Motoryzacja przyszłości na Kongresie SDCM | MOTOFAKTOR

Motoryzacja przyszłości na Kongresie SDCM

Zazielenianie motoryzacji będzie jednym z tematów XVIII Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego, który odbędzie się już w tym tygodniu.

Strategie redukcji śladu węglowego w motoryzacji

Ograniczanie śladu węglowego w motoryzacji jest kluczowym zadaniem w kontekście globalnych wysiłków na rzecz zrównoważonego rozwoju i walki ze zmianami klimatycznymi. Strategii i działań, które mogą przyczynić się do redukcji śladu węglowego w motoryzacji jest wiele na czele z elektryfikacją pojazdów, którą promuje UE. Przejście na pojazdy elektryczne lub hybrydowe zwiększa efektywność energetyczną i redukuje emisje spalin, zwłaszcza jeśli energia elektryczna pochodzi z odnawialnych źródeł.

 

 

Tomasz Bęben, dyrektor zarządzający Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych, członek zarządu CLEPA 2023
Tomasz Bęben, dyrektor zarządzający Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych, członek zarządu CLEPA

Elektromobilność elektryzuje motoryzację już od wielu lat. Na ten moment stopniowe odchodzenie od silników spalinowych wydaje się nieuniknione, choć wiele osób wątpi, że nastąpi to już w 2035 r. Eksperci zadają sobie pytanie czy w obecnej sytuacji gospodarczej i geopolitycznej jest to dla UE wykonalne bez negatywnego wpływu na naszą gospodarkę czy konkurencyjność naszej motoryzacji. Oczywiście cała rzesza zwolenników tłumaczy, że to właśnie przez obecną sytuację w jakiej się znajdujemy powinniśmy jak najszybciej przechodzić na pojazdy elektryczne. I jednych i drugich spotkamy zapewne na naszym Kongresie, więc dyskusje zapowiadają się ciekawie, a przecież jest to tylko jeden z poruszanych tematów – mówi Tomasz Bęben, prezes Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM).

 

Kolejnym sposobem na zazielenianie motoryzacji jest na przykład regeneracja części. Podczas regeneracji elementów ograniczana jest produkcja materiałów służących do tworzenia nowych podzespołów. Co ważne, zużycie surowców w procesie regeneracji jest od 50 do 90% niższe niż w przypadku produkowania nowej części zamiennej od podstaw. Europejskie Stowarzyszenie Producentów Części Motoryzacyjnych CLEPA opublikowało badanie, z którego wynika, że fabryczna regeneracja części pozwoliła w 2020 roku zmniejszyć emisję dwutlenku węgla o 800 tys. ton, co jest odpowiednikiem emisji śladu węglowego pozostawionego przez 120 tys. statystycznych mieszkańców Unii Europejskiej. Regeneracja doczekała się osobnej sesji podczas Kongresu SDCM, gdzie eksperci dyskutować będą o jej zaletach, ale przede wszystkim o problemach napotykanych przez firmy zajmujące się fabryczną regeneracją.

Zwiększanie efektywności paliwowej

Poprawa efektywności paliwowej tradycyjnych pojazdów jest kluczowa. Nowe technologie, takie jak lekkie materiały, bardziej efektywne silniki i systemy odzyskiwania energii, mogą znacząco obniżyć zużycie paliwa. Pojazdy z tradycyjnym napędem będą poruszać się jeszcze przez przynajmniej kilka dekad. Mniejsze spalanie = mniejsze emisje. Zatem jest to także kierunek, który dostarczy swoją cegiełkę na drodze do osiągnięcia neutralności klimatycznej przez UE. Podczas jednej z sesji Kongresu SDCM będzie można nie tylko dowiedzieć się więcej o tym jak zoptymalizować spalanie, ale wręcz samemu tego spróbować w aplikacji oferowanej przez firmę TechTir, partnera merytorycznego sesji „Od autostradowego EKO, po dakarowy POWER!”.

 

Nasza działalność to połączenie pasji i miłości do motoryzacji oraz troski o środowisko naturalne. Proponowane przez nas rozwiązania pozwalają przede wszystkim na ograniczenie spalania (5-10%), a także wzrost momentu obrotowego i mocy, jak również zmniejszenie tarcia i zużycia poszczególnych elementów dzięki odpowiedniemu zoptymalizowaniu pracy silnika. Zapraszamy do odwiedzenia nas podczas Kongresu organizowanego przez SDCM, gdzie w trakcie panelu przedstawimy Państwu w bardzo obrazowy sposób na czym polega optymalizacja pracy silnika i jakie daje korzyści – mówi Anna Dajka, Dyrektor Zarządzająca TechTir.

 

Więcej informacji o najnowszych zmianach dotyczących motoryzacji poruszonych będzie podczas XVIII Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego organizowanego przez SDCM, który odbędzie się już 23 listopada w Warszawie. Więcej informacji TUTAJ.

Źródło: SDCM

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).