Maciej Bobrowski, Inter Cars
“Wychodzący ze szkoły uczniowie mają bardzo dobrą wiedzę w zakresie starych rozwiązań – stosowanych w Maluchach czy Polonezach. Oni są w tym zakresie bardzo dobrzy, ale takie samochody praktycznie już do warsztatów nie trafiają. Ten program ma pomóc uczniom zasypać przepaść między Maluchem a współczesnym samochodem.
Przez lata samochody przeszły dużą ewolucję – od stosunkowo prostych do bardzo skomplikowanych konstrukcji. Warsztaty samochodowe także więc muszą się zmieniać, żeby móc dobrze naprawiać nowoczesne samochody. Przed laty warsztaty samochodowe bardziej przypominały kuźnie niż nowoczesne serwisy, z jakimi dziś mamy do czynienia.”
Jacek Dziadkowiec, NTN-SNR
“Niestety, ogromna część dzisiejszych szkół technicznych nie jest przygotowana do nauczania o najnowszych technologiach współczesnej motoryzacji. Oczywiście nie widzę tu niczyjej złej woli, to poprostu wynik zbyt ograniczonych funduszy, co powoduje, że nauczyciele nie mają odpowiednich materiałów, narzędzi, a czasami też wsparcia teoretycznego. Dobrze więc, że taki program, jak Młode kadry, istnieje i pozwala wspomóc edukację młodych specjalistów.
Jednocześnie Młode kadry to dla mnie doskonałe miejsce dla budowania świadomości marekNTN-SNR wśród młodego pokolenia. Naszą firmę doskonale znają mechanicy specjalizujący się we francuskich markach samochodów, ale specjaliści od niemieckich aut już mniej, choć przecież jesteśmy liderem pierwszego montażu dla niemieckich producentów samochodów. Szkoła zatem to dla mnie świetne miejsce, nie muszę bowiem korygować żadnych stereotypów i złych przyzwyczajeń, z którymi mam do czynienia na co dzień na rynku.”
Barbara Tadyniewicz, Mahle
Na razie trudno oceniać w pełni praktyczne wyniki tego programu, bo to dopiero trzecia edycja, a więc uczniowie, którzy mieli szanse z niego skorzystać, będą dopiero opuszczali szkoły i trafiali na rynek pracy. Mamy jednak nadzieję, że nasz kontakt z uczniami z jednej strony daje im lepszą platformę do zdobywania wiedzy o nowoczesnych technologiach, a z drugiej spowoduje, że będą lepiej znać nasze produkty i łatwiej będzie im później z nich korzystać. Część z nich może także potem trafić do naszych zakładów produkcyjnych i wówczas łatwiejsze będzie przyuczenie ich do konkretnej pracy.
Zdjęcia: Jan Stora, Inter Cars