Opróżnianie sprężarki klimatyzacji z oleju | MOTOFAKTOR

Opróżnianie sprężarki klimatyzacji z oleju

Istnieje kilka metod opróżniania sprężarek klimatyzacji z oleju.

Poniżej Nissens podaje w syntetyczny sposób sugerowane metody opróżniania sprężarek z oleju, w zależności od konstrukcji sprężarki:

 

Sprężarka z korkiem olejowym:

 

  • umieścić naczynie z podziałką poniżej korka olejowego a następnie usunąć korek,
  • odczekać do momentu spłynięcia oleju ze sprężarki,
  • okręcić wałem sprężarki zgodnie z ruchem wskazówek zegara w celu dokładniejszego opróżnienia sprężarki z oleju,
  • jeżeli olej już nie wypływa, okręcić dodatkowo ok. 10 razy wałem sprężarki w celu upewnienia się, że więcej oleju już nie wypłynie ze sprężarki.

 

Sprężarka bez korka olejowego:

 

  • zdjąć pokrywy zabezpieczające króćce dolotowe oraz wylotowe ze sprężarki,
  • umieścić naczynie z podziałką poniżej króćców,
  • przechylić odpowiednio sprężarkę oraz wylać olej przez wlot lub wylot sprężarki,
  • okręcić wałem sprężarki zgodnie z ruchem wskazówek zegara w celu dokładniejszego opróżnienia sprężarki z oleju,
  • jeżeli olej już nie wypływa, okręcić dodatkowo ok. 10 razy wałem sprężarki w celu upewnienia się, że więcej oleju już nie wypłynie ze sprężarki.

 

Uwaga – nie jest możliwe całkowite opróżnienie oleju ze sprężarki przez króćce. Nawet 10-20% oleju, ze względu na jego lepkość a także w zależności od konstrukcji sprężarki, może pozostać osadzone na wewnętrznych ściankach sprężarki.

 

Wlewanie oleju do sprężarki nieposiadającej korka spustowego:

 

  • należy zwrócić uwagę na właściwy typ i lepkość oleju wlewanego do sprężarki (parametry oleju wg katalogu Nissens dla danej sprężarki – Nissens stosuje tylko najwyższej jakości oleje typu PAG)
  • sprężarki Nissens są fabrycznie zalewane olejem typu PAG – jeżeli wg danych producenta auta w układzie A/C ma być taka sama ilość oleju jaką zalana jest fabrycznie sprężarka Nissens – oleju nie należy dolewać do sprężarki
  • olej należy wlewać króćcem dolotowym sprężarki (ssanie), króciec dolotowy sprężarki (ssanie) na ogół ma większą średnicę niż króciec wylotowy (tłoczenie)
  • jeżeli króćce są o tej samej średnicy, wtedy króćce powinny być oznaczone jako S (ang. suction – ssanie) lub D (and. discharge – wypływ, tłoczenie), oznaczenie S i D może być na zaślepkach króćców lub na korpusie sprężarki pod króćcami (przykład – zdjęcie poniżej).

Rys. 1. Sprężarka klimatyzacji Nissens z ukazanymi portami ssania i tłoczenia

Źródło: Nissens

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).