Renault testuje dwukierunkowe ładowanie EV | MOTOFAKTOR

Renault testuje dwukierunkowe ładowanie EV

Grupa Renault rozpoczyna pierwsze, zakrojone na szeroką skalę testy w zakresie systemów dwukierunkowego ładowania prądem zmiennym samochodów elektrycznych.

Cechą szczególną technologii zastosowanej w systemach ładowania prądem zmiennym jest zainstalowanie w samochodach odwracalnej ładowarki. Testowane rozwiązanie wiąże się jedynie z niewielką i ograniczoną kosztowo adaptacją istniejących stacji ładowania.

 

W 2019 roku na drogi Europy wyjedzie 15 samochodów ZOE z systemem dwukierunkowego ładowania. Celem Grupy jest opracowanie oferty systemów odwracalnego ładowania oraz przygotowanie standardów razem z partnerami tego projektu. Testy rozpoczęły się 21 marca br. w Utrechcie w Holandii i na wyspie Porto Santo (archipelag Madery w Portugalii). Następnie projekt będzie wdrażany we Francji, Niemczech, Szwajcarii, Szwecji i w Danii.

Projekt potwierdza w pełni rolę lidera, jaką odgrywa Grupa Renault w dziedzinie elektromobilności skierowanej do wszystkich oraz jej pozycję ważnego podmiotu w zakresie przemian energetycznych. Dwukierunkowe ładowanie jest głównym elementem inteligentnych ekosystemów elektrycznych opracowanych przez Grupę Renault. Zdecydowaliśmy się na technologię pokładową, która optymalizuje koszty stacji ładowania i daje możliwość masowego zastosowania.

dyrektor ds. pojazdów elektrycznych Grupy Renault - Gilles Normand

Zalety ładowania dwukierunkowego

Zasadą ładowania dwukierunkowego, nazywanego również ładowaniem odwracalnym lub vehicle to grid (z samochodu do sieci), jest zmienny stopień ładowania lub rozładowywania akumulatora samochodu elektrycznego, w zależności od potrzeb oraz podaży energii elektrycznej dostępne w sieci zasilania. Akumulator jest ładowany do maximum, gdy podaż energii elektrycznej przewyższa potrzeby, w szczególności w okresach szczytowej produkcji energii ze źródeł odnawialnych. Samochody mogą również przesyłać energię elektryczną do sieci w okresach szczytowego poboru. W ten sposób samochody mogą czasowo przechowywać energię elektryczną i przyczyniają się do rozwoju odnawialnych źródeł energii. Ponadto pozwala to na optymalizację dostaw energii z lokalnych źródeł odnawialnych do sieci krajowej i ograniczenie kosztów infrastruktury. Klienci zużywają energię elektryczną bardziej oszczędnie i w sposób przyjazny dla środowiska, a dodatkowo zarabiają na dostawach energii do sieci energetycznej.

Przygotowanie oferty Grupy na systemy dwukierunkowego ładowania

Dwukierunkowe ładowanie będzie testowane w ramach kilku projektów – ekosystemów energetycznych lub usług mobilności. Testy zaplanowane są w siedmiu krajach, we współpracy z różnymi partnerami, by opracować przyszłą ofertę Grupy Renault. Grupa ma dwa cele: analizę wykonalności systemów na masową skalę i ocenę potencjalnych zysków. Testy pozwolą na:

 

  • potwierdzenie korzyści technicznych i ekonomicznych wynikających z zastosowania systemu pokładowego w samochodzie elektrycznym,
  • wykazanie konkretnej wartości usług na rzecz lokalnej i krajowej sieci energetycznej, takich jak promowanie wykorzystywania energii słonecznej i wiatrowej, kontrola częstotliwości lub napięcia w sieci oraz zmniejszenie kosztów infrastruktury,
  • opracowanie ramowych przepisów dotyczących mobilnych urządzeń do przechowywania energii elektrycznej, wskazanie elementów, które ograniczają wdrożenie i zaproponowanie konkretnych rozwiązań,
  • stworzenie wspólnych standardów, które są warunkiem koniecznym do wdrożenia systemów na masową skalę.

 

Źródło: Renault

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).