Nowe mieszanki okładzin ciernych dla okładzin hamulcowych minimalizują odgłosy podczas sportowego stylu jazdy i zapewniają dłuższą trwałość

Występujące drgania i wibracje sąsiadujących komponentów oraz tarcz hamulcowych mogą prowadzić do emisji dźwięków przez hamulce i do skrzypienia. Zwłaszcza okładziny hamulcowe ukierunkowane na wydajność – ze względu na ich twardość – wykazują tendencję do emisji dźwięków lub „skrzypienia”. Ten rodzaj emisji dźwięków należy skompensować za pomocą okładziny hamulcowej w formie bezpośredniego połączenia z tarczą hamulcową. Z tego względu hamburski producent Meyle poświęcił temu zagadnieniu szczególną uwagę i zainwestował dużo czasu w opracowanie okładzin hamulcowych ukierunkowanych na wydajność i emitujących jednocześnie niewiele dźwięków.

 

Ponadto okładziny hamulcowe dostosowane indywidualnie do odpowiednich klas pojazdów zostały jeszcze raz udoskonalone w licznych testach i próbach jazdy.

Czynniki, które mają wpływ na powstawanie nieprzyjemnych dźwięków, są różnorodne. Na część z nich możemy wpłynąć bezpośrednio, dlatego poświęciliśmy im szczególną uwagę. Mój zespół zainwestował wiele czasu i wysiłku, aby móc zaoferować ambitnym kierowcom okładziny hamulcowe umożliwiające ukierunkowaną na wydajność, sportową jazdę, które jednocześnie nie emitują niemal żadnych dźwięków – możliwie najlepsze połączenie! Stefan Bachmann kierownik zespołu produktowego Meyle zajmującego się hamulcami

 

Oprócz udoskonalonej mieszanki okładzin ciernych dostosowano także wzornictwo okładzin hamulcowych. Ukosy (chamfer) i rowki (tzw. sloty) okładziny ciernej są optymalnie ukierunkowane pod kątem różnych pojazdów – dodatkowo nowe okładziny hamulcowe Meyle-PD przekonują tzw. shimami, które bardzo dobrze eliminują wibracje i w ten sposób jeszcze bardziej minimalizują powstawanie dźwięków.

 

Skuteczność hamowania zależy w dużej mierze od czasu docierania hamulca, czyli zestrojenia okładziny i tarczy hamulcowej. W celu skrócenia czasu docierania hamulca stosuje się w produkcji, zależnie od materiału ciernego, dwie metody: tzw. scorching (obróbka cieplna powierzchniowa) lub pokrycie powierzchni okładziny hamulcowej specjalną powłoką, która zapewnia krótszy czas docierania hamulca i typową dla produktów Meyle-PD skuteczność już od pierwszego hamowania.

 

Meyle jako producent bardzo poważnie traktuje swoją odpowiedzialność: wszystkie okładziny hamulcowe Meyle-PD są nie tylko sprawdzone i certyfikowane według standardów jakościowych ECE R 90, lecz nawet przewyższają te wymagania w ramach ustawowego dopuszczenia. Również okładziny hamulcowe Meyle-PD o zmienionym wzornictwie muszą bez uszczerbku sprostać licznym procesom hamowania w codziennych i ekstremalnych sytuacjach. Ponadto okładziny Meyle-PD zostały sprawdzone przez zewnętrzny, niezależny instytut w porównaniu z produktami konkurencji i potwierdziły wydajność przy zachowaniu niskiej emisji dźwięków i długotrwałości.

 

Okładziny hamulcowe Meyle-PD zostały zaprezentowane na targach Automechanika 2018 i są już dostępne.

 

Dystrybutorami części MeyleMeyle-HDMeyle-Original i Meyle-PD są Auto Partner S.A. oraz Inter Cars.

 

Źródło: Meyle

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl
 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl
 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl