Porsche w Lipsku przygotowuje się na elektromobilność | MOTOFAKTOR

Porsche w Lipsku przygotowuje się na elektromobilność

Fabryka Porsche w Lipsku jest w trakcie rozbudowy, która ma pomóc dostosować ją do produkcji aut elektrycznych.

W całej fabryce Porsche w Lipsku trwają przygotowania do rozpoczęcia ery elektromobilności. Wszelkie roboty budowlane przebiegają zgodnie z harmonogramem. Zakończono już zewnętrzne prace przy nowej nadwoziowni dla trzeciej generacji modelu Macan – pierwszej wersji wyłącznie na prąd. Kolejnym krokiem ma być urządzenie zakładu wewnątrz budynku.

W ciągu ostatnich kilku tygodni osiągnęliśmy kilka ważnych kamieni milowych na naszej drodze do stworzenia fabryki aut elektrycznych. Okres, jaki dzieli nas od rozpoczęcia produkcji następnej generacji modelu Macan, z pewnością będzie wyzwaniem. Ale to również okazja, byśmy przygotowali nasze zakłady na przyszłość i sprawdzili się jako zespół.

prezes zarządu Porsche Leipzig GmbH - Gerd Rupp
Zakończono zewnętrzne prace przy nowej nadwoziowni Porsche w Lipsku

Począwszy od ceremonii rozpoczęcia budowy w lutym 2000 roku zainwestowaliśmy w rozwój lipskich zakładów ponad 1,3 miliarda euro. Projekt rozbudowy umożliwiający produkcję pojazdów całkowicie elektrycznych zapewni fabryce przygotowanie na przyszłość.

członek zarządu Porsche AG ds. produkcji i logistyki - Albrecht Reimold

 

Aby ułatwić jego realizację, Porsche inwestuje w swoją lipską lokalizację ponad 600 milionów euro. W marcu 2019 roku położono kamień węgielny pod nową nadwoziownię o łącznej powierzchni 75 500 metrów kwadratowych.

 

Z uwagi na kryzys spowodowany koronawirusem oficjalna ceremonia zawieszenia wiechy została odwołana. W piątek 3 lipca fabrykę odwiedził jednak burmistrz Lipska Burkhard Jung i zobaczył najnowsze postępy w jej rozbudowie.

 

Porsche w Lipsku ewoluowało z montowni w technologiczny motor napędowy dla całego europejskiego przemysłu motoryzacyjnego. Właśnie tutaj, w Lipsku, ustanawiane będą kamienie milowe w rozwoju technologii napędów przyszłości.

burmistrz Lipska - Burkhard Jung
Burkhard Jung, burmistrz Lipska, na placu budowy

Równolegle do prac nad nową nadwoziownią znaczną modernizację przechodzi linia montażowa. Jej rozbudowę zaplanowano z myślą o wykorzystaniu letniej przerwy w działaniu fabryki. Po zakończeniu prac na jednej linii powstawać będą trzy różne typy napędów: benzynowe, hybrydowe oraz elektryczne. Nowa konfiguracja ma zapewnić zakładom Porsche w Lipsku maksymalną elastyczność.

Porsche w Lipsku prowadzi modernizację istniejącej linii produkcyjnej przygotowując się do elektromobilności

W rozwiązania na potrzeby aut elektrycznych wyposażono już centrum obsługi klienta: w lutym Porsche uruchomiło tam park szybkiego ładowania o nazwie „Porsche Turbo Charging”, o łącznej mocy 7 megawatów. W rezultacie w fabryce w Lipsku znajduje się najpotężniejszy w Europie park szybkiego ładowania, który korzysta wyłącznie z energii elektrycznej pochodzącej z odnawialnych źródeł.

 

Elektromobilność w zakładach Porsche w Lipsku nie jest zupełną nowością. Od dekady fabryka wytwarza samochody hybrydowe.

Nasi pracownicy mają wieloletnie doświadczenie w radzeniu sobie z alternatywnymi rodzajami napędów. Nie mogą doczekać się rozpoczęcia pracy nad pojazdami elektrycznymi, wytarzanymi obok naszych aut hybrydowych. Uważamy za ważne, by w nadchodzącą zmianę zaangażować całą siłę roboczą. Dlatego zainicjowaliśmy już środki kwalifikacyjne z myślą o czysto elektrycznym wydaniu modelu Macan.

- Gerd Rupp
Porsche w Lipsku świętuje 10 lat produkcji samochodów hybrydowych

Źródło: Porsche

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).