Przepisy nadal stoją w miejscu a retrofity LED ewoluują | MOTOFAKTOR

Przepisy nadal stoją w miejscu a retrofity LED ewoluują

person Joanna Piszcz 28/09/2020

Technologia ta wciąż przechodzi proces homologacyjny, ale niezależnie od jej przebiegu Philips prezentuje ich następną generację.

Jesienią 2016 roku na branżowych targach Automechanika we Frankfurcie, Philips zaprezentował innowacyjne rozwiązanie. Na bazie konstrukcji żarówki halogenowej osadzono trzpień z diodami LED. Jedną z najważniejszych zalet tego pomysłu jest możliwość bezpośredniego montażu w reflektorze samochodu. W ten oto prosty sposób można wymienić tradycyjną żarówkę na nowocześniejsze i wydajniejsze źródło światła. Stąd też jego nazwa retrofit LED.

 

Pomimo, że technologa LED stosowana jest od wielu lat przez koncerny motoryzacyjne, w tym przypadku mamy do czynienia z zupełnie nowym produktem. Dopuszczenie go do użytku w reflektorach fabrycznie przeznaczonych do żarówek halogenowych wymaga przeprowadzenia skomplikowanego, a przez to długotrwałego procesu homologacji. Prace nad jej uzyskaniem wciąż trwają, ale Philips nie poprzestał na biernym oczekiwaniu.

 

Obecnie retrofity LED do oświetlenia zewnętrznego samochodów można legalnie użytkować poza drogami publicznym. Ich sprzedaż, także w Polsce, z roku na rok systematycznie rośnie, a kierowcy mogli się przekonać o zaletach kolejnych modeli: Ultinon LED, X-tremeUltinon LED gen2 oraz Ultinon Essential gen2. Śmiało można powiedzieć, że każda z nich dokumentuje postęp prac marki Philips nad rozwojem tego źródła światła.

 

Dziś ich zwieńczeniem są dwie, wprowadzone od września 2020 roku, pozycje Philips Ultinon LED z debiutującej serii Pro. W porównaniu do poprzednich generacji uproszczono ich montaż i podwyższono parametry świecenia.

Konstrukcja nowych retrofitów oparta jest teraz na jednoczęściowym korpusie. Wyeliminowano w ten sposób konieczność jej rozkręcania przed instalacją w reflektorze. Drugim ułatwieniem jest nakładany bezpośrednio na obudowę pierścień centrujący. Z kolei zintegrowana wewnątrz elektronika zastąpiła znajdujący się na zewnątrz sterownik.

Kwestię efektywnego odprowadzenia ciepła rozwiązano nowym systemem inteligentnego chłodzenia AirBoost. Wszystko to pozwoliło na stworzenie retrofitów odpowiadających wielkością żarówce halogenowej.

 

Philips Ultinon Pro5000 LED, z diodami klasy OEM, cechują się jaśniejszą o 160 proc. (w porównaniu do wymaganego prawem dla żarówek halogenowych minimum) wiązką. Temperatura barwowa rzędu 5800K zapewnia białe, neutralne dla ludzkiego oka światło. Idealną linię odcięcia światła, co zapobiega efektowi oślepiania pozostałych uczestników ruchu drogowego, osiągnięto dzięki zastosowaniu technologii Safe Beam.

Philips Ultinon Pro5000 LED

Dla odmiany w retrofitach Philips Ultinon Pro9000 LED zastosowano diody Lumileds TopContact. Dzięki nim uzyskano aż do 250 proc. jaśniejszą (w porównaniu do wymaganego prawem dla żarówek halogenowych minimum) wiązkę. Przy podnoszeniu tego parametru ograniczono temperaturę barwową do 5800K. Jest to bowiem optymalna wartość dla percepcji ludzkiego oka.

Philips Ultinon Pro9000 LED

Żywotność serii Pro5000 określono na 3000 godzin ciągłego świecenia, co też poparto 3-letnią gwarancją. W przypadku Pro9000 wynosi ona aż 5000 godzin, zaś gwarancja obejmuje 5 lat użytkowania.

 

Nowe retrofity LED Philips, tak jak poprzednia generacja, dostępne są jako H1, H4, H7, H8/H11/H16 (Fog) i H11 oraz HIR2 i HB3/4. Nowością w tej gamie jest typ H3. Wszystkie są kompatybilne z instalacją elektryczną 12 i 24V.

 

Źródło: Philips

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).