Dziś zaprezentowana Toyota Land Cruiser serii „70”, „250” i „300” to ukłon w stronę tradycji i powrót do terenowych korzeni tego modelu.
Od momentu wprowadzenia na rynek w 1951 roku, Land Cruiser był rozwijany i udoskonalany oraz stał się ikoną pojazdu zdolnego do poruszania się w najtrudniejszych warunkach terenowych. Nowa seria 250 to podstawowy model Land Cruisera, który powraca do pierwotnej idei samochodu prostego i solidnego.
2 sierpnia Toyota Motor Corporation (Toyota) zaprezentowała światu nową serię terenówek – model Land Cruiser „250”, którego premiera planowana jest na pierwszą połowę 2024 roku w Japonii. Dziś ogłoszono również powrót nowej serii „70”, która już tej zimy wjedzie na rynek japoński.
Jego podstawowe cechy to:
- Platforma GA-F dzięki której samochód ma wysokie zdolności do jazdy w terenie,
- Różne układy napędowe zapewniające doskonałe osiągi i ekologiczność,
- Stylistyka wnętrza i nadwozia, która łączy tradycję i nowoczesność w funkcjonalnym pakiecie,
- Wiodące w swojej klasie zaawansowane parametry bezpieczeństwa.
Seria Light Duty miała tendencję do przesuwania się w kierunku modeli z wyższej półki i luksusowych w miarę ewolucji pokoleń. Nowa seria 250 to podstawowy model Land Cruisera z tą samą platformą GA-F, co seria 300, która radykalnie poprawia podstawowe osiągi jako pojazdu terenowego. Jest również wyposażony w różne układy napędowe. Nadwozie zyskało na sztywności dzięki zwiększeniu o 50% sztywności ramy.
Samochód będzie wyposażony w:
- elektryczne wspomaganie kierownicy (EPS),
- Mechanizm odłączania przedniego stabilizatora (SDM) za pomocą przełącznika na desce rozdzielczej
- Ulepszone wsparcie jazdy terenowej dzięki funkcjonalności Multi-Terrain Monitor i Multi-Terrain Select
- Różne układy napędowe zapewniające doskonałe osiągi i ekologiczność
- Hybrydowy układ napędowy
Seria 250 zapewnia dobrą widoczność do przodu dzięki nisko osadzonej masce i górnej powierzchni tablicy rozdzielczej, co przyczynia się do bezpiecznej jazdy po drogach i w terenie. Wykorzystuje również niską linię boczną, aby poprawić widoczność nawierzchni nawet na wyboistych drogach. Pomimo radykalnej poprawy właściwości jezdnych w terenie przy tradycyjnym rozstawie osi Land Cruisera, ta seria ma mniejszą szerokość od lusterka do lusterka, aby zapewnić dobrą manewrowość.

Specyfikacje prototypów:
- Długość 4925 mm (+100),
- Szerokość 1980 mm (+95),
- Wysokość 1870 mm (+20),
- Rozstaw osi 2850 mm (+60) (w porównaniu z CG Prado)
Stylistyka zewnętrzna wykorzystuje poziome linie, aby odtworzyć wyjątkową sylwetkę Land Cruisera, podczas gdy stylizacja wnętrza zmieniła się z ekskluzywnej, luksusowej atmosfery na poczucie prawdziwej funkcjonalności terenowej. W połączeniu z solidną i stabilną przestrzenią wewnętrzną, poziomą tablicą przyrządów i kształtami przełączników, które są czytelne i łatwe w obsłudze w różnych warunkach drogowych, stylistyka przyczynia się do poprawy funkcjonalności nawet na wyboistych drogach.
Toyota Safety Sense jest standardem we wszystkich nowych wersjach Land Cruisera. Zakres wykrywalnych wypadków został jeszcze bardziej rozszerzony, umożliwiając przyjemną i spokojną jazdę.