Nowe filtry kabinowe Bosch Filter+ | MOTOFAKTOR

Nowe filtry kabinowe Bosch Filter+

Bosch, odpowiadając na problemy z powszechnym zanieczyszczeniem powietrza, wprowadził nowe filtry kabinowe Filter+ z dodatkiem srebra.

Nadchodzi sezon jesienno-zimowy, w związku z czym problemy zdrowotne związane ze smogiem i alergiami są coraz częstsze. Alergeny i pył w powietrzu są obecne stale, ale w pewnych okresach roku ich stężenie jest szczególnie wysokie. Jakość powietrza pogarsza się w sezonie grzewczym – w najgorszych przypadkach normatywne poziomy stężenia pyłu są przekroczone kilkukrotnie.

 

Duże stężenie pyłu ma o wiele bardziej negatywny wpływ na osoby cierpiące na alergie lub astmę. Według statystyk na choroby alergiczne cierpi już ponad 15 mln Polaków, a od 12 do 16 proc. Polaków choruje na astmę.

 

W powietrzu obecne są również inne zanieczyszczenia, np. pozostałości po niezupełnie spalonym paliwie, czyli węglowodory, tlenki azotu, tlenek węgla oraz cząstki stałe. Spośród tych ostatnich za jedne z bardziej szkodliwych uważa się PM 2.5, wchodzące w skład smogu, stanowiące pył zawieszony. Cząstki stałe 2,5 µm są tak małe, że przenikają przez płuca do krwi.

 

Dlatego Bosch wprowadził do oferty filtry kabinowe Filter+ o działaniu antybakteryjnym, antyalergicznym i antysmogowym. Kluczową rolę pełnią w nim ultra cienkie mikrowłókna oraz dodatek srebra.

 

Filtr serii Filter+ tworzą 4 warstwy:

 

  1. antybakteryjna – zawiera jony srebra. Zatrzymuje i unieszkodliwia wszelkie bakterie,
  2. węgla aktywnego – pochłania nieprzyjemne zapachy i zatrzymuje szkodliwe gazy,
  3. mikrowłóknina niezwykle cienkie włókna zatrzymują cząstki stałe PM 2,5 μm tworzące smog. Mikrowłóknina zatrzymuje do 99% cząstek 2,5 μm, a dodatkowo pyłki i alergeny,
  4. włóknina nośna – zapewnia wytrzymałość filtra.

 

 

Korzyści z zastosowania filtrów Filter+:

 

  • ochrona przed reakcjami alergicznymi,
  • ochrona przed pyłem, pyłkami, bakteriami, smogiem,
  • neutralizacja nieprzyjemnych zapachów,
  • zapobieganie parowaniu szyb,
  • ochrona wentylatora klimatyzacji.

 

Warto wiedzieć: Filtr kabinowy należy wymieniać przy serwisowaniu klimatyzacji raz w roku lub co 15 000 km.

 

Artykuł sponsorowany przez firmę Bosch

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).