństwa, pośpiech, jeżdżenie na pamięć to tylko niektóre przyczyny wypadków omawianych w czasie kampanii. Szeroko zakrojona kampania w mediach idzie o krok dalej – ma nie tylko przypominać o zasadzie konieczności ustępowania pierwszeństwa przejazdu, ale i uwrażliwiać kierowców na innych uczestników ruchu.

 

Spotkanie z dziennikarzami było okazją do przypomnienia zjawiska, które często występuje w języku potocznym i ma przełożenie na nasze myślenie o wypadkach. W przekazywanych informacjach drogowych najczęściej mówimy, że zderzają się “samochody”, wypadki są “drogowe”. Nie mówimy, że giną w nich konkretne “osoby”, które stają się “ofiarami” wypadków. Te osoby mają jakiś określony wiek, mają określone plany, jadą w konkretnym celu, dokądś i po coś. I nagle wszystko – przez nieudzielenie pierwszeństwa przejazdu – urywa się, kończy.

 

Zaproszeni goście, w ramach eksperymentu, mogli wczuć się w rolę bohatera nowego spotu telewizyjnego i stanąć w obliczu trudnego wyboru, jakim jest wybór ofiary spowodowanego przez siebie wypadku. Doświadczenie pokazało, że gdybyśmy w kluczowym momencie przed wypadkiem, jednak mogli podjąć decyzję, dokonanie wyboru okazałoby się niemożliwe. Konieczna jest zmiana myślenia, stąd też wraz z kampanią pojawił się apel o zachowanie większej ostrożności na drodze i większą empatię w stosunku do innych.

Konferencja zainaugurowała kampanię społeczną, realizowaną na zamówienie Ministerstwa InfrastrukturyKrajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Do zadań KRBRD należy m.in. prowadzenie działań promujących kwestie bezpieczeństwa na polskich drogach.

 

Źródło: Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl
 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl
 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl