Problemy z korkiem spustowym oleju - rozwiązania febi bilstein | MOTOFAKTOR

Problemy z korkiem spustowym oleju - rozwiązania febi bilstein

febi bilstein opisuje jak postępować w przypadku uszkodzenia oryginalnego korka spustowego oleju z o-ringiem.

Problem

Oryginalny korek spustowy oleju pęka pomiędzy podstawą a gwintem, co powoduje wysokie ryzyko odpadnięcia korka z miski olejowej. To z kolei grozi ryzykiem wycieku oleju z silnika, który w takim przypadku ulega poważnemu uszkodzeniu. Ponadto olej rozlany na jezdni stanowi ogromne zagrożenie dla innych użytkowników drogi.

Przyczyna

Powtarzające się w trakcie rutynowej obsługi serwisowej odkręcanie i dokręcanie tego samego korka spustowego oleju prowadzi do osłabienia materiału, z którego wykonany jest ten element. Dokręcanie zbyt wysokim momentem jeszcze bardziej przyspiesza ten proces.

Rozwiązanie

W celu uniknięcia usterki febi zaleca stosowanie nowego korka spustowego przy każdej wymianie oleju, a także dokręcanie tego elementu momentem zalecanym przez producenta pojazdu.

 

Na zdjęciu głównym od lewej: korek zamienny febi 48876 i oryginalny korek spustu oleju z o-ringiem z pęknięciem między jego podstawą a gwintem.

 

Źródło: febi bilstein

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).