Renault wprowadza ogniwa wodorowe do aut dostawczych | MOTOFAKTOR

Renault wprowadza ogniwa wodorowe do aut dostawczych

Grupa Renault pod koniec tego roku uzupełni ofertę o model Kangoo Z.E. Hydrogen, a w 2020 roku o Mastera Z.E. Hydrogen.

Renault poszerza możliwości użytkowe samochodów dostawczych poprzez zastosowanie ogniw wodorowych. Technologia ogniw wodorowych Grupy Renault została opracowana we współpracy z firmą Symbio, filią grupy Michelin, i jest poddawana testom od 2014 roku. Samochody są wyposażane w ogniwo paliwowe, które przedłuża ich zasięg, generuje energię elektryczną i cieplną o mocy 10 kW oraz wydłuża zasięg samochodu Renault Master Z.E. Hydrogen i Renault Kangoo Z.E. Hydrogen do ponad 350 km. Inną zaletą ogniw wodorowych jest krótki czas ładowania, który wynosi tylko 5 do 10 minut.

 

W samochodzie Renault Master Z.E. Hydrogen, którego premiera zaplanowana jest na pierwsze półrocze 2020 roku, zasięg zwiększy się trzykrotnie ze 120 do 350 km*. Samochód będzie dostępny w wersji furgon (dwie wersje) i podwozie do zabudowy (dwie wersje).

Renault Master Z.E. Hydrogen

Wyposażony w dwa zbiorniki wodoru umieszczone pod podwoziem, będzie bardziej wszechstronny pod względem użytkowym, bez utraty przestrzeni ładunkowej wynoszącej od 10,8 m3 do 20 m3 i to przy umiarkowanym zwiększeniu masy samochodu o 200 kg.

 

Już pod koniec 2019 roku Renault Kangoo Z.E. Hydrogen będzie miało największy rzeczywisty zasięg wśród furgonetek elektrycznych, który będzie wynosił 370 km* (230 km zgodnie z WLTP w Kangoo Z.E.). Pojazd z przestrzenią ładunkową 3,9 m3, którego masa wzrośnie jedynie o 110 kg, będzie dostępny na rynku francuskim w cenie 48 300 euro netto, cena obejmuje zakup akumulatora, lecz nie uwzględnia ewentualnych dopłat ekologicznych.

Renault Kangoo Z.E. Hydrogen

Grupa Renault poszerza ofertę elektrycznych samochodów dostawczych, wprowadzając do gamy Renault Master Z.E. Hydrogen i Renault Kangoo Z.E. Hydrogen. W modelach tych klienci będą mogli wykorzystać duży zasięg, który jest niezbędny w dalekich trasach i to przy rekordowo krótkim czasie ładowania. Zalet jest jednak więcej, gdyż Renault Master Z.E. Hydrogen i Renault Kangoo Z.E. Hydrogen będą mogły jeździć, zużywając energię o coraz mniejszym śladzie węglowym. W ten sposób chronią środowisko i dają pełen komfort jazdy samochodem elektrycznym.

dyrektor departamentu samochodów dostawczych Alians Renault-Nissan - Denis Le Vot

 

Elektryczne samochody z napędem wodorowym wykorzystują w działaniu ogniwa paliwowe, które łączą wodór ze zbiorników pokładowych z tlenem pobieranym z powietrza, aby wygenerować energię elektryczną przeznaczoną do zasilania silnika elektrycznego. Ich zaletą jest to, że odpowiadają na nowe wyzwania ekologiczne w dziedzinie mobilności miejskiej. Ponadto zapewniają większy zasięg, krótki czas napełniania zbiorników wodoru i łatwą obsługę. Te cechy sprawiają, że elektryczne samochody dostawcze z napędem wodorowym są wyjątkowo dobrze dostosowane do wymagań profesjonalistów oraz intensywnej eksploatacji zarówno w dużych aglomeracjach, jak i na peryferiach miast: transport i logistyka, służby miejskie i samorządowe, kurierzy, czy inne specjalistyczne usługi kurierskie.

 

Grupa Renault w odpowiedzi na oczekiwania rynku wprowadza samochody Renault MASTER Z.E. Hydrogen i Renault KANGOO Z.E. Hydrogen, chcąc zaoferować klientom Renault Pro+ dodatkowe rozwiązania transportowe, dostosowane do ich specyficznych potrzeb.

 

*w trakcie homologacji WLTP

 

Źródło: Renault

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).