Platforma Tyre24 otwiera potencjał sprzedaży | MOTOFAKTOR

Platforma Tyre24 otwiera potencjał sprzedaży

person Adrian Januszkiewicz 15/07/2020

Postępująca cyfryzacja rynku części samochodowych sprawia, że platformy B2B, takie jak Tyre24 zyskują na znaczeniu.

Możliwości rozwoju rynków i pozyskiwania nowych klientów przez firmy działające w regionie są ograniczone. W dobie cyfryzacji, kosztowne otwieranie oddziałów i filii jest coraz częściej zastępowane przez strategie sprzedaży oparte na Internecie. Technologie rynku B2B online, na przykład, łączą dostawców oraz klientów i oferują wyraźne korzyści dla obu stron. Jednak każdy, kto zdecyduje się na skorzystanie z nowych struktur rynkowych, powinien mieć na uwadze kilka rzeczy.

 

Gospodarka platformy obiecuje bajkowe dane dotyczące wzrostu. Dotarcie do kilku tysięcy potencjalnych (nowych) klientów w Polsce, a nawet w całej Europie z własnym produktem za jednym zamachem to skok, któremu firmy działające offline często jeszcze nie ufają.

 

Przede wszystkim klasyczne lokalne sektory działalności gospodarczej, takie jak dostawcy akcesoriów i części samochodowych, charakteryzują się często istniejącymi od dawna strukturami ze stałymi dostawcami w pobliżu, którzy w razie potrzeby mogą szybko dostarczyć potrzebne części, ponieważ bardzo niewiele warsztatów może sobie dziś pozwolić na własny, obszerny magazyn. Lokalna bliskość i silne poczucie zaufania do dostawcy determinują zatem te relacje. Nie przewiduje się jednak dalszego silnego wzrostu przy takich strukturach sprzedaży.

 

W regionie klienci są już rozwinięci; jednakże dla dużych inwestycji, takich jak własna strona internetowa z profesjonalnym sklepem internetowym lub nawet dodatkowe oddziały, są bardzo kosztowne w realizacji i eksploatacji.

Potrzebne są więc rozsądne i niskoinwestycyjne alternatywy dla kosztownych wdrożeń handlu elektronicznego i ekspansji offline. Jedną z opcji dla producentów i hurtowników zorientowanych na B2B są internetowe platformy B2B, takie jak Tyre24. Michael Saitow prezes i założyciel SAITOW AG, operatora Tyre24

 

Na platformie Tyre24 dostępne jest ponad 10 milionów artykułów w segmentach opon, felg i części zamiennych na motoryzacyjny rynek wtórny. Produkty są wyświetlane posortowane według ich znaczenia. W połączeniu z inteligentnym wózkiem zakupowym koszty wysyłki i czas dostawy są obliczane w pełni automatycznie.

 

Tyre24 łączy 2 000 sprzedawców z 40 000 potencjalnych nabywców w dziewięciu krajach europejskich i tym samym organizuje roczny wolumen handlu w wysokości ok. 1 mld euro. Codziennie za pośrednictwem portalu realizowanych jest do 100 000 zamówień.

 

Sprzedaż odbywa się pomiędzy sprzedawcą a kupującym. Dlatego też sama platforma Tyre24 nie ma marży handlowej. Nie sprzedaje też żadnych towarów i dlatego nie stanowi dla dostawców żadnej konkurencji. Zakup na Tyre24 jest zarezerwowany wyłącznie dla zarejestrowanych i sprawdzonych kredytowo klientów biznesowych za niewielką miesięczną opłatę.

Zbieranie cennych informacji o klientach za pośrednictwem rynku B2B

Niektórzy sprzedawcy obawiają się konsekwencji biznesowych przeniesienia ich sprzedaży na platformę. Ale takie obawy są często nieuzasadnione. Michael Saitow

 

Zarówno w biznesie online, jak i offline, klient powinien być w centrum uwagi.

Ważne jest, aby dokładnie poznać klienta i zintegrować się z jego światem doświadczeń. Praca nad platformą B2B Tyre24 ma na celu nie tylko usprawnienie jej poprzez gromadzenie cennych danych o kliencie, ale również wykorzystanie ich w bardziej ukierunkowany sposób. Michael Saitow

 

Ponadto, korzystając z platformy, dostawcy B2B zyskują wgląd w zwyczaje zakupowe swoich klientów: Jakie marki kupuje?, Jak często je kupuje?, Jak wygląda klasyczny koszyk zakupów? – Oparte na danych odpowiedzi na te istotne dla sprzedaży pytania nie tylko mają ułatwiać planowanie własnej sprzedaży, ale także dostarczać modele przewidywania przyszłych zachowań klientów. Znajomość preferencji produktowych prowadzi do możliwości oferowania produktów, które są specjalnie dostosowane do potrzeb klienta.

 

Źródło: SAITOW AG

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).