Nowy odcinek „Parts Specialists” o czujniku NOx | MOTOFAKTOR

Nowy odcinek "Parts Specialists" o czujniku NOx

person Redakcja 17/04/2023

W najnowszym filmie warsztatowym serii "Parts Specialists" Kevin i Lars zajmują się wymianą uszkodzonego czujnika NOx, ale nie tylko.

 

Sytuacja wyjściowa to przegląd główny, w tym badanie emisji spalin, które należy wykonać w pojeździe Parts Specialists. Podczas testu emisji wartości są określane z jednostki sterującej za pomocą podłączonego testera. Gdy lampka kontrolna pojazdu miga, specjaliści z warsztatu przeprowadzają diagnostykę, która pokazuje błąd „czujnik tlenku azotu”. Według Larsa oznacza to, że komunikacja nie jest w porządku i że ma to wpływ na czujnik NOx.

 

W pierwszym kroku Kevin i Lars sprawdzają złącze, które nie wykazuje żadnych oczywistych wad typu utlenienie. W kolejnym kroku Lars sprawdza piny czujnika NOx, które również wyglądają dobrze. Po tym, jak kabel również nie wykazuje przetarć ani innych uszkodzeń, duet postanawia wyjąć czujnik, aby dokładniej go zbadać pod kątem możliwych przyczyn awarii. Podczas gdy Kevin zajmuje się czujnikiem, Lars mierzy kabel za pomocą multimetru. W tym celu potrzebny jest schemat elektryczny – chyba, że jest to nowszy pojazd. W takim przypadku jest się częściowo prowadzonym przez test. Podczas pomiaru jeden PIN jest podłączony do jednostki sterującej, drugi PIN jest podłączony do kabla. W ten sposób można sprawdzić, czy wiązka przewodów nie jest uszkodzona i nie powoduje problemów z komunikacją. Ponieważ czujnik jest sterowany przez magistralę CAN, należy również zmierzyć dwie linie CAN.

 

Lars i Kevin mają ważną wskazówkę dotyczącą oprogramowania jednostek sterujących. To powinno być zawsze aktualne. W niektórych przypadkach należy jednocześnie wymienić czujnik i zainstalować inny numer artykułu. Ponieważ czujnik i kable do jednostki sterującej są na zewnątrz w dobrym stanie, specjaliści z warsztatu podejrzewają, że usterka tkwi wewnątrz czujnika NOx, a następnie zwracają uwagę na nowy model.

 

Zadaniem czujnika NOx jest pomiar tlenków azotu w strumieniu spalin. Wyniki są analizowane i przekazywane do jednostki sterującej. Ponadto czujnik ten reguluje wtrysk AdBlue, czyli wtrysk mocznika do strumienia spalin, aby spełnić normę EURO 5 i uniknąć gazów szkodliwych dla środowiska. Należy tu rozróżnić pojazdy, w których czujnik NOx jest zainstalowany przed katalizatorem w celu pomiaru tlenków azotu. Istnieją również pojazdy z czujnikiem NOx montowanym za katalizatorem. To sprawdza działanie katalizatora.

Aby przywrócić pojazd do formy, Lars i Kevin montują nowy czujnik NOx i decydują się na artykuł DT Spare Parts o numerze 2.27189. Następnie następuje odczyt pamięci usterek i końcowe badanie emisji spalin.

 

Aby ułatwić codzienne życie innym kolegom z warsztatu, obaj mają gotowe praktyczne wskazówki dotyczące rozwiązywania problemów. Największe problemy zwykle leżą w przestarzałym oprogramowaniu lub w samym wyborze artykułów, który nie jest zależny od konkretnego pojazdu. W tym drugim przypadku pomocny jest numer podwozia. Ponadto przypalone kable wskazują na przeciążenie termiczne. Pomocne mogą być tutaj opaski kablowe wystarczające do prawidłowego poprowadzenia kabli. Niebieskawe zabarwienie głowicy czujnika również wskazuje na przeciążenie termiczne. Możliwe przyczyny obejmują problemy ze spalaniem lub w przepływie spalin. Z drugiej strony osady AdBlue często mają swoje źródło w wadliwym dozowniku lub niedziałającym układzie sterowania. Pozostałości oleju na czujniku mogą być prawdopodobnie związane z uszkodzoną turbosprężarką. Dalsze wskazówki i wskazówki dotyczące czujnika NOx można znaleźć w filmie warsztatowym oraz na kanale Parts Specialists na YouTube.

 

W zakresie oczyszczania spalin oferta DT Spare Parts obejmuje liczne komponenty, takie jak system AdBlue, w tym pompę zasilającą AdBlue z pasującym filtrem AdBlue i różne moduły dozujące. Ponadto klienci znajdą w asortymencie różne czujniki temperatury spalin, rury wydechowe i katalizatory. Wszystkie artykuły można znaleźć w Portalu Partnerskim Diesel Technic.

 

W przypadku pytań technicznych w każdej chwili można skontaktować się ze specjalistami za pośrednictwem HelpDesku.

 

Źródło: Diesel Technic

user photo

Autor

Redakcja

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).