Nowoczesna gama napędowa Hyundaia Santa Fe | MOTOFAKTOR

Nowoczesna gama napędowa Hyundaia Santa Fe

Hyundai ujawnił szczegóły nowego Santa Fe, w tym dotyczące zespołów napędowych, nowej platformy i różnych funkcji

Nowy Santa Fe z wyrazistym, lecz wyrafinowanym designem, oferuje technologie klasy premium i zaawansowane technologicznie systemy bezpieczeństwa. Jego nowa platforma, według zapewnień producenta, pozwala na znaczną poprawę osiągów, prowadzenia, oszczędności paliwa i bezpieczeństwa.

Nowy Santa Fe to kamień milowy w historii marki Hyundai. Dzięki nowej platformie, nowym przekładniom i nowej technologii jest oszczędniejszy, bardziej zwrotny i wydajniejszy niż kiedykolwiek wcześniej. Wraz z wprowadzeniem nowego Santa Fe cała nasza oferta pojazdów SUV będzie dostępna w wersjach zelektryfikowanych, począwszy od układów hybrydowych 48V po ogniwa paliwowe zasilane wodorem.

Wiceprezes Wykonawczy i Dyrektor Działu Produktów Hyundai Motor Company - Thomas Schemera

Nowe zelektryfikowane układy napędowe

Nowy Santa Fe to pierwszy Hyundai, który trafi w Europie do sprzedaży z nowymi układami napędowymi Smartstream, hybrydowym oraz hybrydowym plug-in.

Nowy silnik 1.6 T-GDI Smartstream

Hybrydowa wersja nowego Santa Fe została wyposażona w silnik 1.6 T-GDi (turbodoładowany z bezpośrednim wtryskiem benzyny) Smartstream i silnik elektryczny o mocy 44,2 kW, zasilany z akumulatora litowo-polimerowego o pojemności 1,49 kWh.

 

Santa Fe Hybrid dostępny będzie z napędem na dwa lub cztery koła. Układ hybrydowy ma łączną moc 230 KM i moment obrotowy wynoszący 350 Nm, oferując jednocześnie niski poziom emisji bez uszczerbku dla właściwości jezdnych.

 

Wersja hybrydowa plug-in, która pojawi się na początku 2021 roku, będzie wyposażona w ten sam silnik 1.6 T-GDI Smartstream, który połączono z silnikiem elektrycznym o mocy 66,9 kW, czerpiącym energię z akumulatora litowo-polimerowego o pojemności 13,8 kWh. Ten wariant będzie dostępny z napędem na cztery koła. Całkowita moc wyjściowa wynosi 265 KM, a łączny moment obrotowy osiąga 350 Nm.

 

Zarówno hybrydowy układ napędowy, jak i hybrydowy plug-in będą dostępne z nowo opracowaną 6-biegową automatyczną skrzynią biegów (6AT). W porównaniu do swojego poprzednika przekładnia 6AT ma zapewniać lepszą transmisję i poprawia oszczędność paliwa.

 

Nowy silnik 1.6 T-GDI Smartstream jest również pierwszym silnikiem, który wykorzystuje nową technologię stale zmiennego czasu otwarcia zaworów (CVVD), a także wyposażony jest w niskociśnieniowy układ recyrkulacji spalin (LP EGR) w celu dalszej optymalizacji zużycia paliwa. CVVD reguluje czas otwarcia i zamknięcia zaworu w zależności od warunków jazdy, umożliwiając wzrost wydajności oraz poprawę efektywności paliwowej i emisji.

 

Układ LP EGR zawraca część spalin do komory spalania, wytwarzając efekt chłodzenia i zmniejszając emisję tlenków azotu. Jednostka 1.6 T-GDi posiada również układ niskiego ciśnienia, który przekierowuje spaliny na front sprężarki turbosprężarki, zamiast na układ dolotowy, aby zwiększyć wydajność w warunkach dużego obciążenia.

