Polski rynek olejów silnikowych dla HDDO (Heavy Duty Diesel Oils) z roku na rok dogania rynki Europy Zachodniej. Jest to podyktowane, między innymi, przez rosnącą liczbę operatorów logistycznych obsługujących floty pojazdów ciężarowych, oraz zwiększone zużycie olejów o lepkości 10W-30 czy 10W-40. Z powodu ciężkich warunków w jakich pracują silniki wysokoprężne, producenci zalecają używanie olejów o klasach lepkości np. 15W-40.
ORLEN OIL podąża za trendami, które mają wpływ na rozwój i produkcję środków smarnych, zwłaszcza w segmencie Heavy Duty. Dzięki temu w ofercie ORLEN OIL można znaleźć szeroką gamę wysokojakościowych olejów marki PLATINUM ULTOR, rekomendowanych do każdych warunków pracy silnika. Spółka poszerzyła swoje portfolio o wysokojakościowe produkty oparte o nową technologię. Rozwiązanie NEO GUARD zastosowane w produktach PLATINUM ULTOR, głównie klasy 15W-40 i 10W-30 m.in. PLATINUM ULTOR Optimo, ULTOR Futuro, ULTOR Plus, ULTOR CH-4, PLATINUM ULTOR CG-4, ULTOR Diesel, zostało opracowane w celu utrzymania czystości oraz zabezpieczenia silników wysokoobciążonych. Technologia ta jest wynikiem współpracy ORLEN OIL ze światowymi producentami komponentów do produkcji olejów.
Oleje PLATINUM ULTOR z technologią NEO GUARD zapewniają zachowanie czystości wnętrza układu silnika, nawet najtrudniej dostępnych miejsc. Dlatego ważne jest, żeby używać wysokiej jakości środków smarnych. Zdarza się, że w silniku podczas procesu spalania tworzą się szkodliwe osady i cząstki sadzy, które mogą uszkodzić jednostkę napędową, jeśli pozostawi się je bez kontroli i serwisu. Sadza, mająca tendencję do tworzenia większych cząstek w procesie zwanym aglomeracją, może być niezwykle szkodliwa dla silnika. Cząstki te zawierają inne zanieczyszczenia, takie jak opiłki metali, które powodują większe zużycie ścierne. W efekcie może to doprowadzić do uszkodzenia komponentów silnika. Powodują one także zagęszczanie się oleju, które obniża sprawność pojazdu, prowadząc do potencjalnego niedostatecznego przepływu oleju w silniku, co w konsekwencji może prowadzić do awarii.
Nowoczesny silnik zawiera ponad 70 ruchomych części. Wiele z nich pracuje w trudnych warunkach, takich jak wysokie temperatury i ciśnienie. Zadaniem oleju silnikowego jest zapewnienie skutecznego smarowania tych części w celu uniknięcia nadmiernego zużycia ściernego podczas kontaktu metalu z metalem. Nawet niewielkie zużycie może prowadzić do zmniejszenia wydajności silnika i utraty mocy. Na przykład, zużycie krzywki wałka rozrządu prowadzi do zmniejszenia wydajności procesu spalania, co skutkuje pogorszeniem efektywności zużycia paliwa. Kolejnym przykładem może być zużycie głównego łożyska, które może spowodować wyciek oleju i w efekcie awarię silnika.
Technologia NEO GUARD pozwala zatem na utrzymanie floty pojazdów ciężarowych w ruchu, dzięki:
- Zachowaniu czystości silnika
- Zwiększonej ochronie silnika przed zużyciem ściernym
- Wydłużeniu interwału serwisu olejowego
- Aprobatom OEM (producent oryginalnego wyposażenia)
PLATINUM ULTOR z technologią NEO GUARD to specjalnie opracowana linia olejów, zawierająca najnowocześniejsze dodatki dyspergujące i detergenty, zapobiegające tworzeniu się szkodliwych osadów i powstawaniu aglomeratów sadzy.