MotoClassic 2023 – od najstarszej do najnowszej motoryzacji | MOTOFAKTOR

MotoClassic 2023 – od najstarszej do najnowszej motoryzacji

Zeszły weekend upłynął pod znakiem motoryzacji. 10. Edycja MotoClassic była wyjątkowa, ponieważ połączyła najstarszą i najnowszą motoryzację.

 

Jubileuszowa edycja MotoClassic skupiła pełen przekrój motoryzacji. W strefie PRL można było zobaczyć całą gamę samochodów z bloku wschodniego w towarzystwie pamiątkowego krasnala upamiętniającego 50-lecie pobicia rekordu prędkości na autostradzie A4 przez kierowców Polskiego Fiata 125p.

 

Polski fiat i krasnal upamiętniający bicie rekordu prędkości na autostradzie A4

 

Nowością tegorocznego zlotu była prezentacja najnowszych supersamochodów. Wśród Bentleyów i Porsche można było obejrzeć cała rodzinę samochodów Lamborghini – od najstarszych, po najnowsze, które eksponowane były między innymi w towarzystwie McLarenów.

 

 

W związku z prezentacją przekroju motoryzacji nie mogło zabraknąć i rozwiązań najnowszych. Wśród wystawców była również firma LG Energy Solution Wrocław, która nieopodal stolicy Dolnego Śląska ma swoją fabrykę produkującą baterie do samochodów elektrycznych. Na stoisku można było dowiedzieć się, jak zbudowane są baterie i w jakich technologiach są produkowane.

Dla osób odwiedzających MotoClassic regularnie obecność najnowszej motoryzacji mogła być zaskoczeniem,, w związku z czym zapytaliśmy dyrektora External Relations LG Energy Solution Wrocław – Pana Yong Girl Lee o wrażenia z obecności na tej imprezie.

 

Maciej Blum: Co LG robi na spotkaniu klasycznej motoryzacji jakim jest Motoclassic w podwrocławskim zamku Topacz?

Yong Girl Lee External Relations Director LG Energy Solutions Wrocław
Yong Girl Lee – Dyrektor External Relations LG Energy Solution Wrocław

Yong Girl Lee: Marka LG Energy Solution Wrocław jest kojarzona z nowoczesnością. Tworzymy elementy związane z napędem samochodów elektrycznych, a dokładnie: baterie EV. Uczestniczymy w ciągłym rozwoju motoryzacji, która jest stale doskonalona od ponad 100 lat. Na tym spotkaniu chcemy zaprezentować przebieg tej ewolucji: od samochodów klasycznych do napędów nowoczesnych wykorzystujących napęd elektryczny.

Dodatkowo, jako przedsiębiorstwo znajdujące się w sąsiedztwie – chcemy pokazać, w jaki sposób przyczyniamy się do rozwoju motoryzacji i regionu.

 

Z jakimi pytaniami spotykacie się tutaj – podczas wystawy?

Yong Girl Lee: Odwiedzający wystawę pytają o to, co robimy. Wiele osób jest ciekawych co produkujemy, dla kogo produkujemy, jakie baterie i z jakich technologii wytwarzamy. Jest wiele pytań dotyczących zasięgu i ładowania oraz tego, jak będzie się to zmieniało w przyszłości. Wyjaśniamy w jaki sposób zmienia się technologia. Ułatwiamy wybór i podejmowanie decyzji.

 

Jakie baterie produkowane są w Waszej fabryce pod Wrocławiem?

Yong Girl Lee: Produkujemy baterie litowo-jonowe wyłącznie do samochodów elektrycznych. Nasze baterie finalnie dostarczamy znanym europejskim markom motoryzacyjnym. Potrzebne surowce są transportowane m.in. z Korei Południowej i Japonii, a następnie trafiają do naszych poddostawców, którzy są zlokalizowani w okolicach naszego zakładu. Oni dostarczają nam półprodukty z których my produkujemy elektrody, które dalej są składane w ogniwa i moduły tworzące baterie zgodne z zamówieniami klienta.

 

Jak będzie wyglądała bateria za 5 lat?

Yong Girl Lee: Bateria jest najszybciej rozwijającym się elementem samochodu elektrycznego. Na pewno będą rosły zasięgi, ale rozwój idzie także w kierunku skracania czasu ładowania. Aktualnie produkuje się baterie z wykorzystaniem różnych technik takich jak: baterie litowo-jonowe, także te w technologii LFP. Technologia produkcji baterii ciągle się zmienia i doskonali, dotyczy to całej branży bateryjnej. Producenci rozwijają stosowane technologie i być może w przyszłości rynek postawi na suchy elektrolit, czyli „Solid State Battery”. Trzymamy rękę na pulsie tych zmian. .

 

 

 

Zwieńczeniem tegorocznej imprezy był konkurs elegancji prowadzony przez Allana Starskiego – znanego polskiego scenografa, który był przewodniczącym komisji konkursowej. Oceniane były pojazdy razem z załogami, co oznacza, że ważne było szczegółowe odwzorowanie epoki – nawet w kwestii detali ubioru załogi.

 

 

Uczestnicy zlotu mieli też możliwość zaprezentowania samochodów w ruchu podczas próby sportowej w której nie liczyła się prędkość, lecz regularność jazdy. Na przygotowanym do tego celu torze załoga miała za zadanie przejechanie dwóch okrążeni z jak najmniejszą różnicą czasu między nimi. Najlepszy wynik – 0,1 sekundy zdobyła załoga jadąca zabytkowym Fiatem 500.

 

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).