Range Rover Sport i Electric Hybrid Challenge koło Barcelony | MOTOFAKTOR

Range Rover Sport i Electric Hybrid Challenge koło Barcelony

person Joanna Piszcz 9/02/2023

Kierowca rajdowy i kaskader Mark Higgins, biorący udział w najtrudniejszych scenach filmów o Jamesie Bondzie, zaprezentował "elektryczne" talenty Range Rovera Sport.

 

W sercu Katalonii nowy Range Rover Sport Hybrid, korzystając z jednego ładowania akumulatorów, stawił czoła wymagającemu torowi off-roadowemu, w tym również wspinaczce skalnej.

 

Kamieniołomy z czerwoną ziemią, zakurzone i wąskie serpentyny wijące się po okolicznych wzgórzach – okolice Les Comes pod Barceloną – to mekka dla szukających terenowych wyzwań kierowców. Każdy, kto chce wybrać się hybrydowym Range Roverem Sport w teren, korzystając wyłącznie z napędu elektrycznego, powinien delikatnie obchodzić się z pedałem gazu. Zachowa w ten sposób pełną kontrolę podczas zdobywania wzniesień o nachyleniu nawet 32 stopni.

 

Trasa Electric Hybrid Challenge prowadziła uczestników na szczyt górski wznoszący się 600 metrów nad poziom morza. Rozciąga się stąd zapierający dech w piersiach widok na pasmo górskie Montserrat, które ma około dziesięciu kilometrów długości i pięć kilometrów szerokości. Delektując się widokiem wspaniałej górskiej panoramy, można było przystąpić do kolejnej próby. Na torze terenowym, na którym rozgrywane były również regularne rajdy, nowy Range Rover Sport w trybie elektrycznym pozwolił osiągnąć prędkość aż 90 km/h.

Gotowy na Electric Hybrid Challenge

Range Rover Sport trzeciej generacji nie tylko wzbił się na kolejny poziom w kwestii wyglądu i zaawansowania technicznego, ale również może pochwalić się bardziej wyrafinowanym prowadzeniem na asfalcie oraz wyjątkowymi właściwościami na nieutwardzonych powierzchniach. Poza najnowszą ewolucją inteligentnego systemu napędu na wszystkie koła (iAWD), Range Rover zapewnia udoskonalone tryby jazdy oraz wykorzystuje najnowsze technologie w zakresie dynamiki jazdy.

 

Wielokrotnie nagradzany system jazdy terenowej Terrain Response 2 automatycznie wykrywa i inteligentnie dostosowuje ustawienia do konkretnego terenu, podczas gdy ekran dotykowy Pivi Pro wyświetla kierowcy obraz informujący o przeszkodach, jakie czyhają na samochód. System pozwala nawet monitorować to, co dzieje się tuż przed przednimi kołami. Nowy Range Rover Sport jest również pierwszym modelem Range Rovera wyposażonym w adaptacyjny tempomat off-roadowy, pozwalający kierowcy w pełni skoncentrować się na prowadzeniu w terenie.

Hybrydowy Range Rover Sport P510e

Nowy Range Rover Sport P510e świetnie łączy atuty trzylitrowego, sześciocylindrowego silnika benzynowego Ingenium i potężnego silnika elektrycznego o mocy 105 kW (141 KM). P510e ma łączną moc na poziomie 375 kW (503 KM) i przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,4 sekundy.

 

Silnik elektryczny zasilany jest przez akumulator litowo-jonowy o pojemności 38,2 kWh. Autonomia na energii elektrycznej według WLTP wynosi do 113 kilometrów, co odpowiada średniemu zasięgowi w warunkach rzeczywistych wynoszącemu 88 kilometrów. Przez cały czas trwania Electric Hybrid Challenge kierowcy korzystają wyłącznie z trybu elektrycznego i nie ładują akumulatorów na trasie.

Kierowca-kaskader: Mark Higgins

Gościem specjalnym Electric Hybrid Challenge był kaskader biorący udział w nagrywaniu scen pościgu do sagi o Jamesie Bondzie. Mark Higgins, siedział za kierownicą modeli Range Rovera, gdy te demonstrowały swoje możliwości na planie filmów „Quantum of Solace„, „Skyfall„, „Spectre” i „Nie czas umierać„. Higgins trzykrotnie wywalczył mistrzostwo Wielkiej Brytanii w rajdach samochodowych.

 

Potrzeba pewności siebie i determinacji, by na nowo definiować granice. Często chodzi nie tyle o szybkość, ile o siłę woli i dobre wyczucie pedału gazu. Z nowym Range Roverem Sport Electric Hybrid pokazaliśmy, co można osiągnąć, gdy najnowocześniejsza technologia i umiejętności idą ze sobą w parze. Mark Higgins

 

Nowa, trzecia generacja modelu zademonstrowała swoje umiejętności podczas światowe premiery w maju 2022 roku podczas Spillway Challenge, czyli podnoszącemu maksymalnie adrenalinę przejazdowi w sztolni Karahnjukar na Islandii. Inne wcześniejsze wyczyny to m.in. rekordowa wspinaczka na szczyt Pikes Peak, pierwszy zarejestrowany przejazd przez pustynięEmpty Quarter” na Półwyspie Arabskim oraz pierwsze zdobycie 99 jeżących włosy na głowie zakrętów i 999 schodów do Bramy Niebios podczas Dragon Challenge w Chinach w 2018 roku. W tym ostatnim przypadku hybryda plug-in Range Rover Sport poprzedniej generacji stała się pierwszym samochodem w historii, który wjechał na górę Tianmen w Chinach.

 

Źródło: Jaguar Land Rover

user photo

Autor

Joanna Piszcz

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).