Continental, który posiada w Rumunii 7 fabryk, zwiększył zatrudnienie do 19 700 pracowników, z czego 1 500 osób zatrudniono w zeszłym roku. Grupa zainwestowała około 175 mln euro w 2017 r. w swoje rumuńskie oddziały. W samej Rumunii grupa Continental produkuje rocznie ponad 150 mln części dla przemysłu samochodowego. W 2018 roku grupa zapowiada kolejne inwestycje i zatrudnienie kolejnych 1 000 osób. Nieoficjalnie mówi się, że Continental zamierza rozbudować fabryki w Timisoarze oraz w miejscowości Jassy.
Południowoafrykańska grupa Metair, producent części dla przemysłu samochodowego, przejął 35 proc. udziałów rumuńskiej firmy Primemotors produkującej akumulatory litowo-jonowe z fabryką w Cernicy koło Bukaresztu. Wartość transakcji to 1 mln euro. Wcześniej, w 2012 r., Matair kupił rumuńskiego producenta akumulatorów – firmę Rombat za 42,8 mln euro.
Firma Pirelli zbuduje w mieście Slatina nową fabrykę opon na terenie o powierzchni ponad 6 hektarów ziemi. Znajdzie się tam również magazyn.
Producent części PREH planuje nwestycje w wysokości 25 mln euro w fabrykę zlokalizowaną w mieście Ghimbav, w pobliżu Braszowa. PREH jest kontrolowany przez Joyson Electronics, spółkę notowaną na giełdzie w Szanghaju. PREH jest dostawcą części dla Porsche, Mercedesa, Audi i BMW. Firma chce zainwestować w nowoczesne linie produkcyjne i montażowe.
Firma Schaeffler zamierza zainwestować 39 mln euro w Braszowie, gdzie powstanie m.in. centrum badawczo – rozwojowe oraz testowania produktów firmy. Schaeffler Rumunia chce zwiększyć w tym roku zatrudnienie do 4 500 osób.
Turecki producent Opsan, dostawca części dla Forda, Fiata, Hondy, Renault Trucks i Toyoty, otworzył rumuński oddział. Opsan jest jednym z najważniejszych producentów w Turcji, specjalizującym się m.in. w częściach karoseryjnych i siedzeniach.
JD Norman Industries, dostawca części metalowych dla przemysłu motoryzacyjnego, firm transportowych i innych branż, podpisał umowę na zakup REGE Motor Parts zlokalizowanego w Braszowie. Fabryka REGE produkuje części dla firm General Motors, Fiat, Ford, Suzuki, Kia Motors i Volkswagen.
Szwajcarska firma Georg Fischer, posiadająca fabryki w Niemczech, Austrii i Chinach, należąca do GF Automotive, kupiła Eucasting Ro, lokalną spółkę zależną od włoskiej firmy Eucasting. Firma Eucasting RO zmieni nazwę na Georg Fischer SRL. Firma odlewa lekkie metale nieżelazne w dwóch fabrykach: Pitesti i Scornicesti.