Opony bez powietrza

person Adrian Januszkiewicz 6/11/2017

Toyota Motor Corporation pracuje nad pełnymi oponami, które mają obniżyć masę samochodów i poprawić osiągi.

Opony pozbawione powietrza są opracowywane z myślą o autach elektrycznych i wodorowych. Toyota zaprezentowała je na targach w Tokio w koncepcyjnym samochodzie wodorowym Fine-Comfort Ride. Był to pierwszy pokaz pełnych opon w aucie osobowym.

 

Toyota Fine-Comfort Ride to rodzinny samochód na wodór zaprezentowany na Tokyo Motor Show, który posiada cztery silniki elektryczne napędzające osobno każde koło. Prąd do zasilania motorów jest wytwarzany na bieżąco w wodorowych ogniwach paliwowych. Koncepcyjne auto posłużyło do zaprezentowania kompleksowego rozwiązania pojazdu nieemitującego spalin o obniżonym zużyciu energii, na które składają się pełne opony. Jak powiedział Takao Sato, główny inżynier Toyoty, był to pierwszy pokaz pełnych opon w samochodzie osobowym. Nowatorskie koła składają się z obręczy wykonanych z aluminium i tworzywa, na których zamocowano szeroki pas gumy.

 

Badania nad oponami niewymagającymi pompowania są prowadzone z myślą o samochodach elektrycznych. Redukcja masy ogumienia ma zrównoważyć większą masę baterii trakcyjnych. Obecnie pełne opony ważą tyle samo co standardowe opony pneumatyczne, jednak Takao Sato przewiduje, że postęp technologiczny zaowocuje obniżeniem masy każdej opony o 5 kg, czyli ok. 30 proc. To przełoży się na obniżenie masy samochodu o 20 kg, co zrównoważy dodatkową masę baterii trakcyjnej. Zdaniem Takao Sato, cel ten uda się osiągnąć do 2025 roku.

 

Firma Sumitomo Rubber Industries Ltd., która zajmuje się produkcją pełnych opon dla Toyoty oraz testowaniem ich na małych samochodach elektrycznych, przewiduje, że pierwszy komercyjny produkt będzie gotowy w 2020 roku. Obecnie pełne opony są wykorzystywane w małych pojazdach użytkowych, takich jak kosiarki do trawy, wózki golfowe czy niewielkie rekreacyjne pojazdy terenowe. Wako Iwamura, kierownik projektu w Sumitomo Rubber dodał, że rozwiązaniem tym są zainteresowani także inni producenci samochodów.

 

Źródło: newsrm.tv

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl
 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl
 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl