Opony Hankook UHP dla Porsche Cayenne | MOTOFAKTOR

Opony Hankook UHP dla Porsche Cayenne

Hankook od czerwca wyposaża Porsche Cayenne w swoje flagowe opony UHP, czyli Ventus S1 evo 3 SUV.

Opony Ventus S1 evo 3 SUV zostały dopasowane do nowego modelu SUV-a producenta samochodów sportowych ze Stuttgartu, w pełni spełniając wysokie wymagania stawiane temu segmentowi.

Porsche to wyjątkowo mocne samochody sportowe o jednocześnie wysokiej wartości użytkowej, co jednak sprawia, że dopasowanie do nich odpowiednich opon nie jest rzeczą prostą. Jesteśmy więc bardzo zadowoleni z możliwości dostarczania opon na pierwsze wyposażenie tego auta, gdyż w sposób imponujący demonstruje ono możliwości naszych produktów.

prezes Hankook Tire Europe - Han-Jun Kim

 

Nowa opona o ultra wysokich osiągach, oparta na technologii przetestowanej przez DTM, ma zapewniać wysoką precyzję kierowania i bardziej sportowe prowadzenie. Opony mieszane: z przodu w rozmiarach 285/40 ZR 21 (109Y) XL i 315/35 ZR 21 (111Y) XL z tyłu przygotowano specjalnie z myślą o sportowych SUV-ach, by zapewnić im szczególne parametry jezdne.

Ze względu na obciążenie pojazdu, w połączeniu z jego sportowymi właściwościami jezdnymi, niskim oporem toczenia i wysoką ładownością, stworzenie opon do Porsche Cayenne było bardzo trudne. Nowe opony Ventus S1 evo 3 SUV bardzo dobrze spełniają te wymagania zarówno na mokrej, jak i suchej nawierzchni.

kierownik Europejskiego Centrum Badań i Rozwoju w firmie Hankook - Dipl.-Ing. Klaus Krause

 

Nowy bieżnik Hankooka, prócz sportowej jazdy, oferuje również szereg nowych funkcji, które mają optymalizować właściwości środowiskowe (opór toczenia i trwałość). Ventus S1 evo 3 SUV korzysta w mieszance gumowej bieżnika z innowacyjnych materiałów nowej generacji opartych o naturalne żywice wysokiej wydajności. Ma to zwiększać nie tylko przyczepność w szczytowej fazie mocy generowanej przez pojazd, ale również utrzymywać przyczepność nawet w znacznie szerszym zakresie temperatur, co oznacza bardzo szeroki zakres graniczny. Prócz tego specjalne materiały nylonowe zastosowane w tzw. procesie „bead-packing” w ściance bocznej mają przekładać się na bardzo wysoką stabilność jazdy nawet przy obciążeniu, a hybrydowy materiał aramidowy CapPly zaaplikowany na stalowych kordach opasania w połączeniu z dwuwarstwową konstrukcją szkieletową ze sztucznego jedwabiu dodatkowo zapewniać wysoką wytrzymałość i trwałość.

 

Źródło: Hankook

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).