Nowości Brembo na targach w Genewie 2019 | MOTOFAKTOR

Nowości Brembo na targach w Genewie 2019

Designerskie zaciski hamulcowe, druga generacja tarcz dual-cast i rozszerzona gama lekkich tarcz do aut o wysokich osiągach - to nowości Brembo na targi w Genewie.

Zaciski inspirowane światem mody, designu, sztuki i stylu

Od czasu swojego pierwszego słynnego czerwonego zacisku ponad 25 lat temu, Brembo coraz bardziej koncentruje się na kolorach swoich produktów, aby scharakteryzować i wzmocnić indywidualne cechy każdego samochodu, który wyposaża.

 

Na trwających targach w Genewie włoska marka idzie dalej i prowokuje kolejnymi wzorami dla swoich zacisków inspirowanymi światem mody, designu, sztuki i stylu. Pokrywa niektóre z nich niezwykłymi „ubraniami” jak dla części samochodowej.

Można zobaczyć m.in. zacisk  „vintage”, prosty i minimalny, który przypomina geometrię z lat 70. lub zacisk z fluorescencyjnymi, kontrastowymi i czasami nadmiernymi kolorami z lat 90., a także z twórczy zacisk inspirowany pisarzami i sztuką uliczną.

 

Eksperymenty Brembo nie kończą się na tym: prezentowany jest również zacisk, który przypomina futro dzikiego kota z cętkami i zacisk z wytatuowanym smokiem.

 

To tylko kilka sugestii, które nie wejdą do produkcji i które Brembo przedstawia, aby podkreślić perfekcyjną mieszankę estetyki i funkcjonalności, które sprawiają, że każdy zacisk Brembo jest ikoną stylu.

Tarcza hamulcowa dual-cast

Druga generacja tarczy hamulcowej z dual-cast wykonana z żeliwa i aluminium jest alternatywą dla wersji „klasycznej” dostępnej już na rynku, poprawiająca płynność dynamiczną, a zatem obniżająca temperaturę pracy, dzięki optymalizacji geometrii oporu i wentylacji.

 

Ta tarcza ma wiele zalet: redukcja wagi o około 20% (w porównaniu z integralną tarczą o tych samych wymiarach), większy komfort, redukcja korozji i zużycia oraz lepsza wydajność komponentów.

 

Podstawową cechą tego typu tarczy jest żeliwny „pierścień” tarczy i aluminiowy „dzwon”, które łączą zalety sposobu, w jaki żeliwo działa w wysokich temperaturach z lekkimi właściwościami aluminium.

 

Innowacja polega na połączeniu obu materiałów w jeden komponent i na samej wydajności tarczy; w rzeczywistości jest ona integralną tarczą w niskich temperaturach i działa jako pływająca tarcza w wysokich temperaturach, gdy wymagana jest najwyższa wydajność, a tarcza ma tendencję do deformacji.

Tarcza dual-cast spełnia także potrzebę drastycznego zmniejszania masy, w połączeniu z poprawionym wyczuciem hamowania w najbardziej ekstremalnych zastosowaniach i zwiększeniem odporności na zmęczenie w wysokich temperaturach.

 

Pozwala to na znaczne zmniejszenie przejściowych i trwałych odkształceń termicznych. Te pierwsze występują zwykle podczas hamowania, gdy tarcza osiąga wysoką temperaturę; te drugie z kolei są główną przyczyną drgań w pojeździe.

Lekkie tarcze hamulcowe

Ostatnią nowością prezentowaną na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie przez Brembo jest rozszerzenie swojej oferty lekkich tarcz hamulcowych wraz z pojawieniem się wersji do samochodów o wysokich osiągach. Wprowadzona kilka lat temu lekka tarcza hamulcowa jest efektem partnerskiego projektu z Daimlerem, w który firma mocno wierzyła i która pozwoliła wprowadzić na rynek produkt o absolutnie innowacyjnej charakterystyce.

Z biegiem lat firma Brembo nadal się rozwijała, a dzięki szczegółowym badaniom nad produktami i procesami jest teraz w stanie zaoferować wszystkim swoim klientom lekką tarczę hamulcową zaprojektowaną do zastosowań w pojazdach o wysokich osiągach, wprowadzając inną formę wentylacji, zoptymalizowaną zgodnie z dynamiką płynu w samochodzie, a przede wszystkim z większymi wymiarami (395x36mm) niż w asortymencie aktualnie produkowanym.

 

Dążąc do znalezienia nowych rozwiązań technologicznych i przyjaznych dla środowiska, mających na celu sprostanie coraz bardziej rygorystycznym wymaganiom rynku w zakresie zmniejszania masy, Brembo opracowało dysk, który łączy w sobie dwa różne materiały: żeliwo i stal.

 

Najważniejszą zaletą jest stalowy „dzwon”, który osiąga grubość zaledwie 2,5 mm, zamiast 7,5-9 mm w klasycznym żeliwnym „dzwonie”, na tym samym poziomie wydajności.

 

Ta znaczna redukcja wagi pozwala uzyskać tarczę hamulcową, która w zależności od geometrii jest od 10-15% lżejsza.

 

Źródło: Brembo

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).