Opony Pirelli Scorpion K gotowe na Rajd Estonii | MOTOFAKTOR

Opony Pirelli Scorpion K gotowe na Rajd Estonii

Podczas nadchodzącego Rajdu Estonii wiele załóg z niższych kategorii pojedzie na oponach Pirelli Scorpion K przystosowanych do lokalnych szutrów.

Rywalizacja w sezonie 2020 w FIA Rajdowych Mistrzostwach Świata zostaje wznowiona na szybkich szutrowych trasach Rajdu Estonii, który po raz pierwszy wchodzi w skład tego cyklu. Jest to także druga runda wspieranych przez Pirelli mistrzostw Junior WRC, rozpoczętych podczas lutowych zawodów w Szwecji.

Wyzwanie

Rajd Estonii słynie z dużych prędkości – do tego stopnia, że w poprzednich latach kierowcy brali w nim udział, by przygotowywać się do Rajdu Finlandii. Odcinki mają gładką i dość piaszczystą nawierzchnię szutrową, z licznymi nierównościami i szczytami. Cała trasa jest poważnym wyzwaniem dla ogumienia.

Zawodnicy

Stawka dwunastu kierowców powalczy w Estonii o laury w Junior WRC – wszyscy startują przednionapędowymi Fordami Fiesta Rally4 na ogumieniu Pirelli, a samochody przygotowuje M-Sport Poland. W mistrzostwach prowadzi Tom Kristensson, który w Szwecji odniósł zwycięstwo w swoim domowym rajdzie. Mistrz otrzyma do dyspozycji Forda Fiestę Rally2 z pakietem opon Pirelli: dzięki takiej nagrodzie zeszłoroczny czempion Jan Solans rozpoczyna w Estonii walkę w WRC-3.

 

Pirelli zaopatruje w opony także wielu kierowców z kategorii WRC-2 i WRC-2, startujących samochodami Rally2 – jak Nikołaj Griazin i Ole Christian Veiby z fabrycznej ekipy Hyundai Motorsport albo Oliver Solberg (nastoletni syn Pettera Solberga, mistrza świata w sezonu 2003), który niedawno wygrał rundę Rajdowych Mistrzostw Europy na sąsiedniej Łotwie.

Opony

Do Estonii firma Pirelli przywozi najnowsze opony szutrowe Scorpion K. Miękka mieszanka K6A będzie podstawowym wyborem na miękką i nieco piaszczystą nawierzchnię, a twarda mieszanka K4A znajdzie zastosowanie przy wyższych temperaturach powietrza, przekraczających 30 stopni Celsjusza.

Przepisy

Kierowcy mogą wykorzystać maksymalnie 14 opon w trakcie rajdu, z osobnym przydziałem na odcinek testowy.

Rajd

Rajd Estonii składa się z 17 odcinków specjalnych o łącznej długości 232,64 km. W piątkowy wieczór odbędzie się krótka próba obok parku serwisowego w Tartu, a reszta rywalizacji jest rozłożona między sobotę i niedzielę.

Po długiej przerwie, po marcowym Rajdzie Meksyku, z radością wracamy na trasy Rajdowych Mistrzostw Świata. Przez ten czas nie brakowało nam zajęć: zarówno przy programie testowym z nową generacją opon WRC na sezon 2021, jak i przy imprezach zaliczanych do mistrzostw Włoch oraz Europy. Nie możemy się doczekać nowego wyzwania w Estonii, chociaż mamy już pewne doświadczenie z tamtejszych dróg, zgromadzone podczas sesji testowych oraz rajdów rozgrywanych tam w poprzednich latach. Spodziewamy się szybkiego rajdu, podczas którego kierowcy powinni mocno obciążać swoje opony – coś w stylu Finlandii, ale bez tak dużych skoków.

menedżer ds. aktywności rajdowych Pirelli - Terenzio Testoni

 

Źródło: Pirelli

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).