Oleje Revline z wysokimi notami w testach AGH i Politechniki Krakowskiej

person Adrian Januszkiewicz 15/04/2019

Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie i Politechnika Krakowska przeprowadziły badania na dwóch olejach Revline Ultra Force.

Revline to nowa marka olejów samochodowych na polskim rynku, stworzonych przez największego, niezależnego producenta środków smarnych w Polsce – Rafinerię w Jaśle.

 

W lutym 2019 roku na Wydziale Mechanicznym Politechniki Krakowskiej przeprowadzono serię badań porównawczych olejów silnikowych w klasie lepkości SAE 5W30. Ich wynik pokazał, że silnik samochodu smarowany olejem Revline Ultra Force 5W30 C3 osiągnął wyższą moc niż ten sam silnik zalany olejami konkurencyjnych producentów. Jednocześnie użycie oleju z Rafinerii w Jaśle pozwoliło na uzyskanie najwyższego momentu obrotowego (Nm) oraz najniższej temperatury w testowanym silniku.

Testy na Politechnice Krakowskiej wykazały, że olej Revline nie ustępuje produktom uznanych producentów. Co więcej, przewyższamy konkurencję w tak kluczowych dla samochodu parametrach, jak moc silnika czy maksymalny moment obrotowy. Nasza przewaga nad konkurencją wynika między innymi z tego, że jako niezależny producent do każdej partii produkowanego oleju możemy wybrać najlepsze w naszej ocenie bazy olejowe i pakiety jakościowe. Konkurencja zazwyczaj stosuje własne bazy olejowe lub związana jest długookresowymi umowami z wąską grupą dostawców. Wyniki testów to potwierdzenie wewnętrznych badań pozwalających na uzyskanie najlepszej w naszych warunkach technologii, którą nazwaliśmy M-Active. To aktywne molekuły, które przylegają do metalowych części silnika zapewniając lepszą ochronę. Użycie M-Active aktywuje moc silnika, utrzymuje jego parametry na wysokim poziomie i w konsekwencji poprawia osiągi samochodu. Wojciech Mora Prezes Zarządu Rafinerii w Jaśle
Testy pokazały, że silnik smarowany olejem Revline Ultra Force 5W30 wykorzystuje swoją optymalną moc, dzięki zmniejszeniu strat podczas pracy jednostki silnikowej. Przewaga wynika z generowania większej siły przenoszonej na wał pojazdu. Pośrednio wpływa to na uzyskanie lepszego momentu obrotowego i dynamikę samochodu. W zakresie emisji spalin nie wystąpiły żadne znaczące różnice pomiędzy olejem Revline i testowanymi produktami konkurencji. Wynik testów oznacza, że dzięki użyciu oleju Revline jazda samochodem może być bardziej dynamiczna. Marek Fajferek Dyrektor ds. rozwoju produktu i marketingu Rafinerii w Jaśle

 

W ocenie producenta, potwierdzeniem skuteczności technologii M-Active, stosowanej w produkcji olejów Revline są badania przeprowadzone na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie w obecności olejów Revline Ultra Force 10W-40, Shell Helix 10W-40 oraz Total Quartz 10W-40, w temperaturze 90°C. Badano współczynnik tarcia w ślizgowym styku smarowanym olejem. W grupie olejów 10W-40 najmniejsze opory podczas tarcia stwierdzono w obecności oleju Revline 10W-40.

Potwierdzeniem skuteczności technologii M-Active, stosowanej w produkcji olejów Revline są badania przeprowadzone na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie w obecności olejów Revline Ultra Force 10W-40, Shell Helix 10W-40 oraz Total Quartz 10W-40, w temperaturze 90°C. Badano współczynnik tarcia w ślizgowym styku smarowanym olejem. W grupie olejów 10W-40 najmniejsze opory podczas tarcia stwierdzono w obecności oleju Revline 10W-40. Marek Fajferek

O testach na Politechnice Krakowskiej i AGH

  • Celem badań porównawczych przeprowadzonych w Instytucie Pojazdów Samochodowych i Silników Spalinowych na Politechnice Krakowskiej było porównanie wybranych parametrów pracy silnika samochodu smarowanego olejami Revline Ultra Force z produktami marek Castrol, Total oraz Shell dostępnymi na rynku polskim.
  • Testy porównawcze zostały wykonane dla syntetycznego oleju silnikowego Revline Ultra Force 5W-30 C3 opartego o technologię M-Active i produktów Castrol Edge 5W-30, Total Quartz INEO MC3 5W-30 i Shell Helix Ultra 5W-30.
  • Zakres badań obejmował maksymalną moc silnika, maksymalny momentu obrotowy, temperaturę oleju w misce olejowej oraz skład spalin dla różnych rodzajów olejów zastosowanych w silniku samochodu badawczego.
  • Do testów na Politechnice Krakowskiej wykorzystano samochód osobowy Ford Fiesta wyposażony w silnik z zapłonem iskrowym o pojemności 1242 cm3 o mocy 60KM,
  • Badania lepkościowe na Akademii Górniczo-Hutniczej wykonano w obecności olejów w klasie lepkościowej 10W-40 – Revline Ultra Force 10W-40, Shell Helix 10W-40 oraz Total Quartz 10W-40, w temperaturze 90°C na tribotesterze typu kula-tarcza, który wyposażony jest w komorę grzewczą do prowadzenia procesu tarcia w podwyższonej temperaturze.
  • Na AGH badano współczynnik tarcia pary stal S355 – stal 100Cr6 w ślizgowym styku smarowanym olejami 5W-30 oraz 10W-40. Okazało się, że najlepsze właściwości smarne wykazują oleje klasy 5W-30 i podczas tarcia z ich udziałem współpraca była najbardziej stabilna, ale same badania nie wykazały drastycznych różnic, a współczynnik tarcia praktycznie jest jednakowy i różnica jest prawie niewykrywalna. W grupie olejów 10W-40 najmniejsze opory podczas tarcia stwierdzono w obecności oleju Revline 10W-40.

 

Źródło: Revline

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl
 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl
 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl