Nissan JUKE Hybrid Rally Tribute – hybryda z domieszką adrenaliny | MOTOFAKTOR

Nissan JUKE Hybrid Rally Tribute – hybryda z domieszką adrenaliny

person Adrian Januszkiewicz 19/05/2022

W czerwcu ub. r., z okazji 50-lecia udziału Nissana w Rajdzie Safari, pokazany został Nissan JUKE Rally Tribute w wizualizacjach. Dziś nabrał on realnych kształtów.

 

JUKE Hybrid Rally Tribute przeszedł od etapu deski kreślarskiej do gotowego do jazdy pojazdu. Prezentacja samochodu poprzedza europejską premierę Nissana JUKE Hybrid, która została zaplanowana na lato tego roku. Pod maską prototypu znalazł się hybrydowy zespół napędowy z wersji produkcyjnej.

Zaawansowany hybrydowy zespół napędowy

Wykorzystanie w prototypie zespołu napędowego z nowego Nissana JUKE Hybrid podkreślać ma zarówno zwiększone osiągi wersji produkcyjnej, jak i jego lepszą sprawność energetyczną i niższą emisję.

 

W skład zespołu napędowego wchodzi stworzony przez Nissana zaawansowany silnik spalinowy nowej generacji, zaprojektowany specjalnie do pracy w układzie hybrydowym. Rozwija on moc 69 kW (94 KM) i zapewnia moment obrotowy na poziomie 148 Nm.

 

Za napęd elektryczny odpowiada główny silnik elektryczny o mocy 36 kW (49 KM) i momencie obrotowym 205 Nm. Zastosowano także 15‑kilowatowy wysokonapięciowy prądnico-rozrusznik, a źródłem energii jest chłodzony cieczą akumulator o pojemności 1,2 kWh. Zespół rozwija moc o 25% większą niż aktualnie stosowany w tym modelu silnik benzynowy i cechuje się mniejszym zużyciem paliwa – nawet o około 40% w cyklu miejskim oraz 20% w cyklu mieszanym (dane w trakcie homologacji).

Inteligentna, automatyczna skrzynia biegów

Ważnym elementem zapewniającym przyjemność z jazdy jest zastosowana również w produkcyjnej wersji Nissana JUKE Hybrid zaawansowana przekładnia o wielu trybach pracy i obniżonym tarciu wewnętrznym. Umożliwia optymalne wykorzystanie osiągów silnika elektrycznego, spalinowego lub obu jednocześnie.

 

W celu zmniejszenia tarcia w skrzyni biegów – inspirowanej rozwiązaniami stosowanymi w sportach motorowych – zamiast konwencjonalnych synchronizatorów zastosowano sprzęgła kłowe do przełączania czerech biegów przy napędzie spalinowym i dwóch przy napędzie elektrycznym. Temu samemu celowi służy wyeliminowanie tradycyjnego sprzęgła. Samochód rusza z miejsca zawsze w trybie elektrycznym. Dwa silniki elektryczne synchronizują zmianę przełożeń i zapewniają płynne, jednostajne i szybkie przyspieszenie.

 

Pracą skrzyni biegów steruje rozbudowany algorytm, który zarządza zmianą przełożeń, doładowywaniem akumulatora oraz działaniem zaawansowanej szeregowo-równoległej konstrukcji układu. Zespół napędowy może płynnie przełączać się pomiędzy różnymi trybami działania układu hybrydowego (szeregowym, równoległym lub szeregowo-równoległym), w zależności od zapotrzebowania na przyspieszenie i moc, bez udziału kierowcy.

Źródło: Nissan

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).