Petronas zacieśnia więzi przez Gokart Challenge | MOTOFAKTOR

Petronas zacieśnia więzi przez Gokart Challenge

person Adrian Januszkiewicz 5/07/2023

Ok. 300 uczestników wzięło udział w czterech spotkaniach z serii Petronas Gokart Challenge. Zaproszono właścicieli warsztatów i mechaników z całej Polski.

Petronas stawia na relacje z warsztatami

Strategia sprzedaży olejów Syntium, czy Urania nastawiona jest na dystrybucję przez serwisy samochodowe. Znana z torów F1 firma od lat sprzedaje swoje produkty za pośrednictwem dystrybutorów i warsztatów partnerskich. Taki model biznesowy wymaga właściwych relacji między danymi podmiotami, dlatego Petronas inwestuje w relacje z warsztatami. Jak widać, z sukcesami, bowiem działająca od czterech lat sieć liczy sobie ponad 400 partnerów. Właśnie dlatego w maju i w czerwcu marka zorganizowała cztery spotkania na torach gokartowych w całej Polsce – w: Poznaniu, Rzeszowie, Warszawie i Chorzowie.

 

Adam Bober Petronas 2022
Adam Bober, Dyrektor Zarządzający Petronas w Polsce, Fot. Petronas

Nasz model biznesowy opiera się dużej mierze na relacjach z branżą warsztatową, ich sukces przekłada się na nasze wyniki. Właśnie dlatego tak zabiegamy o to by właściciele serwisów i ich pracownicy byli świadomi korzyści jakie przynosi współpraca partnerska z Petronas. Takie spotkania, jak podczas Gokart Challenge, to doskonała okazja by nie tylko się dobrze bawić, ale szczerze porozmawiać, twarzą w twarz. Dzięki temu jesteśmy bardziej świadomi, czego potrzebują nasi partnerzy i co możemy im zaoferować – wyjaśnia Adam Bober, Dyrektor Zarządzający Petronas w Polsce.

 

Pod koniec kwietnia firma otworzyła także pierwszy flagowy warsztat w Polsce. Działający od 50 lat Auto Service Rondo w Kaliszu przeszedł kompleksową modernizację i zyskał nowy, emeraldowy wizerunek. Dysponujący dwudziestoma stanowiskami warsztat pokazuje, że partnerem marki może zostać każdy niezależny serwis, bez względu na lokalizację, wielkość czy skalę działalności. Docelowo Petronas planuje otworzyć kilka placówek flagowych, które otrzymają pełną identyfikację wizualną olejowej marki.

Fot. Petronas

Zrównoważony rozwój i większa dostępność

Zielona strategia firmy zakłada stałe ograniczanie wpływu na środowisko, a jednym z takich kamieni milowych jest wprowadzenie na rynek opakowań Bag In Box. Kartonowe pudełka ze wzmocnionym foliowym wkładem to nowy standard dystrybucji olejów. 20-litrowe opakowania pozwalają zredukować zużycie plastiku o 92%. Ogółem potrzeba do ich produkcji 85% surowców mniej, niż w przypadku plastikowych butelek. To dobra wiadomość dla warsztatów, ponieważ kartonowe pudełka są zwolnione z opłat środowiskowych. Mniej odpadów oznacza mniejsze koszty operacyjne. Ponadto, regularny kształt pomaga zaoszczędzić przestrzeń magazynową i lepiej rozłożyć zapasy na zakładzie.

 

Kolejnym wyzwaniem Petronas na ten rok jest zwiększenie dostępności swoich produktów poprzez nawiązanie nowych współprac z dystrybutorami i warsztatami. Obecnie najwięcej współpracujących z marką punktów możemy spotkać w Małopolsce, na Mazowszu i na Śląsku. Przewaga regionów południowych i centralnych stanowi pewne wyzwanie dla polskiego oddziału Petronas. Dlatego firma aktywnie poszukuje nowych dystrybutorów i niezależnych serwisów w północno-wschodnich województwach. Dzięki temu produkty marki mają być dostępne na terenie całego kraju, tak by każdy kto chce współpracować z Petronas miał dostęp do produktu na wyciągnięcie ręki.

 

Na najbliższy rok wyznaczyliśmy sobie dwa priorytety: chcemy zwiększyć swoją dostępność w całej Polsce, a także stać się liderem zielonej rewolucji w branży warsztatowej. Pozornie małe rzeczy, takie jak zmiana opakowania przynoszą gigantyczne oszczędności w zużyciu materiałów. Dlatego planujemy nasze operacje tak, by nasi partnerzy odnosili dodatkowe korzyści, takie jak niższe koszty magazynowania czy gospodarowania odpadami – podsumowuje Danuta Michałus-Sokołowska, Dyrektorka Marketingu Petronas w Polsce.

 

Źródło: Petronas

user photo

Autor

Adrian Januszkiewicz

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).