Okładziny hamulcowe Meyle-PD | MOTOFAKTOR

Okładziny hamulcowe Meyle-PD

Nowe mieszanki okładzin ciernych dla okładzin hamulcowych minimalizują odgłosy podczas sportowego stylu jazdy i zapewniają dłuższą trwałość

Występujące drgania i wibracje sąsiadujących komponentów oraz tarcz hamulcowych mogą prowadzić do emisji dźwięków przez hamulce i do skrzypienia. Zwłaszcza okładziny hamulcowe ukierunkowane na wydajność – ze względu na ich twardość – wykazują tendencję do emisji dźwięków lub „skrzypienia”. Ten rodzaj emisji dźwięków należy skompensować za pomocą okładziny hamulcowej w formie bezpośredniego połączenia z tarczą hamulcową. Z tego względu hamburski producent Meyle poświęcił temu zagadnieniu szczególną uwagę i zainwestował dużo czasu w opracowanie okładzin hamulcowych ukierunkowanych na wydajność i emitujących jednocześnie niewiele dźwięków.

 

Ponadto okładziny hamulcowe dostosowane indywidualnie do odpowiednich klas pojazdów zostały jeszcze raz udoskonalone w licznych testach i próbach jazdy.

Czynniki, które mają wpływ na powstawanie nieprzyjemnych dźwięków, są różnorodne. Na część z nich możemy wpłynąć bezpośrednio, dlatego poświęciliśmy im szczególną uwagę. Mój zespół zainwestował wiele czasu i wysiłku, aby móc zaoferować ambitnym kierowcom okładziny hamulcowe umożliwiające ukierunkowaną na wydajność, sportową jazdę, które jednocześnie nie emitują niemal żadnych dźwięków – możliwie najlepsze połączenie!

kierownik zespołu produktowego Meyle zajmującego się hamulcami - Stefan Bachmann

 

Oprócz udoskonalonej mieszanki okładzin ciernych dostosowano także wzornictwo okładzin hamulcowych. Ukosy (chamfer) i rowki (tzw. sloty) okładziny ciernej są optymalnie ukierunkowane pod kątem różnych pojazdów – dodatkowo nowe okładziny hamulcowe Meyle-PD przekonują tzw. shimami, które bardzo dobrze eliminują wibracje i w ten sposób jeszcze bardziej minimalizują powstawanie dźwięków.

 

Skuteczność hamowania zależy w dużej mierze od czasu docierania hamulca, czyli zestrojenia okładziny i tarczy hamulcowej. W celu skrócenia czasu docierania hamulca stosuje się w produkcji, zależnie od materiału ciernego, dwie metody: tzw. scorching (obróbka cieplna powierzchniowa) lub pokrycie powierzchni okładziny hamulcowej specjalną powłoką, która zapewnia krótszy czas docierania hamulca i typową dla produktów Meyle-PD skuteczność już od pierwszego hamowania.

 

Meyle jako producent bardzo poważnie traktuje swoją odpowiedzialność: wszystkie okładziny hamulcowe Meyle-PD są nie tylko sprawdzone i certyfikowane według standardów jakościowych ECE R 90, lecz nawet przewyższają te wymagania w ramach ustawowego dopuszczenia. Również okładziny hamulcowe Meyle-PD o zmienionym wzornictwie muszą bez uszczerbku sprostać licznym procesom hamowania w codziennych i ekstremalnych sytuacjach. Ponadto okładziny Meyle-PD zostały sprawdzone przez zewnętrzny, niezależny instytut w porównaniu z produktami konkurencji i potwierdziły wydajność przy zachowaniu niskiej emisji dźwięków i długotrwałości.

 

Okładziny hamulcowe Meyle-PD zostały zaprezentowane na targach Automechanika 2018 i są już dostępne.

 

Dystrybutorami części MeyleMeyle-HDMeyle-Original i Meyle-PD są Auto Partner S.A. oraz Inter Cars.

 

Źródło: Meyle

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).