Regenerowane zaciski hamulcowe | MOTOFAKTOR

Niektóre rozwiązania wykorzystywane we współczesnych pojazdach można uznać za perfekcyjne, bowiem od lat nikt nie jest w stanie zaprojektować skuteczniejszego rozwiązania.

Przykładem są zaciski hamulcowe – stosowane w konwencjonalnych pojazdach i bez wahania zaadaptowane przez producentów także do hybryd i aut elektrycznych.

 

Z roku na rok wzrasta liczba nowych modeli samochodów, wykorzystujących hamulce wyposażone w zaciski na obu osiach pojazdu. Według raportu amerykańskiej agencji analitycznej Persistence Market Research, rynek zacisków hamulcowych ma przed sobą perspektywę wzrostu. Oczekuje się jeszcze bardziej powszechnego stosowania zacisków hamulcowych w samochodach i motocyklach oraz udoskonalania ich konstrukcji, dzięki możliwościom, jakie otwierają najnowsze technologie – w tym druk 3D.

 

Rynek zacisków hamulcowych jest więc bezpieczną wyspą na oceanie wzburzonym przez trend zastępowania samochodów z konwencjonalnym napędem pojazdami hybrydowymi i elektrycznymi. Zmierzch silników spalinowych nie powinien w dużej mierze wpłynąć na producentów powszechnie dziś stosowanych układów hamulcowych.

Co prawda układ napędowy pojazdów o niekonwencjonalnym zasilaniu wymusza częstsze hamowanie silnikiem, co prowadzi do mniejszego zużycia podzespołów układu hamulcowego. Nie powinno to jednak w znacznej mierze wpłynąć na sprzedaż tych elementów na globalnym rynku części zamiennych, zwłaszcza w perspektywie najbliższych dziesięciu lat. Grzegorz Nowaczyk Lauber

Ekologiczne podejście na rynku części

Jak wiemy, w dzisiejszej motoryzacji ogromne znaczenie ma ekologiczne podejście do produkcji oraz eksploatacji samochodu. Coraz większą przychylnością władz Unii Europejskiej cieszą się firmy, zajmujące się regeneracją części motoryzacyjnych. Przygotowanie podzespołów do ponownego użycia wymaga o wiele mniejszego nakładu energii oraz wykorzystania surowców niż produkcja nowych. Regenerowane części są także atrakcyjne dla nabywców. Nie tylko ze względów ekologicznych, ale także cenowych i jakościowych. Profesjonalnie wykonana fabryczna regeneracja przywraca podzespołom pełną funkcjonalność oraz trwałość zbliżoną do nowych części stosowanych na pierwszy montaż w samochodach.

 

W Polsce profesjonalną regeneracją części zajmuje się kilka przedsiębiorstw, z których za najbardziej rozpoznawalną uchodzi firma Lauber, która w swojej fabryce w Słupsku regeneruje m.in. zaciski hamulcowe, pompy wspomagania kierownicy, wtryskiwacze Common Rail czy alternatory i rozruszniki. Przedstawiciele firmy nie mają wątpliwości, że rynek regeneracji części w najbliższych latach będzie przeżywał rozkwit.

Części poddane fabrycznej regeneracji uchodzą dziś w Europie za produkty pełnowartościowe. Współczesne metody produkcji pozwalają odtworzyć pierwotną jakość podzespołów, przy zachowaniu jak największej liczby elementów zastosowanych na pierwszy montaż. Dużej szansy rozwoju upatrujemy w segmencie zacisków hamulcowych, które już dziś są bardzo popularne na rynku części zamiennych, a wraz z rozrostem parku pojazdów zapotrzebowanie będzie wzrastać. Zwłaszcza w naszym kraju, gdzie znaczna część pojazdów to auta używane, sprowadzone zza granicy, często ze znacznym przebiegiem. Warto pamiętać o tym, że w zaciski wyposażone są także auta hybrydowe i elektryczne, które w najbliższych latach będą zwiększać swój udział w polskim rynku. Grzegorz Nowaczyk

Atuty regenerowanych zacisków

Tajemnicą poliszynela jest fakt, że podzespoły stosowane na pierwszy montaż w pojazdach charakteryzują się wyższą trwałością niż zamienniki dostępne na rynku wtórnym. W tym kontekście, wybór regenerowanych pierwszomontażowych części może okazać się lepszą alternatywą dla fabrycznie nowych podzespołów, nawet z wyższej półki cenowej. Części takie jak zaciski hamulcowe nie powinny być wymieniane częściej niż raz w czasie całego cyklu eksploatacji samochodu. Wybór odpowiedniej jakości produktu jest tu zatem kwestią kluczową.

 

Firma Lauber posiada w swojej ofercie regenerowane zaciski hamulcowe, które zapewniają większościowe pokrycie polskiego parku samochodowego. Produkt fabrycznie regenerowany spełnia normy produktu nowego, co oznacza, że przechodzi wieloetapowy proces kontroli jakości oraz udzielana jest na niego 2 letnia gwarancja.

user photo

Autor

Redakcja

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).