Niemal połowa płacy minimalnej idzie na naprawę auta | MOTOFAKTOR

Niemal połowa płacy minimalnej idzie na naprawę auta

Z badania przeprowadzonego na zlecenie DobryMechanik.pl, wynika, że kierowcy wydawali w tym roku średnio 1360 zł na naprawę swoich aut.

Suma wydatków na roczne naprawy aut rośnie wraz ze wzrostem rozmiaru samochodu oraz jego prestiżu. Okazuje się, że najmniej płacą kierowcy aut miejskich (średnio 886 złotych), a najwięcej luksusowych i sportowych (średnio 2.471 złotych). Warto zauważyć, że najwięcej na naprawy wydają właściciele aut w wieku 4-10 lat, średnio 1576 zł. Z kolei najmniej na naprawy wydają osoby najstarsze, w wieku powyżej 55 lat – średnio 829 zł. Natomiast osoby młode w wieku 18-24 lat zostawiają u mechaników 1407 zł.

Z naszego badania wynika, że najwięcej na naprawy wydają właściciele aut w wieku 4-10 lat, a więc konstruowane już w oparciu o nowoczesne technologie, które wymagają zaawansowanej wiedzy oraz narzędzi. Mimo, że kierowcy dość często korzystają z usług warsztatów samochodowych, liczba takich placówek maleje. Najczęściej upadają małe zakłady o niskich kompetencjach, nie dysponujące narzędziami, które są niezbędne do naprawy coraz bardziej skomplikowanych aut. Uważam, że warsztaty będą musiały zacząć dostosowywać się do klientów z młodszymi autami. Jeśli właściciele serwisów będą inwestowali w wiedzę swoją oraz swoich mechaników, jak również w nowoczesne narzędzia i tworzenie nowych stanowisk serwisowych, mogą skorzystać na wciąż rosnącej liczbie aut, które kupują Polacy. Z kolei kierowcy chcąc zweryfikować czy dany warsztat ma odpowiednie kompetencje, żeby naprawić zaawansowany technologicznie samochód, będą co raz częściej szukali w internecie pozytywnych komentarzy na ich temat.

Członek Zarządu serwisu internetowego DobryMechanik.pl - Filip Goździewicz

 

Zdecydowana większość badanych kierowców korzysta z samochodów starszych niż 5 lat – zwykle są to samochody w wieku od 5 do 10 lat (42%). Osoby z gospodarstw domowych, w których dochód przekracza 6 tys. zł netto miesięcznie zdecydowanie częściej mogą pozwolić sobie na młodsze auto. Ponad 30% osób o takim dochodzie posiada samochód nie starszy niż 4 lata.

 

Jak kierowcy szukają zaufanego warsztatu samochodowego? Większość, aż 40%, korzystało z poleceń znajomych lub rodziny, a 25% szukało warsztatu w internecie. Warto zaznaczyć, że ta forma wyszukiwania warsztatu jest szczególnie atrakcyjna dla najmłodszych kierowców.

 

Rosnąca rola internetu będzie niewątpliwie zwiększała popularność platform kojarzących kierowców z warsztatami samochodowymi. Według tegorocznego pomiaru CBOS w Polsce przynajmniej raz w tygodniu z internetu korzysta 69% dorosłych. Z internetu powszechnie korzystają najmłodsi respondenci w wieku 18-24 lata oraz od 25 do 34 lat. W sieci jest także ogromna większość badanych w wieku 35 do 44 lat, a także trzy czwarte mających od 45 do 54 lat i ponad połowa mających od 55 do 64 lat.

 

Z kolei badanie przeprowadzone przez Kantar pokazuje, że 89% badanych internet to po prostu „ułatwiacz” życia. Dotyczy to przede wszystkim komunikacji z innymi ludźmi, usług bankowych, dostępu do najnowszych wiadomości oraz edukacji. Blisko 70% polskich internautów, jeśli to możliwe, wszystkie sprawy załatwia online.

 

Badanie na zlecenie DobryMechanik.pl zostało zrealizowane przez SW Research 7-14 października 2019 roku metodą wywiadów on-line (CAWI). W ramach badania przeprowadzono 605 ankiet z osobami posiadającymi prawo jazdy kategorii B, którzy korzystali z usług warsztatów lub serwisów samochodowych w ciągu ostatnich 6 miesięcy. Do badania rekrutowani byli respondenci z największych miast: Warszawy, Krakowa, Łodzi, Wrocławia, Poznania, Trójmiasta, Szczecina, Bydgoszczy, Lublina oraz Konurbacji Górnośląskiej.

 

Źródło: DobryMechanik.pl

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).