Petronas poszerza sieć warsztatów partnerskich | MOTOFAKTOR

Petronas poszerza sieć warsztatów partnerskich

person Joanna Piszcz 25/08/2022

W ciągu jednego roku w Polsce Petronas poszerzył sieć partnerskich serwisów o 126 firm.

Prowadzenie warsztatów samochodowych z roku na rok staje się coraz większym wyzwaniem. Rosnące wymagania środowiskowe, presja płacowa, problemy z dostępnością komponentów, a także brak rąk do pracy odbijają się na kondycji branży. Liczba niezależnych warsztatów według danych InterCars oscyluje wokół 20 tysięcy, jednak widoczny jest trend spadkowy. Tą tendencje odzwierciedlają również dane z bazy REGON, które mówią nam o zamknięciu działalności 500 firm, które wskazały usługi serwisowe w swoich obszarach działalności.

 

Wymagające warunki gospodarcze nie sprzyjają prowadzeniu działalności. Wpływają też niekorzystnie na liczbę rozpoczynających działalność warsztatów. I to wszystko pomimo faktu, że liczba pojazdów podlegających serwisowaniu z roku na rok rośnie. Jednym ze sposobów na przezwyciężenie rynkowych trudności, staje się współpraca w ramach sieci warsztatowej. Wiąże się ona z szeregiem korzyści, na które mogą liczyć firmy członkowskie.

Serwisy stowarzyszone w sieci warsztatów partnerskich PETRONAS mogą przede wszystkim liczyć na preferencyjne warunki dostaw wysokomarżowych produktów naszego koncernu. Zapewniamy również szkolenia produktowe, materiały reklamowe oraz wsparcie sprzedażowe na wielu poziomach. Na majowym spotkaniu na Torze Jastrząb, przygotowaliśmy dla firm członkowskich zajęcia z prowadzenia mediów społecznościowych, prezentację aplikacji GarageView czy trening kompetencji miękkich. Adam Bober dyrektor sprzedaży PETRONAS Lubricants w Polsce

 

Zainicjowany w 2020 roku program z roku na rok przyciąga coraz więcej warsztatów. W samym 2021 roku do sieci dołączyło 126 podmiotów. Natomiast w tym roku można spodziewać się jeszcze lepszego wyniku, ponieważ do lipca b.r. sieć powiększyła się o kolejnych 49 partnerów, a następnych 100 zgłosiło się do rejestracji. Tym samym w ciągu dwóch lat trwania programu, PETRONAS zbudował w Polsce sieć liczącą 254 partnerów.

 

Strategia marki w Polsce zakłada dalszy wzrost sieci partnerskiej jako jeden z kluczowych kanałów dystrybucji swoich produktów. Dane firmy na temat rozwoju sieci wskazują na wysokie zainteresowanie współpracą. Panujące obecnie warunki ekonomiczne z pewnością wzmocnią trend dołączania mniejszych warsztatów pod skrzydła ogólnopolskich sieci. Warto jednak przy tym zaznaczyć, że niezależne serwisy dołączając do sieci PETRONAS w dalszym ciągu pozostają samodzielne. Współpraca dotyczy przede wszystkim dystrybucji produktów marki.

Rozwój partnerskich relacji jest dla nas priorytetem. Dwa lata pandemii, do tego wojna w Ukrainie, a także ostatnie pogorszenie się warunków gospodarczych odbijają się negatywnie na kondycji branży. Dlatego chcemy wyjść naprzeciw małych i średnich warsztatów, które stanowią fundament naszej gospodarki. Naszym celem jest udostępnianie narzędzi i rozwiązań (np. wspomniane GarageView), które bywają nieosiągalne dla niezależnych serwisów. W ten sposób pomagamy budować przewagę konkurencyjną i pozyskiwać nowych klientów. Adam Bober

 

Marka PETRONAS jest w stałym kontakcie z branżą. Doskonałą okazją do rozmów na temat przyszłości było tegoroczne wydarzenie na Torze Jastrząb dla zarządzających warsztatami stowarzyszonymi w sieci partnerskiej PETRONAS. Podczas całodniowego wydarzenia przedstawiciele partnerów marki mieli okazję pojeździć na torze specjalnie przygotowanymi maszynami kierowanymi m.in. przez Karolinę Pilarczyk, mistrzynię Europy 2016 w drifcie.

 

Choć atrakcje torowe przyciągały uwagę, ważniejsze sprawy toczyły się w tzw. kuluarach. To właśnie tam w trakcie dedykowanych szkoleń uczestnicy wydarzenia mogli zapoznać się ze strategią prowadzenia mediów społecznościowych, działaniem aplikacji GarageView czy ofertą produktową PETRONSAS. W wydarzeniu wzięli udział również menadżerowie marki w Polsce, którzy z zainteresowaniem słuchali feedbacku ze strony sieci partnerskiej.

Majowe wydarzenie na Jastrzębiu to była dla mnie nie tylko okazja do treningu, ale także szansa na poznanie świetnych fachowców serwisujących na co dzień nasze samochody. Cieszę się, że jako ambasador PETRONAS miałam okazje porozmawiać z prawdziwymi specjalistami. Myślę, że mogę zdradzić, że to nie było moje ostatnie spotkanie z przedstawicielami sieci warsztatowej Petronas w tym roku. Karolina Pilarczyk drifterka i ambasadorka PETRONAS w Polsce

 

Źródło: PETRONAS

user photo

Autor

Joanna Piszcz

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).