Serwis klimatyzacji z Highway Automotive | MOTOFAKTOR

Serwis klimatyzacji z Highway Automotive

Pierwsze ciepłe dni pokażą, jak systemy klimatyzacji zniosły zimową przerwę, a wiele z nich trzeba będzie "przywrócić do życia". W warunkach intensywnego użytkowania liczą się tylko te części, które jednoznacznie i niezawodnie rozwiązują problemy.

Asortyment Highway Automotive składa się z wysokiej jakości produktów, które są testowane i kontrolowane na każdym etapie produkcji i spełniają wysokie wymagania produktów OE. W przypadku części, które według wielu użytkowników są często wymieniane, stosuje się dodatkowe procesy technologiczne w celu wydłużenia ich żywotności. Na przykład skraplacze do popularnego Volvo FH i DAF X105, 106 mają dodatkową powłokę antykorozyjną. Zadbano również o zapewnienie pełnej zgodności z oryginałami, aby instalacja przebiegała bezproblemowo i nie powodowała niepotrzebnych oraz kosztownych przestojów.

Oferta skraplaczy obejmuje ponad 111 referencji odpowiadających ponad 270 katalogowych części pierwszego wyposażenia samochodów ciężarowych używanych w naszym kraju. Dodatkowym atutem produktów Highway Automotive jest 24-miesięczna gwarancja oraz przyjazne dla środowiska opakowanie skutecznie chroniące oferowane produkty w nie zawsze idealnych warunkach dostawy.

Highway Automotive przypomina wszystkim użytkownikom swojej gamy produktów o najważniejszych krokach podczas wymiany głównych elementów układu klimatyzacji:

1. Wymiana skraplacza

Podczas demontażu uszkodzonego skraplacza ważne jest, aby dokładnie sprawdzić i ewentualnie naprawić wszystkie elementy mocujące. Poszczególne kroki postępowania przy wymianie skraplacza to:

  • sprawdzenie, naprawa punktów mocowania,
  • wymiana elementów gumowych,
  • skontrolowanie, czy żadne przewody i inne części nie będą dotykały skraplacza,
  • sprawdzenie i ewentualnie naprawa połączeń, przez które czynnik chłodniczy wchodzi i wychodzi ze skraplacza,
  • wymiana wszystkich O-ringów i nasmarowanie nowych olejem do klimatyzacji,
  • wymiana osuszacza jeśli nie jest zintegrowany ze skraplaczem,
  • sprawdzenie szczelności układu.

 

Pamiętaj, że nowego skraplacza nie można wyginać, ani w podobny sposób „dopasować” do miejsca instalacji. To nie skraplacz musi być dopasowany do miejsca montażu, lecz miejsce montażu musi odpowiadać skraplaczowi.

Do sprawdzenia szczelności najlepiej użyć azotu technicznego, który jest wtłaczany do układu przez jedno z przyłączy serwisowych pod ciśnieniem nieprzekraczającym ciśnienia roboczego sprężarki zastosowanej w układzie.

Test szczelności powinien trwać od 2 do 4 godzin, a jeśli nie ma spadku ciśnienia na manometrze kontrolnym, można przystąpić do procedury napełniania układu czynnikiem chłodniczym. Inną, szybszą i dokładniejszą metodą sprawdzania szczelności jest użycie mieszaniny 95% azotu z 5% wodorem zamiast czystego azotu. Mieszanina ta jest powszechnie określana jako wodór. Mieszanina jest wtłaczana do układu podobnie jak azot, ale pod ciśnieniem 5-7 barów. Następnie, za pomocą elektronicznego detektora wodoru (detektor wodoru jest dostępny w hurtowniach motoryzacyjnych) możemy od razu sprawdzić, czy wodór nie wycieka ze złączy, spawów, złączy serwisowych. Jeśli nie zostaną znalezione żadne wycieki, można rozpocząć procedurę napełniania układu czynnikiem chłodniczym.

 

 

2. Montaż sprężarki czynnika chłodniczego w klimatyzacji

Kolejnym ważnym, poszukiwanym i oferowanym asortymentem części do klimatyzacji pojazdów użytkowych są sprężarki. Asortyment Highway Automotive składa się tutaj z ponad 115 referencji odpowiadających ponad 335 numerom katalogowym pierwszego montażu, głównie dla różnych modeli DAF, MAN, Mercedes, Scania, Volvo i RVI.

 

Ponieważ sprężarka jest podstawą całego układu klimatyzacji, dokładamy wszelkich starań, aby produkt wysłany do naszego klienta został przetestowany, odpowiednio zmontowany i wykończony. Montaż sprężarek ułatwia również instrukcja dla mechanika dołączona do każdego pakietu. Podobnie jak skraplacze, sprężarki objęte są 24 miesięczną gwarancją.
Podczas montażu nowej sprężarki należy:

  • sprawdzić, czy pasuje ona dokładnie tam, gdzie jest zamontowana, a jej koło pasowe znajduje się w płaszczyźnie pozostałych kół pasowych napędu,
  • sprawdzić punkty montażu i ewentualnie wymienić tulejki i podkładki dystansowe,
  • sprawdzić połączenia elektryczne i ewentualnie je naprawić,
  • sprawdzić ilość oleju znajdującego się w nowej sprężarce. Wylać olej przez krócieć lub korek inspekcyjny, skontrolować jego czystość i nalać zalecaną przez producenta pojazdu ilość oleju,
  • wypłukać układ klimatyzacji,

 

Najszybszym i najdokładniejszym sposobem przepłukania układu jest rozebranie go na części i przepłukanie ich osobno specjalnymi detergentami. Idealnym rozwiązaniem jest zastosowanie dedykowanej płuczki do układów klimatyzacji z pompą , która wymusza przepływ detergentu. Przed płukaniem osuszacz i zawór rozprężny powinny być zdemontowane z układu . Zawór jest przepłukiwany oddzielnie na stole montażowym, a nowy osuszacz jest instalowany razem ze sprężarką. Jeśli osuszacz jest integralną częścią skraplacza, powinno wymienić się cały skraplacz. Po wypłukaniu zamontuj wszystkie części układu, obowiązkowo wymieniając wszystkie uszczelki. Dalsza procedura jest taka sama, jak w przypadku wymiany skraplacza.

Oprócz wyżej wymienionych popularnych komponentów, w ofercie Highway Automotive znajdują się również części uzupełniające do serwisu klimatyzacji, takie jak osuszacze, zawory rozprężne i parowniki. Wszystkie produkty cechują się trwałością, jakością i niezawodnością oraz odpowiadają częściom oryginalnym.

Artykuł sponsorowany Highway Automotive.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).