Niemieckie premium mają branie | MOTOFAKTOR

Niemieckie premium mają branie

W segmencie aut premium szczególnie popularne są marki niemieckie. Ich zakup na rynku wtórnym może być ryzykowny, co wskazują dane carVertical.

Według danych ze studium przeprowadzonego przez firmę carVertical, aż 95% raportów historii pojazdów z kategorii premium dotyczy pojazdów pochodzących od producentów z Zachodniej Europy.

Audi, BMW i Mercedes-Benz najczęściej sprawdzane

Na czele listy pojazdów premium ze sprawdzaną historią znajdują się trzy modele: Audi A4 z udziałem 13,8%, BMW serii 3 z udziałem 9,9% i Audi A6 z udziałem 9,1%. Kolejne pozycje zajmują BMW serii 5 (8,4%), Audi A3 (5,7%), BMW serii X (4,5%), Mercedes-Benz klasy C (4%), Audi A5 (3,8%), Mercedes-Benz klasy E (3,7%) i Audi Q5 (2,3%).

Audi A4 – popularne i ryzykowne jako używane

Bartosz Grzesiuk, Dyrektor Działu Sprzedaży Automotore, Fot. Automotore
Bartosz Grzesiuk, Dyrektor Działu Sprzedaży Automotore, Fot. Automotore

„Pozycja rynkowa tych trzech marek pozostaje stabilna, pomimo faktu, że ceny samochodów rosną. Jednak klientela niemieckich aut jest lojalna. Najpopularniejsze marki, które sprzedajemy to BMW, Mercedes-Benz, Porsche i Audi. Największym zainteresowaniem cieszą się auta w cenie od 200 do 250 tysięcy złotych” – mówi Bartosz Grzesiuk, Dyrektor Działu Sprzedaży Automotore, salonu samochodowego klasy premium.

Ryzyko klasy premium

Popularność luksusowych samochodów w Polsce przyciąga oszustów, którzy sztucznie podnoszą wartość pojazdów poprzez manipulację licznikami przebiegu oraz zatajanie usterek.

Wśród samochodów premium, które najczęściej są sprawdzane przez carVertical, największy odsetek zmienionego przebiegu zarejestrowano w Audi A5 – aż 18,9% pojazdów. Średnio odnotowano cofnięcie licznika o 51 872 km. Podobnie wysokie wskaźniki dotyczą Audi A6, gdzie 17,8% aut miało zmieniony przebieg, z licznikiem cofniętym średnio o 58 242 km. Na trzecim miejscu znajduje się Audi Q5, z odsetkiem 15,4% i cofniętym przebiegiem o 49 977 km.

Mercedes - cofnięty licznik, BMW - uszkodzenia na koncie

Największe przypadki manipulacji licznika występują w samochodach marki Mercedes-Benz. W przypadku klasy E średnie cofnięcie licznika wynosi aż 92 709 km, co oznacza, że jeden na osiem egzemplarzy ma cofnięty licznik.

Jeżeli chodzi o ukrywanie szkód powypadkowych, najgorzej wypada BMW serii 5. Ponad 80% sprawdzonych modeli miało wypadkową historię, a średnia wartość szkody wyniosła 5 425 EUR. Niedaleko za nią znajduje się BMW serii 3, gdzie aż 79,3% samochodów miało jakieś uszkodzenia, a średnia wartość szkody wyniosła 4 912 EUR. Modele serii X również nie wypadły najlepiej – aż 79,1% z nich odnotowało jakieś uszkodzenia, a średnia wartość szkody przekroczyła 6 300 EUR.

Używane BMW? Większość powypadkowa

Podczas gdy BMW cechują się dużym odsetkiem aut po wypadkach, Mercedes-Benz Klasy E wyróżnia się najwyższą średnią wartością szkody wśród innych samochodów – aż 7 968 EUR.

Matas Buzelis, dyrektor ds. komunikacji w carVertical i ekspert motoryzacyjny, Fot. carVertical
Matas Buzelis, dyrektor ds. komunikacji w carVertical i ekspert motoryzacyjny, Fot. carVertical

„Popyt na używane samochody klasy premium jest spory, więc dealerzy takich aut mają problem z zapewnieniem podaży na odpowiednim poziomie. Niezwykle trudno jest wyłowić z rynku egzemplarze wartościowe. Kompleksowe raporty historii samochodów są tutaj niezwykle pomocne, ponieważ są skutecznym narzędziem weryfikacji aut wystawionych na sprzedaż” – mówi Matas Buzelis, ekspert motoryzacyjny w carVertical.

Bartosz Grzesiuk z firmy Automotore stwierdza, że kluczem do przyciągnięcia i utrzymania klientów zainteresowanych samochodami premium jest dostarczanie im pojazdów najwyższej jakości.

„Po pierwsze, koncentrujemy się na dostarczeniu atrakcyjnej oferty, następnie upewniamy się, że oferowane przez nas samochody są niezawodne i sprawdzone, a na koniec – zapewniamy bezpieczeństwo transakcji.”

Źródło: carVertical

 

Chcesz być na bieżąco z naszymi informacjami? 

belka Wiadomości Google

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).