PIRE: rok 2021 należał do e-busów | MOTOFAKTOR

PIRE: rok 2021 należał do e-busów

Według licznika e-busów, który prowadzi PIRE oraz Transinfo.pl w polskich miastach jeździ już ich dokładnie 638. W samym 2021 r. przybyło ich aż 219.

Najwięcej bo aż 214 to autobusy miejskie, 2 zostały zakupione do przewozów szkolnych, natomiast 3 to minibusy. Liderem wśród miast jest w dalszym ciągu Warszawa, gdzie na drogach można spotkać już łącznie 162 elektrobusy. Kolejne miasta to Kraków (78 szt.) i Jaworzno (44 szt.).

 

To już kolejny rok, który pokazuje nam, jak dobrze na rynku elektromobilności radzi sobie transport publiczny. Tym bardziej cieszy fakt, że zdecydowana większość autobusów elektrycznych produkowana jest w Polsce. Kolejna kwestia to programy wsparcia rozwoju elektromobilności, Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej przeznacza coraz większe środki właśnie na dofinansowanie zeroemisyjnych autobusów, jak i infrastruktury do ich ładowania. Oczywiście cieszy fakt, że samorządy chcą i chętnie korzystają z tego typu programów – komentuje te wyniki Krzysztof Burda, prezes Polskiej Izby Rozwoju Elektromobilności.

 

Pierwszy raz w historii mamy do czynienia z sytuacją w której mamy więcej rejestracji nowych autobusów z napędem elektrycznym, niż z silnikami spalinowymi – dodaje Aleksander Kiereck, Redaktor naczelny, Transinfo.pl.

Kolejny rekordowy rok?

Wszystko wskazuje, że 2022 rok będzie kolejnym, w którym liczb autobusów elektrycznych będzie się zwiększać. Warto zaznaczyć, że już teraz podpisane jest ponad 170 umów na kolejne dostawy, prawie 80 znajduje się w procedurze przetargowej, na kolejne 108 otrzymało dofinansowanie, chociażby z I edycji Programu NFOŚiGW Zielony Transport Publiczny, ale nie została jeszcze rozpoczęta procedura przetargowa. Kolejne wnioski z II edycji Programu NFOŚiGW zostały już zgłoszone i czekają na decyzję o dofinansowaniu.

 

Większość elektrobusów na polskich drogach to skutek działań Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Program Zielony Transport Publiczny cieszy się bardzo dużym zainteresowanie w samorządach i wśród operatorów transportu publicznego. Liczymy na to, że wniosków o dofinansowania będzie jeszcze więcej – podsumowuje Krzysztof Burda, prezes PIRE.

 

Źródło: Polska Izba Rozwoju Elektromobilności (PIRE)/Transinfo

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).