Nowa generacja opony Continental CrossContact Extreme E | MOTOFAKTOR

Nowa generacja opony Continental CrossContact Extreme E

W 2022 r. Continental ponownie dostarczy opony CrossContact Extreme E do elektrycznych pojazdów w serii wyścigów Extreme E.

Continental opracował nową oponę o wysokich osiągach na drugi sezon wyścigów serii Extreme E, które rozpoczną się 19 i 20 lutego wyścigiem Desert X Prix w Neom w Arabii Saudyjskiej. Opracowując nowy model opon, inżynierowie Continental nie tylko poprawili osiągi, ale także położyli szczególny nacisk na wysoki udział materiałów zgodnych ze zrównoważonym rozwojem.

 

W drugiej generacji opon CrossContact Extreme E całkowicie zmieniona została mieszanka bieżnika i osnowa drugiej generacji opon – nowe powstały w oparciu o zrównoważone materiały. W efekcie opona składa się w około jednej trzeciej z surowców odnawialnych i pochodzących z recyklingu. Stosowana jest m.in. krzemionka pozyskana z popiołów z łusek ryżowych, będących materiałem odpadowym z rolnictwa.

Technologia ContiRe.Tex zastosowana po raz pierwszy w produkcji opon Continental

Oprócz sadzy i stali pochodzącej z recyklingu firma Continental po raz pierwszy zastosowała w osnowie przędzę poliestrową z przetworzonych plastikowych butelek PET, całkowicie zastępując konwencjonalny poliester. Przędza wykorzystana w osnowie CrossContact Extreme E jest produkowana przez partnera kooperacyjnego firmy Continental przy użyciu specjalnej technologii ContiRe.Tex, bez żadnych chemicznych etapów pośrednich, ze zużytych butelek PET, które nie są w inny sposób poddawane recyklingowi. Każda z 30 opon, które Continental dostarcza każdemu z dziesięciu zespołów Extreme E na cały drugi sezon, zawiera teraz poliester wytworzony z około 60 zużytych butelek PET. Technologia ta wejdzie do seryjnej produkcji różnych opon premium firmy Continental jeszcze w tym roku.

 

Sandra Roslan, która jest odpowiedzialna za serię wyścigów Extreme E w firmie Continental, jest przekonana, że wysiłki konstruktorów opon będą miały również wpływ na przyszłość konwencjonalnych opon: W Extreme E testujemy nasze najnowsze technologie i rozwiązania w szczególnie ekstremalnych i wyjątkowych warunkach. Wyniki te będą dla nas wsparciem przy wprowadzaniu zrównoważonych rozwiązań w naszej produkcji seryjnej.

 

Druga generacja opon CrossContact Extreme E została zoptymalizowana pod kątem najwyższych osiągów we wszystkich strefach klimatycznych i na każdym terenie, dzięki czemu będzie używana we wszystkich pięciu wyścigach sezonu 2022.

 

Do dalszego rozwoju drugiej generacji wykorzystaliśmy wiele nowych spostrzeżeń zdobytych w CrossContact Extreme E w pierwszym sezonie i położyliśmy jeszcze większy nacisk na wykorzystanie materiałów nadających się do recyklingu — podsumowuje Nels von Schnakenburg, menedżer ds. technicznych Extreme E w firmie Continental.

 

Rozmiar, średnica i szerokość opony pozostały niezmienione. Jest to 37 X 12.5 R17 – a więc 37 cali średnicy, 12,5 cala szerokości i 17-calowa obręcz.

 

Firma technologiczna jest partnerem-założycielem i wyłącznym dostawcą opon dla serii wyścigów terenowych Extreme E, które po raz pierwszy odbyły się w 2021 roku. Dzięki niej sporty motorowe z udziałem pojazdów elektrycznych docierają do najodleglejszych zakątków Ziemi, aby uświadomić fanom skutki zmian klimatycznych.

 

Continental stawia sobie ambitny cel, aby do 2030 roku być wiodącym pod względem odpowiedzialności środowiskowej i społecznej producentem opon. Najpóźniej do 2050 roku firma zamierza zacząć stosować w swoich oponach 100 procent materiałów wyprodukowanych w sposób zrównoważony i osiągnąć całkowitą neutralność klimatyczną w całym łańcuchu wartości.

 

Źródło: Continental

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).