Opel Astra IV pod lupą carVertical | MOTOFAKTOR

Opel Astra IV pod lupą carVertical

carVertical sprawdziło Opla Astrę IV (J) i przedstawiło podstawowe informacje na jej temat oraz unikalne dane statystyczne  oparte o swoje raporty.

 

 

Do wyboru mamy aż pięć wersji nadwoziowych. Są to hatchbacki 3d i 5d, sedan, kombi a także kabriolet z elektrycznie składanym dachem. Na uznanie zasługuje dbałość producenta o indywidualny charakter poszczególnych odmian. Hatchback 3d oferowany był pod nazwą GTC i jest stylizowany bardziej sportowo niż zwykła „pięciodrzwiówka”. Kabriolet wyróżniono jeszcze bardziej – oferowano go jako oddzielny model – Cascada (2013-2019). Najdłużej (do 2020 r.) produkowano sedana. Odmianę pięciodrzwiową sprzedawano tylko do 2015 r. a GTC – do 2018 r.

 

Na ilość miejsca we wnętrzu nie można narzekać. Kombi to już naprawdę pojemny samochód, który wielkością bagażnika (500-1550 l) śmiało może konkurować z niektórymi modelami klasy średniej. Całkiem niezła jest także jakość wykończenia. Fakt, że Astra była bestsellerem wśród nabywców indywidualnych nie oznacza, że nie kupowały jej floty. Wręcz przeciwnie – bardzo duży procent Astr dostępnych w ogłoszeniach to pojazdy pokontraktowe z pełną historią serwisową.

Pod względem precyzji dopasowania materiałów Astra IV wypada nawet lepiej niż droższa i pozycjonowana wyżej Insignia.

Jedną z niekwestionowanych zalet Astry IV jest duża podaż aut z polskich salonów z pełną historią serwisową. Wystarczy zatem minimalny wysiłek ze strony nabywcy aby nie dać się oszukać w kwestii stanu licznika. W przypadku aut krajowych każdy przegląd w ASO jest dokładnie udokumentowany i zazwyczaj mamy do tego wgląd. Zachęcamy zatem potencjalnych nabywców albo do korzystania z naszych raportów, albo przynajmniej do sprawdzenia auta w sieci ASO na podstawie numeru VIN – mówi Matas Buzelis, ekspert motoryzacyjny i szef komunikacji w carVertical

Opel Astra IV – silniki

Najbardziej poszukiwaną wersją silnikową jest odmiana 1.4 Turbo (120-140 KM). To bardzo interesująca propozycja, ponieważ łączy niskie zużycie paliwa z dobrymi osiągami, jest trwała, tania w naprawach i co ciekawe – doskonale nadaje się do zasilania LPG, ponieważ ma hydrauliczną kompensację luzu zaworowego i pośredni wtrysk paliwa.

 

Mocniejszy silnik benzynowy 1.6 Turbo występuje w dwóch wersjach. Starsza, produkowana do 2012 roku wersja ma wtrysk pośredni. Nowsza jest już zasilana wtryskiem bezpośrednim, podobnie jak topowa odmiana dwulitrowa (2.0 Turbo o mocy 280 KM).

 

Drugi pod względem popularności silnik Astry IV to jednostka 1.7 CDTI. Konstrukcja została opracowana przez Isuzu. Występuje w kilku niezbyt wysilonych wersjach (m.in. 110 i 125 KM) i zbiera pochwały głównie za wysoką kulturę pracy oraz niskie zużycie paliwa. Nie imponuje natomiast mocą. Osobom, które oczekują lepszych parametrów polecamy udane diesle 2-litrowe 2.0 CDTI, które zostały opracowane przez Opla wspólnie z Fiatem. Niestety są to odmiany stosunkowo drogie.

 

W 2014 roku do gamy dołączyły dwie kolejne wysokoprężne propozycje. Pierwsza to oszczędny i kulturalnie pracujący silnik 1.6 CDTI. Drugi to bardzo mocny i bardzo rzadko spotykany 2.0 BiTurbo CDTI/195 KM.

Opel Astra IV – ważne zalecenia

Sporym atutem auta jest proste i solidne zawieszenie. Z przodu mamy układ McPherson, a z tyłu belkę z drążkami Watta.

Po zakupie wersji 1.4 Turbo warto sprawdzić stan turbosprężarki oraz układu dolotowego i wydechowego, ponieważ typową usterką tego modeli są właśnie pęknięcia kolektorów. W przypadku wersji wysokoprężnych należy zwrócić uwagę na filtr cząstek stałych. Na ogół sprawia użytkownikom problemy i pewna grupa osób już go usunęła, a zatem w chwili zakupu lepiej wiedzieć z czym ma się do czynienia.

 

Uzasadniona będzie także kontrola manualnej skrzyni biegów wybrane wersje mają problemy z ułożyskowaniem. Niepokojące objawy usterki to hałas oraz ruchy lewarka podczas dodawania gazu i hamowania.

Opel Astra IV w statystykach carVertical

W według szacunków carVertical wśród wszystkich Astr ujętych w bazie średnia wartość „cofnięcia licznika” dla tego modelu to niespełna 30 000 km.

 

Marka/model Procent aut
z cofniętym licznikiem
Średnia wartość cofnięcia licznika Procent aut powypadkowych
Opel Astra 7,0 % 29 644 km 49,0 %

 

Oto typowe przebiegi Opla Astry IV w bazie carVertical. Podajemy maksymalne wartości dla poszczególnych roczników oraz wartości średnie. Tradycyjnie już, nie ma bezpośredniego związku przebiegu z rocznikiem. Bardzo duże przebiegi są równie prawdopodobne w młodszych jak też w starszych autach.

 

Rocznik Przebieg maksymalny (w km) Przebieg średni (w km)
2010 732,287 137,638
2011 747,049 142,046
2012 555,536 138,857
2013 619,719 129,719
2014 691,218 122,185
2015 309,950 104,906

 

Źródło: carVertical

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).