Produkcja tarcz nowej generacji - iDisc

Tarcze hamulcowe nowej generacji iDisc posiadają twardość ok. 1600 w skali Vickers'a.

Dzięki tak wysokiej twardości (ta sama grupa co diament) warstwa 100 mikrometrów węglika wolframu wystarcza na cały okres użytkowania tarczy, który dochodzi nawet do 200 tys. km.

 

Jak wygląda ich produkcja? Otóż wykorzystywany jest tu proces naddźwiękowego natryskiwania płomieniowego warstwy węglika wolframu.

 

Etapy produkcji są następujące:

 

1. pierwszym etapem jest produkcja standardowej tarczy z szarego żeliwa, stopu żelaza i węgla – jest ona odporna na ciepło i oferuje dobre tłumienie, ale jest podatna na zużycie,
2. kolejnym etapem jest laserowe oczyszczenie oraz uzyskanie odpowiedniej chropowatości powierzchni, na którą ma zostać nałożona warstwa węglika wolframu,
3. następnie powierzchnia jest galwanizowana, aby zabezpieczyć ją przed korozją oraz wyeliminować napięcie powierzchniowe,
4. najważniejszym etapem jest nałożenie warstwy węglika wolframu. Wykorzystywany jest tu proces HVOF. Strumień gazu, który unosi cząstki materiału natryskiwanego powstaje poprzez mieszanie i zapalanie tlenu i paliwa w komorze spalania. Strumień unoszących gazów osiąga prędkość znacznie przekraczającą prędkość dźwięku i może dochodzić do 2 500km/h. Nanoszona powłoka ma grubość 100 µm (niewiele więcej niż grubość ludzkiego włosa),
5. ostatnim etapem jest szlifowanie wykończeniowe naniesionej powłoki oraz zabezpieczenie antykorozyjne pozostałych powierzchni.

Zdjęcie tarczy hamulcowej iDisc po przeprowadzonych testach

Do tarcz iDisc niezbędne jest zastosowanie klocków o specjalnie przygotowanej mieszance ciernej. Dzięki temu uzyskany współczynnik tarcia między klockiem a tarczą jest wyższy niż przy zastosowaniu konwencjonalnego zestawu: tarcza klocek. Ze względów bezpieczeństwa, aby nie było możliwe zamontowanie klocków o standardowej mieszance ciernej, klocki hamulcowe posiadają unikatowy kształt. Tarcze hamulcowe iDisc stosowane są obecnie w najnowszym modelu Porsche Cayenne Turbo.

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl
 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl
 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl