Przyjazny i dobrze wyszkolony personel przyciąga klientów - badanie Castrol | MOTOFAKTOR

Przyjazny i dobrze wyszkolony personel przyciąga klientów - badanie Castrol

person Adrian Januszkiewicz 2/08/2022

Z ankiety Castrol wynika, że 40% polskich kierowców nie zmieni warsztatu, jeśli ma on „przyjazny” personel.

W nowym, zleconym przez Castrol, ogólnokrajowym badaniu ankietowym* rozpoznano najważniejsze czynniki wpływające na lojalność klientów warsztatów samochodowych w całej Polsce. Czynnik wymieniany najczęściej – przez 40% kierowców – to obsługa klienta. Kierowcy chcą wracać do serwisów z „przyjazną” obsługą. Drugą co do ważności przesłanką lojalności jest rzetelność. 37% kierowców nie zmieni warsztatu, którego personel uznaje za „dobrze wyszkolony”.

 

Co ciekawe, niemal tak samo ważne jak obsługa klienta i rzetelność są czynniki dotyczące lokalizacji i możliwości pracowników warsztatu. 36% będzie dalej korzystać z usług warsztatu, który jest wygodnie zlokalizowany (tj. blisko domu lub pracy), a co trzeci (33%) respondent wybrałby warsztat, jeśli uznałby stosunek jakości wykonywanych usług do ceny za „korzystny”. Ponadto 32% ankietowanych kierowców wróciłoby do warsztatu, gdyby jego personel zawsze „wyraźnie objaśniał, co trzeba zrobić, i pytał o zgodę przed rozpoczęciem prac”.

 

Znacząca większość respondentów (46%) jest gotowa dojeżdżać do 16 km z domu do warsztatu, jeśli spełnia kryteria, które uznają za najważniejsze. Kolejne 26% jest skłonne dojeżdżać do 24 km, a tylko 13% rozważy dojazd do 32 km.

 

Ankieta wskazała również na czynniki mniej ważne dla utrzymania lojalności klientów. Warto zauważyć, że tylko 13% nadal korzystałoby z tego samego serwisu, ponieważ zawsze oferuje samochód zastępczy. Badanie wyraźnie wskazuje również, że kierowcom nie chodzi wyłącznie o oszczędność pieniędzy; tylko 14% twierdzi, że pozostaliby lojalni wobec warsztatu, ponieważ jest najtańszy z dostępnych.

 

Być może najważniejszym wnioskiem, który wynika z tego badania, jest znaczenie skutecznej komunikacji z klientem – wyjaśnia Layla Yebaile, Szefowa Marketingu Usług i Konserwacji w Castrol Europe – Oczywiste jest, że kierowcy będą nadal korzystać z warsztatu, którego pracownicy objaśniają, jakie prace trzeba wykonać i dlaczego warto. Wiemy również, że komunikacja jest niezbędna do zapewnienia dodatkowych możliwości zysku – klienci będą skłonni zapłacić warsztatom za produkty premium, jeśli objaśni się ich zalety. Właśnie dlatego staramy się pomagać serwisom partnerskim Castrol w prezentacji ich działalności w skuteczny sposób, aby mogły stymulować wzrost przychodów już dziś i zadbać o utrzymanie klientów w przyszłości.

Program serwisów partnerskich Q Service Castrol

Castrol wyznaczył sobie cel, aby stać się liderem rynku serwisów partnerskich. Z połączenia wiedzy i doświadczenia Inter Cars oraz Castrol powstała marka Q Service Castrol. To stale zwiększająca się sieć 480 niezależnych warsztatów w całej Polsce, które spełniają szereg standardów jakości i obsługi klientów. Sieć serwisowa zapewnia rozwiązania szkoleniowe i oferty marketingowe w celu zwiększenia i utrzymania ruchu czy poszerzenia możliwości sprzedaży dodatkowej. Serwisy partnerskie Q Service Castrol korzystają także ze wsparcia marketingowego i możliwości oferowania klientom bezpłatnej gwarancji na silnik w pojeździe serwisowanym przy użyciu środków smarnych Castrol.

 

* Badanie OnePoll – przeprowadzone w grupie 1000 polskich właścicieli samochodów

 

Źródło: Castrol

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).