Nowy silnik Diesla z 8-stopniową dwusprzęgłową skrzynią biegów

Alternatywnie klienci będą mogli wybrać nowy 2,2-litrowy silnik Diesla Smartstream, który został zmodernizowany w celu poprawy wydajności i obniżenia zużycia paliwa.

Nowy silnik Diesla Smartstream o pojemności 2.2 litra

W odróżnieniu od poprzedniej generacji silników, blok nowego silnika składa się z aluminium zamiast żelaza, co prowadzi do zmniejszenia masy o 19,5 kg. Różne części silnika zostały ulepszone, w tym wałek rozrządu, dla zmniejszenia tarcia wewnętrznego i poprawy oszczędności jednostki napędowej.

 

Ponadto silnik został wyposażony w nowy układ wtryskowy generujący ciśnienie 2 200 barów (w porównaniu do układu wtryskowego o wartości 2000 barów w poprzednim silniku), co ma poprawiać osiągi silnika. Czterocylindrowy silnik wytwarza 202 KM i moment obrotowy 440 Nm, który może być przenoszony na dwa lub wszystkie cztery koła.

 

Nowy silnik jest połączony z nowo opracowaną 8-biegową dwusprzęgłową skrzynią biegów typu mokrego (8DCT), oferując płynną zmianę biegów tradycyjnej automatycznej skrzyni biegów, jednocześnie zwiększając wydajność w porównaniu do dwusprzęgłowych skrzyń biegów typu suchego. W porównaniu do 7-biegowej przekładni dwusprzęgłowej maksymalny moment obrotowy zwiększono o 58% dzięki optymalnej wydajności chłodzenia sprzęgieł, osiągniętej dzięki dedykowanej elektrycznej pompie oleju do ich smarowania.

 

Wysokowydajny hydrauliczny układ sterowania składa się z opartej na sterowaniu elektrycznej pompy oleju i akumulatora. Oszczędność paliwa jest, według danych Hyundaia, poprawiona o 3% dzięki zmniejszeniu strat mocy silnika i zwiększonej wydajności hydraulicznej w porównaniu z modelami wyposażonymi w 8-biegowe automatyczne skrzynie biegów. Nowa skrzynia 8DCT ma zapewniać jednocześnie bardziej sportowe wrażenia z jazdy i poprawiać przyspieszenie nawet o 9% w porównaniu z modelami z 6-biegowymi manualnymi skrzyniami biegów.*

Nowa przekładnia 8DCT

Nowa platforma

Nowy Santa Fe to pierwszy model Hyundai w Europie i pierwszy SUV Hyundai na całym świecie oparty na całkowicie nowej platformie pojazdów trzeciej generacji. Nowa platforma ma pozwalać na znaczną poprawę wydajności, prowadzenia, oszczędności paliwa i bezpieczeństwa.

 

Dzięki systemowi kontroli przepływu powietrza nowa platforma ma usprawniać wentylowanie i pozwalać na rozpraszanie ciepła z komory silnika. Dzięki niej poprawiono stabilność pojazdu oraz zmniejszono wagę i obniżono środek ciężkości. Ulepszono również aerodynamikę i zminimalizowano opór powietrza, aby zapewnić lepszą oszczędność paliwa.

 

Punkty mocowania przednich wahaczy zostały umieszczone bliżej środka kół, pozwalając na bardziej zwinne prowadzenie. Jednocześnie poziom hałasu został zredukowany, dzięki wzmocnionym system pochłaniania dźwięku w częściach wrażliwych na wibracje.

 

Nowa platforma ma zapewniać także znaczną poprawę bezpieczeństwa podczas kolizji. Dzięki zastosowaniu struktury wielokierunkowego rozłożenia obciążenia, tłoczenia na gorąco i integracji stalowej blachy o bardzo wysokiej wytrzymałości, platforma ma umożliwiać lepsze pochłanianie uderzenia przez samochód w przypadku kolizji, minimalizując jednocześnie deformację przestrzeni pasażerskiej.

 

Źródło: Hyundai

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).