Przednie amortyzatory w Peugeot 207

Peugeot 207 (02.06-) jest dość popularnym samochodem jeżdżącym po drogach Europy i nie tylko.

person Redakcja 13/06/2018

Okazuje się jednak, że wymiana amortyzatorów w tym pojeździe nie jest taka prosta jak mogłoby się wydawać – głównie ze względu na zastosowanie sprężyn typu “Side Load” o hiperbolicznym kształcie, oraz dodatkowe czynności montażowe, które należy wykonać. Przewidywany czas wymiany amortyzatora osi przedniej na jedną stronę w Peugeot 207 (02.06-) wynosi 1,5 h.

 

Poniżej szczegółowa instrukcja dla demontażu i montażu kolumny amortyzatora w samochodzie Peugeot 207:

 

1. Zdejmij koło.

2. Wyjmij zawleczkę zabezpieczającą osłonę nakrętki półosi napędowej.

3. Załóż ponownie koło i opuść pojazd na podłoże.

4. Poluzuj nakrętkę mocującą półoś napędową.

5. Ponownie zdejmij koło.

6. Odkręć śrubę mocującą przewód hamulcowy.

7. Z gniazda mocowania wyjmij przewód czujnika ABS.

8. Odkręć nakrętkę mocującą łącznik stabilizatora.

9. Odkręć i wyjmij śrubę zabezpieczającą sworzeń wahacza.

10. W celu wyjęcia sworznia wahacza ze zwrotnicy użyj specjalistycznego narzędzia.

11. Odkręć nakrętkę i za pomocą ściągacza zdemontuj końcówkę drążka kierowniczego.

12. Odkręć nakrętkę mocującą półoś napędową i za pomocą specjalistycznego ściągacza wyjmij ją z otworu piasty przedniej.

13. Odkręć i wyjmij dolną śrubę mocującą amortyzator.

14. Za pomocą specjalistycznego narzędzia rozszerz otwór mocowania amortyzatora w zwrotnicy.

15. Teraz możesz wymontować amortyzator ze zwrotnicy

16. Zdejmij zabezpieczenia oraz zdemontuj wycieraczki.

17. Zdejmij gumową uszczelkę maski przy podszybiu.

18. Wymontuj kratkę pasa podszybia.

19. Teraz możesz odkręcić górną nakrętkę mocującą kolumnę amortyzatora (przytrzymaj amortyzator jedną ręką aby nie upadł).

20. Wyjmij kolumnę amortyzatora od dołu i umieść właściwie w odpowiednim ściągaczu do sprężyn (najlepiej w kolumnowym ściągaczu pneumatycznym z bramką zabezpieczającą). Zdemontuj wszystkie elementy i sprawdź dokładnie ich stan techniczny. Wraz z nowym amortyzatorem zaleca się wymianę elementów współpracujących: górnego zestawu montażowego, zestawu osłonowo-ochronnego oraz sprężyny zawieszenia.

21. Na dolny zwój sprężyny załóż osłonę transparentną.

22. Pamiętaj o odpowiedniej pozycji sprężyny zawieszenia w dolnym talerzu oporowym. Zakończenie dolnego zwoju należy dosunąć do ogranicznika pionowego.

23. Pamiętaj o odpowiednim umieszczeniu sprężyny typu side load w ściągaczu.

24. Po ściśnięciu sprężyny umieść nowy amortyzator, zestaw montażowy górnego mocowania oraz zestaw osłonowo-ochronny w kolumnowym ściągaczu pneumatycznym z bramką zabezpieczającą i zmontuj całą kolumnę. Podczas dokręcania nakrętki trzpienia tłoczyska używaj klucza dynamometrycznego i stosuj właściwy moment dokręcania.

UWAGA: Pamiętaj o odpowiedniej kolejności i pozycji montażowej wszystkich elementów. Nie używaj narzędzi typu żaba do przytrzymania tłoczyska podczas dokręcania, gdyż może ona uszkodzić powierzchnię chromową i doprowadzić do wycieku oleju a w rezultacie do uszkodzenia amortyzatora. Używaj tylko odpowiednich narzędzi przeznaczonych do tego celu.

25. Zwróć uwagę na odpowiednią pozycję górnego zestawu montażowego – opcja z kołkiem ustalającym.

UWAGA: Jeśli górny zestaw montażowy występuje bez elementu ustalającego w miejsce kołka należy wsunąć trzpień (typu wbijak) aby unieruchomić górny zestaw montażowy podczas dokręcania nakrętki mocującej kolumnę amortyzatora.

26. Zmontowaną kolumnę należy włożyć od dołu.

27. Wszystkie pozostałe czynności montażowe wykonuj w odwrotnej kolejnosci jak przy demontażu, pamiętając o stosowaniu odpowiedniej procedury montażu z zastosowaniem właściwych momentów dokręcania.

28. Po opuszczeniu pojazdu na koła dokręć górną nakrętkę mocującą amortyzator właściwym momentem.

KYB zaleca wykonanie geometrii układu zawieszenia po każdej wymianie amortyzatorów w samochodzie.

KYB zaleca aby zawsze wymieniać amortyzatory i sprężyny zawieszenia parami w obrębie jednej osi.

Poniżej cały proces w formie wideo:

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl
 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl
 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl